Diplomová práce se zabývá tématem použití vizuálních potřeb ve výuce Anglického jazyka na druhém stupni ZŠ. Zabývá se potřebami a metodami výuky jako jsou například kartičky, obrázky, zvýraznění textu, video nahrávky, online hry, interaktivní tabule, online učebnice a podpůrné vizuální materiály.
Práce se zabývá také i cestami, které lze používat tyto metody a jaký mají efekt na žáky. Dále se zabývá také tím, jak vizuální metody přispívají ke vztahu žáka a procesu učení se a také samotnými učiteli a jejich vztahem k těmto metodám.
Anotace v angličtině
This diploma thesis explores the topic of the usage of visual aids in the lessons of English language at lower secondary schools, containing the usage of visual input methods, such as flashcards, pictures, highlighting the text, video lectures, online EFL games, interactive boards, online students book and different visual supportive materials for teachers.
This diploma project aims to explore the ways visual methods can be used and how is their usage perceived by learners. It also discovers how visual methods contribute to learners' overall mindset regarding language studies. It also studies how those methods are used and liked by teachers of the class.
Klíčová slova
vizuální pomůcky, anglický jazyk, druhý stupeň,pedagogika, výuka jazyků
Klíčová slova v angličtině
lower secondary school, English language, education, teaching young learners, teaching older learners, visual aids, visual literacy
Rozsah průvodní práce
106 s.
Jazyk
AN
Anotace
Diplomová práce se zabývá tématem použití vizuálních potřeb ve výuce Anglického jazyka na druhém stupni ZŠ. Zabývá se potřebami a metodami výuky jako jsou například kartičky, obrázky, zvýraznění textu, video nahrávky, online hry, interaktivní tabule, online učebnice a podpůrné vizuální materiály.
Práce se zabývá také i cestami, které lze používat tyto metody a jaký mají efekt na žáky. Dále se zabývá také tím, jak vizuální metody přispívají ke vztahu žáka a procesu učení se a také samotnými učiteli a jejich vztahem k těmto metodám.
Anotace v angličtině
This diploma thesis explores the topic of the usage of visual aids in the lessons of English language at lower secondary schools, containing the usage of visual input methods, such as flashcards, pictures, highlighting the text, video lectures, online EFL games, interactive boards, online students book and different visual supportive materials for teachers.
This diploma project aims to explore the ways visual methods can be used and how is their usage perceived by learners. It also discovers how visual methods contribute to learners' overall mindset regarding language studies. It also studies how those methods are used and liked by teachers of the class.
Klíčová slova
vizuální pomůcky, anglický jazyk, druhý stupeň,pedagogika, výuka jazyků
Klíčová slova v angličtině
lower secondary school, English language, education, teaching young learners, teaching older learners, visual aids, visual literacy
Zásady pro vypracování
Pravidelné konzultace s vedoucím práce, výběr vhodné literatury.
Teoretická část práce se bude zabývat druhy a srovnáním vizuálních didaktických pomůcek a jejich důležitosti ve výuce angličtiny.
Praktická část bude zpracována se zaměřením na současný stav využití vizuálních pomůcek učiteli angličtiny na základních školách.
Cíl výzkumu: Zjistit, zdali jsou učitelé v současné době schopni efektivně využívat vizuální pomůcky pro výuku anglického jazyka, jaké prostředky v současnosti nejvíce používají a proč. Výzkum bude proveden pomocí dotazníků zaměřené na studenty i učitele angličtiny na Základních školách.
Základní výzkumné otázky:
Jaké vizuální pomůcky používají učitelé během výuky anglického jazyka?
Jsou vizuální pomůcky učitelům k dispozici během výuky?
Dokáží učitelé použít vizuální pomůcky ve výuce?
V jakých případech učitelé používají vizuální pomůcky?
Jaké vizuální pomůcky nejvíce studentům vyhovují v rámci studia a samostudia?
Zásady pro vypracování
Pravidelné konzultace s vedoucím práce, výběr vhodné literatury.
Teoretická část práce se bude zabývat druhy a srovnáním vizuálních didaktických pomůcek a jejich důležitosti ve výuce angličtiny.
Praktická část bude zpracována se zaměřením na současný stav využití vizuálních pomůcek učiteli angličtiny na základních školách.
Cíl výzkumu: Zjistit, zdali jsou učitelé v současné době schopni efektivně využívat vizuální pomůcky pro výuku anglického jazyka, jaké prostředky v současnosti nejvíce používají a proč. Výzkum bude proveden pomocí dotazníků zaměřené na studenty i učitele angličtiny na Základních školách.
Základní výzkumné otázky:
Jaké vizuální pomůcky používají učitelé během výuky anglického jazyka?
Jsou vizuální pomůcky učitelům k dispozici během výuky?
Dokáží učitelé použít vizuální pomůcky ve výuce?
V jakých případech učitelé používají vizuální pomůcky?
Jaké vizuální pomůcky nejvíce studentům vyhovují v rámci studia a samostudia?