Diplomová práce se zabývá syndromem týraného,
zneužívaného a zanedbávaného dítěte a speciálně
pedagogickou intervencí. Teoretická část obsahuje popis
syndromu CAN, jeho formy, právní podklad, diagnostiku a
pedagogickou intervenci. Praktická část se zabývá výzkumem,
který má za cíl zjistit u učitelů základních škol ve Valašském
Meziříčí, jejich informovanost a kompetence související se
syndromem CAN. Pro výzkumné šetření je zvolen
kvantitativní výzkum a potřebná data jsou získána
prostřednictvím dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the syndrome of an abused, mistreated
and neglected child and special pedagogical intervention. The
theoretical part includes a description of the Child Abuse and
Neglect, its forms, legal basis, diagnosis and pedagogical
intervention.
The practical part deals with the research, which aims to find
out among primary school teachers in Valašské Meziříčí, their
82
awareness and competences related to Child Abuse and
Neglect. Quantitative research is chosen for the research
investigation and the necessary data is obtained through a
questionnaire survey.
Child Abuse and Neglect, abuse, sexual abuse, neglect,
diagnostics, intervention, information (awareness?),
competence, child, teacher
Rozsah průvodní práce
76
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá syndromem týraného,
zneužívaného a zanedbávaného dítěte a speciálně
pedagogickou intervencí. Teoretická část obsahuje popis
syndromu CAN, jeho formy, právní podklad, diagnostiku a
pedagogickou intervenci. Praktická část se zabývá výzkumem,
který má za cíl zjistit u učitelů základních škol ve Valašském
Meziříčí, jejich informovanost a kompetence související se
syndromem CAN. Pro výzkumné šetření je zvolen
kvantitativní výzkum a potřebná data jsou získána
prostřednictvím dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the syndrome of an abused, mistreated
and neglected child and special pedagogical intervention. The
theoretical part includes a description of the Child Abuse and
Neglect, its forms, legal basis, diagnosis and pedagogical
intervention.
The practical part deals with the research, which aims to find
out among primary school teachers in Valašské Meziříčí, their
82
awareness and competences related to Child Abuse and
Neglect. Quantitative research is chosen for the research
investigation and the necessary data is obtained through a
questionnaire survey.
Child Abuse and Neglect, abuse, sexual abuse, neglect,
diagnostics, intervention, information (awareness?),
competence, child, teacher
Zásady pro vypracování
Konzultace s vedoucím práce.
Vypracování osnovy práce a stanovení závěrů
Sběr dat a vhodné literatury, analýza dat.
Samotné vypracování diplomové práce.
Zásady pro vypracování
Konzultace s vedoucím práce.
Vypracování osnovy práce a stanovení závěrů
Sběr dat a vhodné literatury, analýza dat.
Samotné vypracování diplomové práce.
Seznam doporučené literatury
KALIBOVÁ, Petra a Martin KALIBA. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě v kontextu současného školství. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014. ISBN 978-80-7435-507-3.
DUNOVSKÝ, Jiří. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-7169-192-5.
HANUŠOVÁ, Jaroslava. Násilí na dětech - syndrom CAN. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2006. ISBN 80-86991-78-4.
ŠPECIÁNOVÁ, Šárka. Ochrana týraného a zneužívaného dítěte. Praha: Linde, 2003. ISBN 80-86131-44-0.
VANÍČKOVÁ, Eva. Sexuální násilí na dětech: výskyt, podoby, diagnostika, terapie, prevence. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-286-6.
Seznam doporučené literatury
KALIBOVÁ, Petra a Martin KALIBA. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě v kontextu současného školství. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014. ISBN 978-80-7435-507-3.
DUNOVSKÝ, Jiří. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-7169-192-5.
HANUŠOVÁ, Jaroslava. Násilí na dětech - syndrom CAN. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2006. ISBN 80-86991-78-4.
ŠPECIÁNOVÁ, Šárka. Ochrana týraného a zneužívaného dítěte. Praha: Linde, 2003. ISBN 80-86131-44-0.
VANÍČKOVÁ, Eva. Sexuální násilí na dětech: výskyt, podoby, diagnostika, terapie, prevence. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-286-6.