Má bakalářská práce se zaměřuje na mediální obraz Mistrovství světa ve fotbale v Kataru 2022 v deníku Sport, v deníku Blesk a v deníku MF DNES. Cílem práce je na základě kvantitativní obsahové analýzy zjistit, jak se liší mediální obraz mistrovství světa ve fotbale ve třech typologicky odlišných denících. Výsledek práce ukazuje na rozdíly mezi sportovním, bulvárním a seriózním deníkem.
Anotace v angličtině
My Bachelor thesis focuses on the media image of the Qatar World Cup 2022 in the Sport daily, Blesk daily and MF DNES daily. The aim of the work is to establish, on the basis of quantitative content analysis, how the media picture of the World Cup differs in three typologically diferent journals. The result of the work points to differences between sports, tabloids and serious newspapers.
Klíčová slova
deník Sport, deník Blesk, deník MF DNES, kvantitativní obsahová analýza, fotbal, mistrovství světa, mediální obraz
Klíčová slova v angličtině
Daily Sport, daily Blesk, daily MF DNES, quantitative content analysis, football, World Cup, media image
Rozsah průvodní práce
65 s. (115 967 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Má bakalářská práce se zaměřuje na mediální obraz Mistrovství světa ve fotbale v Kataru 2022 v deníku Sport, v deníku Blesk a v deníku MF DNES. Cílem práce je na základě kvantitativní obsahové analýzy zjistit, jak se liší mediální obraz mistrovství světa ve fotbale ve třech typologicky odlišných denících. Výsledek práce ukazuje na rozdíly mezi sportovním, bulvárním a seriózním deníkem.
Anotace v angličtině
My Bachelor thesis focuses on the media image of the Qatar World Cup 2022 in the Sport daily, Blesk daily and MF DNES daily. The aim of the work is to establish, on the basis of quantitative content analysis, how the media picture of the World Cup differs in three typologically diferent journals. The result of the work points to differences between sports, tabloids and serious newspapers.
Klíčová slova
deník Sport, deník Blesk, deník MF DNES, kvantitativní obsahová analýza, fotbal, mistrovství světa, mediální obraz
Klíčová slova v angličtině
Daily Sport, daily Blesk, daily MF DNES, quantitative content analysis, football, World Cup, media image
Zásady pro vypracování
Téma: Srovnání mediálního obrazu Mistrovství světa ve fotbale v Kataru 2022 ve sportovním deníku Sport, v deníku MF Dnes, který v současné podobě považujeme za takzvané seriózní médium a v takzvaném bulvárním deníku Blesk. Cíl: Cílem práce je na základě analýzy popsat a porovnat mediální obraz Mistrovství světa ve fotbale 2022 v těchto třech typech deníků. Analyzováno bude období od 1.9. 2022 do 1.3. 2023. Výsledky analýzy by mohly dokládat rozdíly v mediálním obrazu sportovní akce v deníku sportovním, seriózním a bulvárním. Metodika: Pro tuto bakalářskou práci jsem zvolil metodu, která je při výzkumech mediálních obsahů asi tou nejvyužívanější, a to metodu kvantitativní obsahové analýzy. Díky této metodě lze pracovat jak s obsahem sdělení, tak jeho formální podobou a je ideální pro zpracování velkého množství textového materiálu. Nevýhodou může být nejednoznačnost při určení kategorií. Jak bude vypadat mediální obraz MS ve Fotbale v Kataru 2022 v deníku Sport, v deníku MF Dnes a v deníku Blesk? Osnova: Práce se bude zabývat rozdíly mediálního obrazu v jednotlivých typech deníků. V úvodu představím pro mojí práci vhodné teorie a koncepty. Případně obdobné již hotové analýzy. Kvantitativně obsahovou analýzou budu zaznamenávat texty od 1.9. 2022 až do 1.3. 2023 a následně analyzuji nastolený obraz MS v jednotlivích denících. Nakonec ověřím hypotézy a odpovím na výzkumné otázky.V závěru shrnu zjištění, případně porovnám s teoretickou části uvedenými odbornými analýzami.
