Cílem této diplomové práce je představit problematiku jazykového vzdělávání dospělých a zjistit, jaké faktory ovlivňují jazykové vzdělávání dospělých.
Teoretická část vymezuje jednotlivé pojmy, které se týkají tématu práce, jako je vzdělávání dospělých, jazykové vzdělávání a faktory, které ovlivňují jazykové vzdělávání dospělých, ať už pozitivně či negativně.
Empirická část je zaměřena na výzkum pomocí kvalitativního přístupu. V empirické části jsou vedeny polostrukturované rozhovory, data jsou následně analyzována pomocí zakotvené teorie. Byly identifikovány následující základní tematické okruhy: Pracovní vytížení, Rodinný stav, Motivy jazykového vzdělávání, Pozitivní a negativní faktory ovlivňující jazykové vzdělávání.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to present the issue of adult language education and to find out what factors influence adult language education.
The theoretical part defines individual concepts that relate to the topic of diploma thesis, such as adult education, language education and factors that affect adult language education positively or negatively.
The empirical part is focused on research using a qualitative design. The data are obtained through the semi structured interviews, and then are the data analyzed through grounded theory. The following basic thematic categories were identified: Workload, Family situation, Motives of language education, Positive and negative factors influencing language education.
Klíčová slova
Vzdělávání dospělých, jazykové vzdělávání, zakotvená teorie
Klíčová slova v angličtině
Adult education, Language education, Grounded theory
Rozsah průvodní práce
89 s. (139 726 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je představit problematiku jazykového vzdělávání dospělých a zjistit, jaké faktory ovlivňují jazykové vzdělávání dospělých.
Teoretická část vymezuje jednotlivé pojmy, které se týkají tématu práce, jako je vzdělávání dospělých, jazykové vzdělávání a faktory, které ovlivňují jazykové vzdělávání dospělých, ať už pozitivně či negativně.
Empirická část je zaměřena na výzkum pomocí kvalitativního přístupu. V empirické části jsou vedeny polostrukturované rozhovory, data jsou následně analyzována pomocí zakotvené teorie. Byly identifikovány následující základní tematické okruhy: Pracovní vytížení, Rodinný stav, Motivy jazykového vzdělávání, Pozitivní a negativní faktory ovlivňující jazykové vzdělávání.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to present the issue of adult language education and to find out what factors influence adult language education.
The theoretical part defines individual concepts that relate to the topic of diploma thesis, such as adult education, language education and factors that affect adult language education positively or negatively.
The empirical part is focused on research using a qualitative design. The data are obtained through the semi structured interviews, and then are the data analyzed through grounded theory. The following basic thematic categories were identified: Workload, Family situation, Motives of language education, Positive and negative factors influencing language education.
Klíčová slova
Vzdělávání dospělých, jazykové vzdělávání, zakotvená teorie
Klíčová slova v angličtině
Adult education, Language education, Grounded theory
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Cílem je představit problematiku jazykového vzdělávání dospělých v konkrétní jazykové škole a zjistit jaké faktory ovlivňují jazykové vzdělávání dospělých.
Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Tato diplomová práce se bude zabývat jazykovým vzděláváním dospělých. Cílem této diplomové práce je popsat, jaký přínos má jazykové vzdělávání pro dospělé v rámci firemního kurzu a jaké faktory pozitivně a negativně ovlivňují jazykové vzdělávání dospělých. Teoretická část se bude zabývat terminologií v andragogice se zaměřením na jazykové vzdělávání dospělých, na které bude vypracována literární rešerše. V empirické části bude ke splnění stanoveného cíle použita kvalitativní metoda formou rozhovoru a Meisterův dotazník.
Výzkumná otázka: Jaké faktory, jako například pracovní vytížení a rodinný stav, ovlivňují jazykové vzdělávání dospělých a jejich domácí přípravu.
Návrh postupu řešení (metoda): Stanovení výzkumných otázek, práce s odbornou literaturou, ke sběru dat bude použit Meisterův dotazník, respondenti budou dotazováni formou strukturovaného rozhovoru.
Harmonogram práce:
pracovní verze osnovy práce – nejpozději do: 31.12.2021
hotová práce k poslední konzultaci – nejpozději do: 28.2.2022
odevzdání definitivní verze práce – nejpozději do 30. 3. 2022 (orientačně – bude upřesněno)
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Cílem je představit problematiku jazykového vzdělávání dospělých v konkrétní jazykové škole a zjistit jaké faktory ovlivňují jazykové vzdělávání dospělých.
Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Tato diplomová práce se bude zabývat jazykovým vzděláváním dospělých. Cílem této diplomové práce je popsat, jaký přínos má jazykové vzdělávání pro dospělé v rámci firemního kurzu a jaké faktory pozitivně a negativně ovlivňují jazykové vzdělávání dospělých. Teoretická část se bude zabývat terminologií v andragogice se zaměřením na jazykové vzdělávání dospělých, na které bude vypracována literární rešerše. V empirické části bude ke splnění stanoveného cíle použita kvalitativní metoda formou rozhovoru a Meisterův dotazník.
Výzkumná otázka: Jaké faktory, jako například pracovní vytížení a rodinný stav, ovlivňují jazykové vzdělávání dospělých a jejich domácí přípravu.
Návrh postupu řešení (metoda): Stanovení výzkumných otázek, práce s odbornou literaturou, ke sběru dat bude použit Meisterův dotazník, respondenti budou dotazováni formou strukturovaného rozhovoru.
Harmonogram práce:
pracovní verze osnovy práce – nejpozději do: 31.12.2021
hotová práce k poslední konzultaci – nejpozději do: 28.2.2022
odevzdání definitivní verze práce – nejpozději do 30. 3. 2022 (orientačně – bude upřesněno)
Seznam doporučené literatury
BARTOŇKOVÁ, H. Firemní vzdělávání. Praha: GradaPublishing, a.s., 2010. 208s. ISBN 978-80-247-2914-5.
BENEŠ, M. Andragogika. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008, 135 s. ISBN 978-80-247-2580- 2.
HRONÍK, F. Rozvoj a vzdělávání a pracovníků. Praha: Grada Publishing a.s., 2007. 240 s. ISBN 978-80-247-1457-8.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇKOVÁ, H. Firemní vzdělávání. Praha: GradaPublishing, a.s., 2010. 208s. ISBN 978-80-247-2914-5.
BENEŠ, M. Andragogika. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008, 135 s. ISBN 978-80-247-2580- 2.
HRONÍK, F. Rozvoj a vzdělávání a pracovníků. Praha: Grada Publishing a.s., 2007. 240 s. ISBN 978-80-247-1457-8.