This thesis deals with issues of using digital tools in education. The aim of the document is to find out teachers' attitudes towards the integration of digital tools in foreign language teaching at lower-secondary schools. The theoretical part focuses on the description of key concepts based on literature review, strategic documents in the field of digital education and teachers' competences and digital literacy. The practical part presents the results of a mixed research conducted among teachers in the town of Dvůr Králové nad Labem and the Královéhradecký region.
Anotace v angličtině
This thesis deals with issues of using digital tools in education. The aim of the document is to find out teachers' attitudes towards the integration of digital tools in foreign language teaching at lower-secondary schools. The theoretical part focuses on the description of key concepts based on literature review, strategic documents in the field of digital education and teachers' competences and digital literacy. The practical part presents the results of a mixed research conducted among teachers in the town of Dvůr Králové nad Labem and the Královéhradecký region.
Klíčová slova
digital technology, digital tools, foreign language teaching
Klíčová slova v angličtině
digital technology, digital tools, foreign language teaching
Rozsah průvodní práce
114 s. (195 718 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
This thesis deals with issues of using digital tools in education. The aim of the document is to find out teachers' attitudes towards the integration of digital tools in foreign language teaching at lower-secondary schools. The theoretical part focuses on the description of key concepts based on literature review, strategic documents in the field of digital education and teachers' competences and digital literacy. The practical part presents the results of a mixed research conducted among teachers in the town of Dvůr Králové nad Labem and the Královéhradecký region.
Anotace v angličtině
This thesis deals with issues of using digital tools in education. The aim of the document is to find out teachers' attitudes towards the integration of digital tools in foreign language teaching at lower-secondary schools. The theoretical part focuses on the description of key concepts based on literature review, strategic documents in the field of digital education and teachers' competences and digital literacy. The practical part presents the results of a mixed research conducted among teachers in the town of Dvůr Králové nad Labem and the Královéhradecký region.
Klíčová slova
digital technology, digital tools, foreign language teaching
Klíčová slova v angličtině
digital technology, digital tools, foreign language teaching
Zásady pro vypracování
Stanovení cíle práce
Shromažďování teoretických podkladů.
Zvolení metody a postupů výzkumu v praktické části.
Zpracování praktické části – sběr dat, výsledky výzkumu.
Průběžná konzultace s vedoucím práce.
Shrnutí závěry
Zásady pro vypracování
Stanovení cíle práce
Shromažďování teoretických podkladů.
Zvolení metody a postupů výzkumu v praktické části.
Zpracování praktické části – sběr dat, výsledky výzkumu.
Průběžná konzultace s vedoucím práce.
Shrnutí závěry
Seznam doporučené literatury
Zounek, Jiří a kol. 2021. E-learning – Učení (se) s digitálními technologiemi. 2., aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2021.
Janíková, Věra a kol. 2011. Výuka cizích jazyků. Praha: Grada Publishing, 2011.
Chrástka, Miroslav. 2016. Metody pedagogického výzkumu – Základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, 2016.
Jarvis, Peter. 2004. Adult education and Lifelong learning – Theory and practice. New York: Routledge Falmer, 2004.
Scrievener, Jim. 2011. Learning Teaching. The Essential Guide to English Language Teaching. Oxford: Macmillan Education, 2011.
Fletcher – Wood, Harry. 2021. Responzivní výuka: Kognitivní vědy a formativní hodnocení v praxi. Praha: Euromedia Group, 2021.
Seznam doporučené literatury
Zounek, Jiří a kol. 2021. E-learning – Učení (se) s digitálními technologiemi. 2., aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2021.
Janíková, Věra a kol. 2011. Výuka cizích jazyků. Praha: Grada Publishing, 2011.
Chrástka, Miroslav. 2016. Metody pedagogického výzkumu – Základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, 2016.
Jarvis, Peter. 2004. Adult education and Lifelong learning – Theory and practice. New York: Routledge Falmer, 2004.
Scrievener, Jim. 2011. Learning Teaching. The Essential Guide to English Language Teaching. Oxford: Macmillan Education, 2011.
Fletcher – Wood, Harry. 2021. Responzivní výuka: Kognitivní vědy a formativní hodnocení v praxi. Praha: Euromedia Group, 2021.