Zásady pro vypracování
Téma: Srovnání mediálního obrazu Mistrovství světa ve fotbale v Kataru 2022 ve sportovním deníku Sport, v deníku MF Dnes, který v současné podobě považujeme za takzvané seriózní médium a v takzvaném bulvárním deníku Blesk. Cíl: Cílem práce je na základě analýzy popsat a porovnat mediální obraz Mistrovství světa ve fotbale 2022 v těchto třech typech deníků. Analyzováno bude období od 1.9. 2022 do 1.3. 2023. Výsledky analýzy by mohly dokládat rozdíly v mediálním obrazu sportovní akce v deníku sportovním, seriózním a bulvárním. Metodika: Pro tuto bakalářskou práci jsem zvolil metodu, která je při výzkumech mediálních obsahů asi tou nejvyužívanější, a to metodu kvantitativní obsahové analýzy. Díky této metodě lze pracovat jak s obsahem sdělení, tak jeho formální podobou a je ideální pro zpracování velkého množství textového materiálu. Nevýhodou může být nejednoznačnost při určení kategorií. Jak bude vypadat mediální obraz MS ve Fotbale v Kataru 2022 v deníku Sport, v deníku MF Dnes a v deníku Blesk? Osnova: Práce se bude zabývat rozdíly mediálního obrazu v jednotlivých typech deníků. V úvodu představím pro mojí práci vhodné teorie a koncepty. Případně obdobné již hotové analýzy. Kvantitativně obsahovou analýzou budu zaznamenávat texty od 1.9. 2022 až do 1.3. 2023 a následně analyzuji nastolený obraz MS v jednotlivích denících. Nakonec ověřím hypotézy a odpovím na výzkumné otázky.V závěru shrnu zjištění, případně porovnám s teoretickou části uvedenými odbornými analýzami.
Seznam doporučené literatury
a) KRIPPENDORFF, Klaus. Content Analysis: An Introduction to Its Methodology. 2nd Ed. Thousand Oaks: Sage, 2004, 413 p. ISBN 0-7619-1544-3.
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2014, str. 287-327 ISBN 978-80-247-3568-9
b) BOYLE, Raymond, HAYNES, Richard. Power Play: Sport, the Media and Popular Culture. 2nd Ed. Edinburgh: EUP, 2009, 264 p. ISBN 978-0-7486-3592-4.
DĚKANOVSKÝ, Jan. Sport, média a mýty: zlatí hoši, královna bílé stopy a další moderní hrdinové. Praha: Dokořán, 2008, 183 s. ISBN 978-80-7363-131-4.
ROWE, David: Sport, Culture and the Media. Second Edition, Over University Press, Berkshire 2004. ISBN 0-335-21075-9.
c)PETTY, Kate; POPE, Stacey. A new age for media coverage of women’s sport? An analysis of English media coverage of the 2015 FIFA Women’s World Cup. Sociology, 2019, 53.3: 486-502.
BLACK, Jack; FIELDING-LLOYD, Beth. Re-establishing the ‘outsiders’: English press coverage of the 2015 FIFA Women’s World Cup. International Review for the Sociology of Sport, 2019, 54.3: 282-301.
Seznam doporučené literatury
a) KRIPPENDORFF, Klaus. Content Analysis: An Introduction to Its Methodology. 2nd Ed. Thousand Oaks: Sage, 2004, 413 p. ISBN 0-7619-1544-3.
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2014, str. 287-327 ISBN 978-80-247-3568-9
b) BOYLE, Raymond, HAYNES, Richard. Power Play: Sport, the Media and Popular Culture. 2nd Ed. Edinburgh: EUP, 2009, 264 p. ISBN 978-0-7486-3592-4.
DĚKANOVSKÝ, Jan. Sport, média a mýty: zlatí hoši, královna bílé stopy a další moderní hrdinové. Praha: Dokořán, 2008, 183 s. ISBN 978-80-7363-131-4.
ROWE, David: Sport, Culture and the Media. Second Edition, Over University Press, Berkshire 2004. ISBN 0-335-21075-9.
c)PETTY, Kate; POPE, Stacey. A new age for media coverage of women’s sport? An analysis of English media coverage of the 2015 FIFA Women’s World Cup. Sociology, 2019, 53.3: 486-502.
BLACK, Jack; FIELDING-LLOYD, Beth. Re-establishing the ‘outsiders’: English press coverage of the 2015 FIFA Women’s World Cup. International Review for the Sociology of Sport, 2019, 54.3: 282-301.
Přílohy volně vložené
žádné
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant představil svou práci a uspokojivě reagoval na otázky z posudků a od komise.