Bakalářská práce se zabývá využíváním personálního marketingu ve vztahu k získávání zaměstnanců v organizaci. Cílem práce je popis činností personálního marketingu ve vztahu k získávání zaměstnanců v organizaci za pomocí kvalitativního výzkumu. V teoretické části se zaměřím na vymezení personálního marketingu, nástroje personálního marketingu a metody získávání zaměstnanců. Empirická část se věnuje případové studii a popisu a analýze činností personálního marketingu. Jako metoda kvalitativního výzkumu je zvolena případová studie, a jako metody sběru dat jsem zvolila analýzu dokumentů a polostrukturované rozhovory. Pomocí získaných dat se ukázalo, že organizace využívá interní i externí personální marketing, dále také využívá nástroje personálního marketingu, které jsou obsaženy ve vhodně zvolené metodě, ve vztahu k získávání zaměstnanců.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the use of personnel marketing in relation to recruiting employees in the organization. The aim of the thesis is to describe the activities of personnel marketing in relation to the recruitment of employees in the organization. I using qualitative research. In the theoretical part, I will focus on the definition of personnel marketing, personnel marketing tools and methods of recruiting employees. The empirical part is devoted to a case study, description and analysis of personnel marketing activities. The case study is chosen as a qualitative research method, and I chose document analysis and semi-structured interviews as data collection methods. Due to collected data, i discovered that the organization uses internal and external personnel marketing. They also uses personnel marketing tools, which are contained in an appropriately chosen method, in relation to recruiting employees.
Klíčová slova
Personální marketing, nástroje personálního marketingu, získávání zaměstnanců
Klíčová slova v angličtině
Personnel marketing, personnel marketing tools, recruitment of employees
Rozsah průvodní práce
54 s. (83245)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá využíváním personálního marketingu ve vztahu k získávání zaměstnanců v organizaci. Cílem práce je popis činností personálního marketingu ve vztahu k získávání zaměstnanců v organizaci za pomocí kvalitativního výzkumu. V teoretické části se zaměřím na vymezení personálního marketingu, nástroje personálního marketingu a metody získávání zaměstnanců. Empirická část se věnuje případové studii a popisu a analýze činností personálního marketingu. Jako metoda kvalitativního výzkumu je zvolena případová studie, a jako metody sběru dat jsem zvolila analýzu dokumentů a polostrukturované rozhovory. Pomocí získaných dat se ukázalo, že organizace využívá interní i externí personální marketing, dále také využívá nástroje personálního marketingu, které jsou obsaženy ve vhodně zvolené metodě, ve vztahu k získávání zaměstnanců.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the use of personnel marketing in relation to recruiting employees in the organization. The aim of the thesis is to describe the activities of personnel marketing in relation to the recruitment of employees in the organization. I using qualitative research. In the theoretical part, I will focus on the definition of personnel marketing, personnel marketing tools and methods of recruiting employees. The empirical part is devoted to a case study, description and analysis of personnel marketing activities. The case study is chosen as a qualitative research method, and I chose document analysis and semi-structured interviews as data collection methods. Due to collected data, i discovered that the organization uses internal and external personnel marketing. They also uses personnel marketing tools, which are contained in an appropriately chosen method, in relation to recruiting employees.
Klíčová slova
Personální marketing, nástroje personálního marketingu, získávání zaměstnanců
Klíčová slova v angličtině
Personnel marketing, personnel marketing tools, recruitment of employees
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Cílem bakalářské práce bude analýza a popis činností personálního marketingu v návaznosti na proces získávání a výběru zaměstnanců.
Konkretizace cíle a předmětu práce: V teoretické části bakalářské práce bude definován marketing a personalistika, ze kterých vychází personální marketing. Dále bude rozpracován interní, ale i externí personální marketing, přesněji zaměřený na získávání a výběr zaměstnanců na danou pracovní pozici. V empirické části bakalářské práce se budu zabývat využitím nástrojů a činností personálního marketingu při získávání a výběru zaměstnanců. Vycházet budu především ze dvou zdrojů, prvním zdrojem bude analýza dokumentů dané organizace. A druhým budou přímé rozhovory se zaměstnanci firmy.
Výzkumná otázka: Jaké činnosti realizuje firma v rámci personálního marketingu v procesu získávání a výběru zaměstnanců?
Návrh postupu řešení:
Empirická část práce bude deskriptivní případová studie, která se skládá z těchto kroků:
Určení výzkumné otázky
Výběr případu, určení metod sběru a analýzy dat
Analýza dokumentů a rozhovory → sběr dat
Analýza interpretace dat
Výsledný popis, který naplní cíl této práce
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Cílem bakalářské práce bude analýza a popis činností personálního marketingu v návaznosti na proces získávání a výběru zaměstnanců.
Konkretizace cíle a předmětu práce: V teoretické části bakalářské práce bude definován marketing a personalistika, ze kterých vychází personální marketing. Dále bude rozpracován interní, ale i externí personální marketing, přesněji zaměřený na získávání a výběr zaměstnanců na danou pracovní pozici. V empirické části bakalářské práce se budu zabývat využitím nástrojů a činností personálního marketingu při získávání a výběru zaměstnanců. Vycházet budu především ze dvou zdrojů, prvním zdrojem bude analýza dokumentů dané organizace. A druhým budou přímé rozhovory se zaměstnanci firmy.
Výzkumná otázka: Jaké činnosti realizuje firma v rámci personálního marketingu v procesu získávání a výběru zaměstnanců?
Návrh postupu řešení:
Empirická část práce bude deskriptivní případová studie, která se skládá z těchto kroků:
Určení výzkumné otázky
Výběr případu, určení metod sběru a analýzy dat
Analýza dokumentů a rozhovory → sběr dat
Analýza interpretace dat
Výsledný popis, který naplní cíl této práce
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. 2015. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy: 13. vydání. Přeložil Martin ŠIKÝŘ. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5258-7.
KOUBEK, Josef, 2011. Personální práce v malých a středních firmách. 4. vyd. Praha: Grada Publishing. 288 s. ISBN 978-80-247-3823-9.
DUDA, Jiří, 2008. Řízení lidských zdrojů. 1. vyd. Ostrava: Key Publishing. 126 s. ISBN 978-80-87071-89-2.
ŠIKÝŘ, Martin, 2016. Personalistika pro manažery a personalisty. 2. vyd. Praha: Grada Publishing. 208 s. ISBN 978-80-247-5870-1.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. 2015. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy: 13. vydání. Přeložil Martin ŠIKÝŘ. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5258-7.
KOUBEK, Josef, 2011. Personální práce v malých a středních firmách. 4. vyd. Praha: Grada Publishing. 288 s. ISBN 978-80-247-3823-9.
DUDA, Jiří, 2008. Řízení lidských zdrojů. 1. vyd. Ostrava: Key Publishing. 126 s. ISBN 978-80-87071-89-2.
ŠIKÝŘ, Martin, 2016. Personalistika pro manažery a personalisty. 2. vyd. Praha: Grada Publishing. 208 s. ISBN 978-80-247-5870-1.