Diplomová práce je zaměřena na postoje žáků druhého stupně ZŠ v Pardubickém kraji vůči programům primární prevence rizikového chování. Teoretická část definuje pojmy související s prevencí, zásady efektivní primární prevence a metody primární prevence. Dále se tato část věnuje vlivu prostředí na děti a systému prevence v ČR. Součástí teoretické části je i aktuální stav zkoumané problematiky. V praktické části práce jsou popsány hlavní a dílčí výzkumné cíle a deskriptivní a relační výzkumné otázky, rovněž i hypotézy. Cíle jsou na základě dotazníkového šetření vyhodnoceny.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the attitudes of second grade elementary school students in the Pardubice Region towards programs of primary prevention of risky behavior. The theoretical part defines concepts related to prevention, principles of effective primary prevention and methods of primary prevention. Furthermore, this part is devoted to the influence of the environment on children and the system of prevention in the Czech Republic. The theoretical part also includes the current state of the researched issue. In the practical part of the thesis, the main and partial research objectives and descriptive and relational research questions, as well as hypotheses, are described. The goals are evaluated on the basis of a questionnaire survey.
Klíčová slova
primární prevence, program primární prevence, rizikové chování, prevence, lektor primární prevence, školní metodik prevence, minimální preventivní program, děti, základní škola
Klíčová slova v angličtině
primary prevention, program of primary prevention, risk behavior, prevention, lecturer of primary prevention, school methodist of prevention, minimum preventive program, children, primary school
Rozsah průvodní práce
67 s. (114 824 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na postoje žáků druhého stupně ZŠ v Pardubickém kraji vůči programům primární prevence rizikového chování. Teoretická část definuje pojmy související s prevencí, zásady efektivní primární prevence a metody primární prevence. Dále se tato část věnuje vlivu prostředí na děti a systému prevence v ČR. Součástí teoretické části je i aktuální stav zkoumané problematiky. V praktické části práce jsou popsány hlavní a dílčí výzkumné cíle a deskriptivní a relační výzkumné otázky, rovněž i hypotézy. Cíle jsou na základě dotazníkového šetření vyhodnoceny.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the attitudes of second grade elementary school students in the Pardubice Region towards programs of primary prevention of risky behavior. The theoretical part defines concepts related to prevention, principles of effective primary prevention and methods of primary prevention. Furthermore, this part is devoted to the influence of the environment on children and the system of prevention in the Czech Republic. The theoretical part also includes the current state of the researched issue. In the practical part of the thesis, the main and partial research objectives and descriptive and relational research questions, as well as hypotheses, are described. The goals are evaluated on the basis of a questionnaire survey.
Klíčová slova
primární prevence, program primární prevence, rizikové chování, prevence, lektor primární prevence, školní metodik prevence, minimální preventivní program, děti, základní škola
Klíčová slova v angličtině
primary prevention, program of primary prevention, risk behavior, prevention, lecturer of primary prevention, school methodist of prevention, minimum preventive program, children, primary school
Zásady pro vypracování
1. Analýza dostupných zdrojů k danému tématu
2. Zpracování kompletní teoretické části práce
3. Příprava výzkumného šetření
4. Analýza a interpretace získaných dat
Zásady pro vypracování
1. Analýza dostupných zdrojů k danému tématu
2. Zpracování kompletní teoretické části práce
3. Příprava výzkumného šetření
4. Analýza a interpretace získaných dat
Seznam doporučené literatury
BĚLÍK, Václav a HOFERKOVÁ, Stanislava. Prevence rizikového chování ve školním prostředí: pro studenty pomáhajících oborů. Brno: Tribun EU, 2016. ISBN 978-80-263-1015-0.
HUTYROVÁ, Miluše, RŮŽIČKA, Michal a SPĚVÁČEK, Jan. Prevence rizikového a problémového chování. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 95 s. ISBN 978-80-244-3725-5.
Seznam doporučené literatury
BĚLÍK, Václav a HOFERKOVÁ, Stanislava. Prevence rizikového chování ve školním prostředí: pro studenty pomáhajících oborů. Brno: Tribun EU, 2016. ISBN 978-80-263-1015-0.
HUTYROVÁ, Miluše, RŮŽIČKA, Michal a SPĚVÁČEK, Jan. Prevence rizikového a problémového chování. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 95 s. ISBN 978-80-244-3725-5.