Diplomová práce se zabývá mediální analýzou zimních olympijských her v Pekingu 2022. Analyzovány jsou zpravodajské články vybraných českých internetových médií: Seznam Zprávy, Aktuálně.cz a iDnes.cz. Teoretická část práce se zabývá olympijskými hrami jako sportovní mega událostí a jejich souvislostí s pojmy soft power a sportwashing. V teoretické části je také popsána funkce médií a jejich role v ovlivňování veřejného mínění. V praktické části diplomové práce je představen mediální obraz zimních olympijských her v Pekingu 2022, jak byl prezentován ve vybraných českých internetových médiích.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the media analysis of the Beijing 2022 Winter Olympic Games. It analyses news articles of selected Czech online media: Seznam Zprávy, Aktuálně.cz and iDnes.cz. The theoretical part of the thesis deals with the Olympic Games as a sports mega-event and its connection with the concepts of soft power and sportwashing. The theoretical part also describes the function of the media and their role in influencing public opinion. The practical part of the thesis presents the media image of the Beijing 2022 Winter Olympic Games as presented in selected Czech online media.
Klíčová slova
sportovní mega událost, olympijské hry, Čína, kontroverze, soft power, sportwashing, média
Klíčová slova v angličtině
sports mega event, Olympic Games, China, controversy, soft power, sportwashing, media
Rozsah průvodní práce
77 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá mediální analýzou zimních olympijských her v Pekingu 2022. Analyzovány jsou zpravodajské články vybraných českých internetových médií: Seznam Zprávy, Aktuálně.cz a iDnes.cz. Teoretická část práce se zabývá olympijskými hrami jako sportovní mega událostí a jejich souvislostí s pojmy soft power a sportwashing. V teoretické části je také popsána funkce médií a jejich role v ovlivňování veřejného mínění. V praktické části diplomové práce je představen mediální obraz zimních olympijských her v Pekingu 2022, jak byl prezentován ve vybraných českých internetových médiích.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the media analysis of the Beijing 2022 Winter Olympic Games. It analyses news articles of selected Czech online media: Seznam Zprávy, Aktuálně.cz and iDnes.cz. The theoretical part of the thesis deals with the Olympic Games as a sports mega-event and its connection with the concepts of soft power and sportwashing. The theoretical part also describes the function of the media and their role in influencing public opinion. The practical part of the thesis presents the media image of the Beijing 2022 Winter Olympic Games as presented in selected Czech online media.
Klíčová slova
sportovní mega událost, olympijské hry, Čína, kontroverze, soft power, sportwashing, média
Klíčová slova v angličtině
sports mega event, Olympic Games, China, controversy, soft power, sportwashing, media
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Zjištění, jakým způsobem byly ve vybraných českých internetových médiích prezentovány zimní olympijské her v Pekingu 2022 ve spojení s tématy považovanými v literatuře za kontroverzní; s důrazem na aplikaci konceptu tzv. měkké síly ("soft power").
Metodologie: Kvalitativní obsahová analýza článků vybraných českých internetových zpravodajských médií (minimálně 4 servery).
Teoretické teze: sportovní mega události, olympijské hry, sport a politika, mediální prezentace sportu, měkká síla ("soft power").
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Zjištění, jakým způsobem byly ve vybraných českých internetových médiích prezentovány zimní olympijské her v Pekingu 2022 ve spojení s tématy považovanými v literatuře za kontroverzní; s důrazem na aplikaci konceptu tzv. měkké síly ("soft power").
Metodologie: Kvalitativní obsahová analýza článků vybraných českých internetových zpravodajských médií (minimálně 4 servery).
Teoretické teze: sportovní mega události, olympijské hry, sport a politika, mediální prezentace sportu, měkká síla ("soft power").
Seznam doporučené literatury
Základní literatura: Horne, J., & Manzenreiter, W. (2006). An introduction to the sociology of sports mega-events. The Sociological Review.
Nye, Jr. J. S. (2004). Soft power. The Means to Success in World Politics. New York: Public Affairs.
Roche, M. (2000). Mega-events and modernity. London: Routledge.
Řiháček, T., Čermák, I., & Hytych, R. (2013). Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. Brno: Masarykova univerzita.
Seznam doporučené literatury
Základní literatura: Horne, J., & Manzenreiter, W. (2006). An introduction to the sociology of sports mega-events. The Sociological Review.
Nye, Jr. J. S. (2004). Soft power. The Means to Success in World Politics. New York: Public Affairs.
Roche, M. (2000). Mega-events and modernity. London: Routledge.
Řiháček, T., Čermák, I., & Hytych, R. (2013). Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. Brno: Masarykova univerzita.