Bakalářská práce se zabývá tématem vytvoření preventivního programu pro děti a mládež, konkrétně pro službu NZDM Díra Svitavy působící pod organizací Bonanza. Cílem práce je vytvořit preventivní program pro nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, který pomůže danému zařízení s problémem, který je nejvíce aktuální. Nyní se jedná o problematiku experimentování a užívání drog, především těch lehkých. Cílem je snížit toto rizikové chování u dětí a mládeže ve Svitavách a okolí. První tedy teoretickou částí práce je seznámení s pojmy, které se s tématem spojují a analýza aktuální situace. Druhou část práce tvoří samotné vytvoření preventivního programu. Určila jsem hlavní cíl podle SMART metody, popsala cílové skupiny pro projekt, navrhla všechny klíčové aktivity programu společně s indikátory splnění, rozebrala všechna možná rizika a jejich opatření, sepsala výstupy a výsledky projektu, popsala přidanou hodnotu projektu a vytvořila harmonogram, rozpočet a logický rámec projektu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the topic of creating a preventive program for children and youth, specifically for the NZDM Díra Svitavy service operating under the Bonanza organization. The aim of the thesis is to create a preventive program for a low threshold facility for children and youth, which will help the facility with the problem that is most pressing. Now it is the issue of experimentation and drug use, especially light drugs. The aim is to reduce this risky behaviour among children and young people in Svitavy and its surroundings. The first theoretical part of the thesis is an introduction to the terms associated with the topic and an analysis of the current situation. The second part of the work is the creation of the prevention programme. I determined the main objective according to the SMART method, described the target groups for the project, proposed all key activities of the programme together with indicators of achievement, analysed all possible risks and their measures, wrote down the project outputs and results, described the added value of the project and created a timetable, budget and logical framework of the project.
Klíčová slova
nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, drogy, prevence, preventivní program, závislost, děti, mladiství
Klíčová slova v angličtině
low threshold facility for children and youth, drugs, prevention, prevention program, addiction, children, adolescents
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématem vytvoření preventivního programu pro děti a mládež, konkrétně pro službu NZDM Díra Svitavy působící pod organizací Bonanza. Cílem práce je vytvořit preventivní program pro nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, který pomůže danému zařízení s problémem, který je nejvíce aktuální. Nyní se jedná o problematiku experimentování a užívání drog, především těch lehkých. Cílem je snížit toto rizikové chování u dětí a mládeže ve Svitavách a okolí. První tedy teoretickou částí práce je seznámení s pojmy, které se s tématem spojují a analýza aktuální situace. Druhou část práce tvoří samotné vytvoření preventivního programu. Určila jsem hlavní cíl podle SMART metody, popsala cílové skupiny pro projekt, navrhla všechny klíčové aktivity programu společně s indikátory splnění, rozebrala všechna možná rizika a jejich opatření, sepsala výstupy a výsledky projektu, popsala přidanou hodnotu projektu a vytvořila harmonogram, rozpočet a logický rámec projektu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the topic of creating a preventive program for children and youth, specifically for the NZDM Díra Svitavy service operating under the Bonanza organization. The aim of the thesis is to create a preventive program for a low threshold facility for children and youth, which will help the facility with the problem that is most pressing. Now it is the issue of experimentation and drug use, especially light drugs. The aim is to reduce this risky behaviour among children and young people in Svitavy and its surroundings. The first theoretical part of the thesis is an introduction to the terms associated with the topic and an analysis of the current situation. The second part of the work is the creation of the prevention programme. I determined the main objective according to the SMART method, described the target groups for the project, proposed all key activities of the programme together with indicators of achievement, analysed all possible risks and their measures, wrote down the project outputs and results, described the added value of the project and created a timetable, budget and logical framework of the project.
Klíčová slova
nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, drogy, prevence, preventivní program, závislost, děti, mladiství
Klíčová slova v angličtině
low threshold facility for children and youth, drugs, prevention, prevention program, addiction, children, adolescents
Zásady pro vypracování
Cíle BP bude vypracovat návrh projektu vytvoření preventivního programu pro NZDM.
Zásady pro vypracování: Student pracuje systematicky a samostatně. Při zpracovávání kvalifikační práce se řídí pokyny vedoucího práce. Student pravidelně (minimálně jednou měsíčně) konzultuje se svým vedoucím práce výsledky své činnosti na kvalifikační práci. Nejpozději do ukončení výuky v zimním semestru (obvykle na konci prosince) posledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci osnovu kvalifikační práce a text všech kapitol na odpovídající gramatické a stylistické úrovni. Pokud je potřeba, nejpozději na konci ledna posledního ročníku studia studující aktualizuje název práce ve STAGu a předá jej v písemné podobě k podpisu vedoucímu práce. Nejpozději do konce ledna posledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci a schválení celou kvalifikační práci na odpovídající gramatické a stylistické úrovni. Vedoucí práce stanovuje rozsah a počet konzultací dle potřeb studujícího s ohledem na své časové možnosti. Opakované neplnění těchto zásad pro vypracování ze strany studujícího opravňuje vedoucího práce k odstoupení od vedení kvalifikační práce.
Zásady pro vypracování
Cíle BP bude vypracovat návrh projektu vytvoření preventivního programu pro NZDM.
Zásady pro vypracování: Student pracuje systematicky a samostatně. Při zpracovávání kvalifikační práce se řídí pokyny vedoucího práce. Student pravidelně (minimálně jednou měsíčně) konzultuje se svým vedoucím práce výsledky své činnosti na kvalifikační práci. Nejpozději do ukončení výuky v zimním semestru (obvykle na konci prosince) posledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci osnovu kvalifikační práce a text všech kapitol na odpovídající gramatické a stylistické úrovni. Pokud je potřeba, nejpozději na konci ledna posledního ročníku studia studující aktualizuje název práce ve STAGu a předá jej v písemné podobě k podpisu vedoucímu práce. Nejpozději do konce ledna posledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci a schválení celou kvalifikační práci na odpovídající gramatické a stylistické úrovni. Vedoucí práce stanovuje rozsah a počet konzultací dle potřeb studujícího s ohledem na své časové možnosti. Opakované neplnění těchto zásad pro vypracování ze strany studujícího opravňuje vedoucího práce k odstoupení od vedení kvalifikační práce.
Seznam doporučené literatury
JEDLIČKA, Richard. Děti a mládež v obtížných životních situacích: nové pohledy na problematiku životních krizí, deviací a úlohu pomáhajících profesí. Praha: Themis, 2004. ISBN 80-7312-038-0.
MATOUŠEK, Oldřich. 2003. Slovník sociální práce. Praha: Portál. ISBN 80-7178-549-0
MATOUŠEK, Oldřich. Metody a řízení sociální práce. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0213-4.
SMOLÍK, Josef. Subkultury mládeže: uvedení do problematiky. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2907-7.
Seznam doporučené literatury
JEDLIČKA, Richard. Děti a mládež v obtížných životních situacích: nové pohledy na problematiku životních krizí, deviací a úlohu pomáhajících profesí. Praha: Themis, 2004. ISBN 80-7312-038-0.
MATOUŠEK, Oldřich. 2003. Slovník sociální práce. Praha: Portál. ISBN 80-7178-549-0
MATOUŠEK, Oldřich. Metody a řízení sociální práce. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0213-4.
SMOLÍK, Josef. Subkultury mládeže: uvedení do problematiky. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2907-7.