Bakalářská práce se zabývá sluchovým postižením a jeho kompenzací. Praktická část je zaměřena na pomůcky rozvíjející kompenzační činitele u dětí se sluchovým postižením v mateřské škole.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with hearing impairment and its compensation. The practical part is focused on aids developing compensatory factors in children with hearing impairment in kindergarten.
Klíčová slova
Sluchové postižení, sluch, kompenzační činitele, sluchové postižení, kompenzační pomůcky, komunikace
Klíčová slova v angličtině
Hearing impairment, hearing, compensatory factors, hearing impairment, compensatory aids, communication
Rozsah průvodní práce
52 str.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá sluchovým postižením a jeho kompenzací. Praktická část je zaměřena na pomůcky rozvíjející kompenzační činitele u dětí se sluchovým postižením v mateřské škole.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with hearing impairment and its compensation. The practical part is focused on aids developing compensatory factors in children with hearing impairment in kindergarten.
Klíčová slova
Sluchové postižení, sluch, kompenzační činitele, sluchové postižení, kompenzační pomůcky, komunikace
Klíčová slova v angličtině
Hearing impairment, hearing, compensatory factors, hearing impairment, compensatory aids, communication
Zásady pro vypracování
1. Pravidelné konzultace s vedoucím práce
2. Shromažďování a studium odborné literatury k danému tématu
3. Vytýčení koncepce práce, formulace cílů práce
4. Realizace teoretické části práce
5. Realizace praktické části práce, sběr dat pro praktickou část práce
6. Komparace teoretických východisek se získanými informacemi, s praktickými zkušenostmi
7. Zpracování výsledků a jejich interpretace
8. Závěrečná doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
1. Pravidelné konzultace s vedoucím práce
2. Shromažďování a studium odborné literatury k danému tématu
3. Vytýčení koncepce práce, formulace cílů práce
4. Realizace teoretické části práce
5. Realizace praktické části práce, sběr dat pro praktickou část práce
6. Komparace teoretických východisek se získanými informacemi, s praktickými zkušenostmi
7. Zpracování výsledků a jejich interpretace
8. Závěrečná doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
BENDOVÁ, Petra, JEŘÁBKOVÁ, Kateřina a RŮŽIČKOVÁ, Veronika. Kompenzační pomůcky pro osoby se specifickými potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1436-8.
HÁDKOVÁ, Kateřina. Člověk se sluchovým postižením. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016. ISBN 978-80-7290-619-2.
KISVETROVÁ, Helena. Osoby se zdravotním postižením: vybrané kapitoly II : sluchové postižení. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. ISBN 978-80-244-4065-1.
MUKNŠNÁBLOVÁ, Martina. Péče o dítě s postižením sluchu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2014, 128 s. ISBN 978-80-247-5034-7.
POTMĚŠIL, Miloň. Čtení k surdopedii. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003. ISBN 80-244- 0766-3.
Seznam doporučené literatury
BENDOVÁ, Petra, JEŘÁBKOVÁ, Kateřina a RŮŽIČKOVÁ, Veronika. Kompenzační pomůcky pro osoby se specifickými potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1436-8.
HÁDKOVÁ, Kateřina. Člověk se sluchovým postižením. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016. ISBN 978-80-7290-619-2.
KISVETROVÁ, Helena. Osoby se zdravotním postižením: vybrané kapitoly II : sluchové postižení. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. ISBN 978-80-244-4065-1.
MUKNŠNÁBLOVÁ, Martina. Péče o dítě s postižením sluchu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2014, 128 s. ISBN 978-80-247-5034-7.
POTMĚŠIL, Miloň. Čtení k surdopedii. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003. ISBN 80-244- 0766-3.