Cílem této bakalářské práce bylo naprogramovat skákací hru v jazyce python za
pomocí externí knihovny pygame, a to s použitím funkcionálního principu pro pohyb
hráče ve světe. Hra má tři režimy. V prvním režimu je svět generován pomocí
perlin noise algoritmu, ve druhém si hráč vytvoří vlastní mapu a v neposlední řadě
ve třetím režimu je pro hráče již mapa připravena.
Anotace v angličtině
The goal of this bachelor thesis was to program a platformer in python using the
pygame library. Player movement is done using functional principles. The game
has three game modes, first where the world is generated using the perlin noise
algorithm, second where the player creates their own map and lastly the third,
where the map is already prepared for the player.
Cílem této bakalářské práce bylo naprogramovat skákací hru v jazyce python za
pomocí externí knihovny pygame, a to s použitím funkcionálního principu pro pohyb
hráče ve světe. Hra má tři režimy. V prvním režimu je svět generován pomocí
perlin noise algoritmu, ve druhém si hráč vytvoří vlastní mapu a v neposlední řadě
ve třetím režimu je pro hráče již mapa připravena.
Anotace v angličtině
The goal of this bachelor thesis was to program a platformer in python using the
pygame library. Player movement is done using functional principles. The game
has three game modes, first where the world is generated using the perlin noise
algorithm, second where the player creates their own map and lastly the third,
where the map is already prepared for the player.
Cílem práce je navrhnout a implementovat hru pomocí knihovny Pygame v jazyce Python použitím převážně fukcionálního programování. Mělo by se jednat o klasickou platformovou skákací hru na styl Mario, kde hráč musí překonat různé překážky, aby se dostal do cíle. Volitelně může být také implementována "nekonečná" verze hry, kde hráč bude mít za cíl přežít co nejdéle.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je navrhnout a implementovat hru pomocí knihovny Pygame v jazyce Python použitím převážně fukcionálního programování. Mělo by se jednat o klasickou platformovou skákací hru na styl Mario, kde hráč musí překonat různé překážky, aby se dostal do cíle. Volitelně může být také implementována "nekonečná" verze hry, kde hráč bude mít za cíl přežít co nejdéle.
V úvodu své prezentace student představil cíle své práce, skákací hry pomocí Pygame. Dále diplomant popsal princip herního pohybu a kolizí. V závěru prezentace student zhodnotil svou práci.
Následovalo čtení posudků vedoucího práce a oponenta. V reakci na posudky student popsal algoritmus Perlin Noise a důvod distribuce aplikace jako exe souboru.
V následné diskuzi se probíralo celkové zaměření a cíl práce.