Cílem této bakalářské práce bylo vytvoření projektu preventivního programu zaměřeného na bezpečnost dětí a mládeže na internetu, který bude uplatnitelný v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež po dobu jednoho roku. Práce obsahuje analýzu potřebnosti projektu, na jejímž základě byl cíl upraven dle potřeb NZDM Klubu Zóna Olomouc z jednoho roku na jeden kalendářní měsíc. Projekt se skládá z jednotlivých klíčových aktivit KA 1 Příprava, KA 2 Realizace, KA 3 Úprava a revize a KA 4 Evaluace a obsahuje také besedy, aktivity, hry a evaluační aktivity, které budou v rámci projektu realizovány.
Annotation in English
The aim of this bachelor thesis was to create a project of a preventive program focused on the safety of children and youth on the Internet, which will be applicable in a low-threshold facility for children and youth for one year. The thesis includes an analysis of the need for the project, based on which the goal was adjusted according to the needs of the NZDM Klub Zóna Olomouc from one year to one calendar month. The project consists of individual key activities KA 1 Preparation, KA 2 Implementation, KA 3 Adjustment and revision and KA 4 Evaluation and includes also discussions, activities, games and evaluation activities that will be implemented within the project.
Keywords
projekt, preventivní program, nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, bezpečí na internetu, analýza potřebnosti, děti a mládež
Keywords in English
project, prevention programme, low-threshold facility for children and youth, internet safety, needs analysis, children and youth
Length of the covering note
82 s. (157 879)
Language
CZ
Annotation
Cílem této bakalářské práce bylo vytvoření projektu preventivního programu zaměřeného na bezpečnost dětí a mládeže na internetu, který bude uplatnitelný v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež po dobu jednoho roku. Práce obsahuje analýzu potřebnosti projektu, na jejímž základě byl cíl upraven dle potřeb NZDM Klubu Zóna Olomouc z jednoho roku na jeden kalendářní měsíc. Projekt se skládá z jednotlivých klíčových aktivit KA 1 Příprava, KA 2 Realizace, KA 3 Úprava a revize a KA 4 Evaluace a obsahuje také besedy, aktivity, hry a evaluační aktivity, které budou v rámci projektu realizovány.
Annotation in English
The aim of this bachelor thesis was to create a project of a preventive program focused on the safety of children and youth on the Internet, which will be applicable in a low-threshold facility for children and youth for one year. The thesis includes an analysis of the need for the project, based on which the goal was adjusted according to the needs of the NZDM Klub Zóna Olomouc from one year to one calendar month. The project consists of individual key activities KA 1 Preparation, KA 2 Implementation, KA 3 Adjustment and revision and KA 4 Evaluation and includes also discussions, activities, games and evaluation activities that will be implemented within the project.
Keywords
projekt, preventivní program, nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, bezpečí na internetu, analýza potřebnosti, děti a mládež
Keywords in English
project, prevention programme, low-threshold facility for children and youth, internet safety, needs analysis, children and youth
Research Plan
Student pracuje systematicky a samostatně. Při zpracovávání kvalifikační práce se řídí pokyny vedoucího práce.
Student pravidelně (minimálně jednou měsíčně) konzultuje se svým vedoucím práce výsledky své činnosti na kvalifikační práci.
Nejpozději do ukončení výuky v zimním semestru (obvykle na konci prosince) posledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci osnovu kvalifikační práce a text všech kapitol na odpovídající gramatické a stylistické úrovni. Pokud je potřeba, nejpozději na konci ledna posledního ročníku studia studující aktualizuje název práce ve STAGu a předá jej v písemné podobě k podpisu vedoucímu práce.
Nejpozději do konce ledna posledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci a schválení celou kvalifikační práci na odpovídající gramatické a stylistické úrovni.
Vedoucí práce stanovuje rozsah a počet konzultací dle potřeb studujícího s ohledem na své časové možnosti. Opakované neplnění těchto zásad pro vypracování ze strany studujícího opravňuje vedoucího práce k odstoupení od vedení kvalifikační práce.
Cílem této práce je vytvoření projektu preventivního programu zaměřeného na bezpečnost dětí a mládeže na internetu, který bude uplatnitelný v nízkoprahovém denním centru pro děti a mládež po dobu jednoho roku.
Bezpečí na internetu je v dnešní době velmi aktuální téma a děti a mládež jsou v online prostředí velmi zranitelnou skupinou a zároveň tam tráví čím dál tím více času, bylo by proto dobré, aby se na prevenci rizikového chování dětí a mládeže v prostředí internetu více zaměřila také nízkoprahová denní centra se zapojením sociálních pracovníků.
Research Plan
Student pracuje systematicky a samostatně. Při zpracovávání kvalifikační práce se řídí pokyny vedoucího práce.
Student pravidelně (minimálně jednou měsíčně) konzultuje se svým vedoucím práce výsledky své činnosti na kvalifikační práci.
Nejpozději do ukončení výuky v zimním semestru (obvykle na konci prosince) posledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci osnovu kvalifikační práce a text všech kapitol na odpovídající gramatické a stylistické úrovni. Pokud je potřeba, nejpozději na konci ledna posledního ročníku studia studující aktualizuje název práce ve STAGu a předá jej v písemné podobě k podpisu vedoucímu práce.
Nejpozději do konce ledna posledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci a schválení celou kvalifikační práci na odpovídající gramatické a stylistické úrovni.
Vedoucí práce stanovuje rozsah a počet konzultací dle potřeb studujícího s ohledem na své časové možnosti. Opakované neplnění těchto zásad pro vypracování ze strany studujícího opravňuje vedoucího práce k odstoupení od vedení kvalifikační práce.
Cílem této práce je vytvoření projektu preventivního programu zaměřeného na bezpečnost dětí a mládeže na internetu, který bude uplatnitelný v nízkoprahovém denním centru pro děti a mládež po dobu jednoho roku.
Bezpečí na internetu je v dnešní době velmi aktuální téma a děti a mládež jsou v online prostředí velmi zranitelnou skupinou a zároveň tam tráví čím dál tím více času, bylo by proto dobré, aby se na prevenci rizikového chování dětí a mládeže v prostředí internetu více zaměřila také nízkoprahová denní centra se zapojením sociálních pracovníků.
Recommended resources
E-bezpečí [online]. Olomouc: Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, c2008-2022 [cit. 2022-04-15]. Dostupné z: https://www.e-bezpeci.cz/
Internet safety and children. Journal of Family and Consumer Sciences [online]. 2001, vol. 93, no. 1, s. 22. ISSN 10821651.
KOŽÍŠEK, Martin a Václav PÍSECKÝ. Bezpečně n@ internetu: průvodce chováním ve světě online. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN isbn:978-80-247-5595-3.
Recommended resources
E-bezpečí [online]. Olomouc: Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, c2008-2022 [cit. 2022-04-15]. Dostupné z: https://www.e-bezpeci.cz/
Internet safety and children. Journal of Family and Consumer Sciences [online]. 2001, vol. 93, no. 1, s. 22. ISSN 10821651.
KOŽÍŠEK, Martin a Václav PÍSECKÝ. Bezpečně n@ internetu: průvodce chováním ve světě online. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN isbn:978-80-247-5595-3.