Cílem této bakalářské práce je analyzovat, jakým způsobem se lidé reprezentují na fotografiích zveřejněných na sociální síti Instagram. Dále se podrobně zabývám vizuálními a jazykovými prostředky, které představují důležité aspekty na této sociální síti. Také se detailně zabývám tím, jak uživatelé této sociální sítě společně komunikují s ostatními uživateli, ať už prostřednictvím vizuálních nebo jazykových prostředků.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to analyze how people represent themselves in self-portraits published on social network site Instagram. I further analyze into detail how the visual and linguistic resources are important aspects for pictures published on this social network site and what both of these aspects represent. I also elaborate on how users of this social network site interact with each other, whether it is through the visual or linguistic resources and how the communication can be established between them through published self-portraits.
selfie, self-portrait, social network site, social media, internet, discourse analysis, communication, picture, camera, textual resources, visual resources, images, hashtag, Instagram
Rozsah průvodní práce
58 s. (60 000 znaků).
Jazyk
AN
Anotace
Cílem této bakalářské práce je analyzovat, jakým způsobem se lidé reprezentují na fotografiích zveřejněných na sociální síti Instagram. Dále se podrobně zabývám vizuálními a jazykovými prostředky, které představují důležité aspekty na této sociální síti. Také se detailně zabývám tím, jak uživatelé této sociální sítě společně komunikují s ostatními uživateli, ať už prostřednictvím vizuálních nebo jazykových prostředků.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to analyze how people represent themselves in self-portraits published on social network site Instagram. I further analyze into detail how the visual and linguistic resources are important aspects for pictures published on this social network site and what both of these aspects represent. I also elaborate on how users of this social network site interact with each other, whether it is through the visual or linguistic resources and how the communication can be established between them through published self-portraits.
selfie, self-portrait, social network site, social media, internet, discourse analysis, communication, picture, camera, textual resources, visual resources, images, hashtag, Instagram
Zásady pro vypracování
This thesis presents an analysis of how people make meaning through the semiotic practice of shooting and posting their self-portraited pictures and adding captions on the social network site Instagram. These selfies can be considered as a personal communication as well as a commercial and global discourse especially among young people.
Zásady pro vypracování
This thesis presents an analysis of how people make meaning through the semiotic practice of shooting and posting their self-portraited pictures and adding captions on the social network site Instagram. These selfies can be considered as a personal communication as well as a commercial and global discourse especially among young people.
Seznam doporučené literatury
Kress, Gunther, and Theo Van Leeuwen. Reading Images: The Grammar of Visual Design. Routledge, 2006.
Veum, Aslaug, and Linda Victoria Undrum. "The Selfie as a Global Discourse.” Discourse & Society, vol. 29, no. 1, 2017, pp. 86–103., https://doi.org/10.1177/0957926517725979.
Seznam doporučené literatury
Kress, Gunther, and Theo Van Leeuwen. Reading Images: The Grammar of Visual Design. Routledge, 2006.
Veum, Aslaug, and Linda Victoria Undrum. "The Selfie as a Global Discourse.” Discourse & Society, vol. 29, no. 1, 2017, pp. 86–103., https://doi.org/10.1177/0957926517725979.