Tématem diplomové práce jsou vybrané metody výuky aplikované ve zvolených primárních školách na Novojičínsku. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zabývá obecnými pojmy, dále pojmy myšlenkové mapy, projektová výuka, diskusní metoda, didaktické hry, skupinová výuka a klima třídy. Empirická část se zabývá výzkumem, který zjišťuje aktuální využití vybraných metod ve výuce na nižším stupni základních škol na Novojičínsku.
Anotace v angličtině
The topic of my theses is Selected Teaching Methods Aplicated in Selected Primary Schools in the Nový Jičín Region. It is divided into two parts, theoretical and empirical. The theoretical part concerns general terms, mind map, project teaching, discussion methods, didactic games, group teaching and class climate. Empirical part is focused on research of current usage of selected methods and their application in primary schools in the Nový Jičín region.
Klíčová slova
Vzdělávání, vyučovací proces, vyučovací metody, aktivizující metody vzdělávání, základní vzdělávání, okres Nový Jičín, myšlenkové mapy, projektová výuka, diskusní metody, didaktické hry, skupinová výuka, klima třídy.
Klíčová slova v angličtině
educated, teaching process, teaching methods, activation teaching methods, primary education, Nový Jičín region, mind map, project teaching, discussion methods, didactic games, group teaching, class climate.
Rozsah průvodní práce
83 s. (117 481 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem diplomové práce jsou vybrané metody výuky aplikované ve zvolených primárních školách na Novojičínsku. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zabývá obecnými pojmy, dále pojmy myšlenkové mapy, projektová výuka, diskusní metoda, didaktické hry, skupinová výuka a klima třídy. Empirická část se zabývá výzkumem, který zjišťuje aktuální využití vybraných metod ve výuce na nižším stupni základních škol na Novojičínsku.
Anotace v angličtině
The topic of my theses is Selected Teaching Methods Aplicated in Selected Primary Schools in the Nový Jičín Region. It is divided into two parts, theoretical and empirical. The theoretical part concerns general terms, mind map, project teaching, discussion methods, didactic games, group teaching and class climate. Empirical part is focused on research of current usage of selected methods and their application in primary schools in the Nový Jičín region.
Klíčová slova
Vzdělávání, vyučovací proces, vyučovací metody, aktivizující metody vzdělávání, základní vzdělávání, okres Nový Jičín, myšlenkové mapy, projektová výuka, diskusní metody, didaktické hry, skupinová výuka, klima třídy.
Klíčová slova v angličtině
educated, teaching process, teaching methods, activation teaching methods, primary education, Nový Jičín region, mind map, project teaching, discussion methods, didactic games, group teaching, class climate.
Zásady pro vypracování
Prostudování odborné literatury
Vypracování teoretické části
Vypracování empirické části
Závěry
Zásady pro vypracování
Prostudování odborné literatury
Vypracování teoretické části
Vypracování empirické části
Závěry
Seznam doporučené literatury
BUZAN, Tony a Jo Godfrey WOOD. Myšlenkové mapy pro děti: efektivní učení. Brno: BizBooks, 2014. ISBN 978-80-265-0263-0.
BUZAN, Tony a Susanna ABBOTT. Myšlenkové mapy pro děti: využívej svou paměť a koncentraci na maximum. Přeložil Helena HARAŠTOVÁ. Brno: BizBooks, 2015. ISBN 978-80-265-0434-4.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 2. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8163-5
ČAPEK, Robert. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3450-7.
TOMKOVÁ, Anna, Jitka KAŠOVÁ a Markéta DVOŘÁKOVÁ. Učíme v projektech. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-527-1
COUFALOVÁ, Jana. Projektové vyučování pro první stupeň základní školy: náměty pro učitele. Praha: Fortuna, 2006. ISBN 80-7168-958-0.
Seznam doporučené literatury
BUZAN, Tony a Jo Godfrey WOOD. Myšlenkové mapy pro děti: efektivní učení. Brno: BizBooks, 2014. ISBN 978-80-265-0263-0.
BUZAN, Tony a Susanna ABBOTT. Myšlenkové mapy pro děti: využívej svou paměť a koncentraci na maximum. Přeložil Helena HARAŠTOVÁ. Brno: BizBooks, 2015. ISBN 978-80-265-0434-4.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 2. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8163-5
ČAPEK, Robert. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3450-7.
TOMKOVÁ, Anna, Jitka KAŠOVÁ a Markéta DVOŘÁKOVÁ. Učíme v projektech. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-527-1
COUFALOVÁ, Jana. Projektové vyučování pro první stupeň základní školy: náměty pro učitele. Praha: Fortuna, 2006. ISBN 80-7168-958-0.