Bakalářská práce se zabývá školní připraveností dětí z dětských domovů. Teoretická část se věnuje charakteristice předškolního období, školní zralosti a připravenosti, ústavní péče a problematice odkladů školní docházky. Praktická část je zaměřena na diagnostiku školní připravenosti předškolních dětí v prostředí dětského domova.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the school readiness of children from children's homes. The theoretical part deals with the characteristics of the preschool period, school maturity and readiness, institutional care and the issue of school deferment. The practical part is focused on the diagnosis of school readiness of preschool children in the enviroment of a children's home.
Klíčová slova
Školní připravenost, ústavní péče, předškolní věk, dětský domov, odklad školní docházky
Klíčová slova v angličtině
School readiness, institutional care, preschool age, children's home, postponement of schooling
Rozsah průvodní práce
47 s. (80 741 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá školní připraveností dětí z dětských domovů. Teoretická část se věnuje charakteristice předškolního období, školní zralosti a připravenosti, ústavní péče a problematice odkladů školní docházky. Praktická část je zaměřena na diagnostiku školní připravenosti předškolních dětí v prostředí dětského domova.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the school readiness of children from children's homes. The theoretical part deals with the characteristics of the preschool period, school maturity and readiness, institutional care and the issue of school deferment. The practical part is focused on the diagnosis of school readiness of preschool children in the enviroment of a children's home.
Klíčová slova
Školní připravenost, ústavní péče, předškolní věk, dětský domov, odklad školní docházky
Klíčová slova v angličtině
School readiness, institutional care, preschool age, children's home, postponement of schooling
Zásady pro vypracování
1) Práce bude zaměřena na diagnostiku školní připravenosti u dětí z dětských domovů.
2) V teoretické části se bude práce zabývat školní připraveností, podmínkami pro vstup do školy a také problematikou ústavní výchovy.
3) Výzkumné šetření proběhne za použití Jiráskova testu školní zralosti a doplňujících otázek.
3) Při výzkumném šetření budou dodrženy všechny relevantní etické aspekty.
Zásady pro vypracování
1) Práce bude zaměřena na diagnostiku školní připravenosti u dětí z dětských domovů.
2) V teoretické části se bude práce zabývat školní připraveností, podmínkami pro vstup do školy a také problematikou ústavní výchovy.
3) Výzkumné šetření proběhne za použití Jiráskova testu školní zralosti a doplňujících otázek.
3) Při výzkumném šetření budou dodrženy všechny relevantní etické aspekty.
Seznam doporučené literatury
ŠMELOVÁ, Eva. Mateřská škola: teorie a praxe I. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004. ISBN 80-244-0945-3.
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina; ŠMARDOVÁ, Vlasta. Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-802-5125-694.
Jiráskův test školní zralosti
Opravilová, Eva. Předškolní pedagogika. Praha: Grada publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5107-8
MATOUŠEK, O. Ústavní péče. Druhé, rozšířené a přepracované vydání. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 1999. 159 s. ISBN 80-85850-76-1
Seznam doporučené literatury
ŠMELOVÁ, Eva. Mateřská škola: teorie a praxe I. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004. ISBN 80-244-0945-3.
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina; ŠMARDOVÁ, Vlasta. Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-802-5125-694.
Jiráskův test školní zralosti
Opravilová, Eva. Předškolní pedagogika. Praha: Grada publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5107-8
MATOUŠEK, O. Ústavní péče. Druhé, rozšířené a přepracované vydání. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 1999. 159 s. ISBN 80-85850-76-1