- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Návrh a tvorba inovovaných vyučovacích metod a výukových materiálů v rámci prevence infekčních onemocnění ve Výchově ke zdraví
Hlavní téma v angličtině
The creation of the innovated teaching methods and teaching materials as part of prevention of infectious diseases in the Health Education
Název dle studenta
Implementace a evaluace vybraných výukových metod ve výchově ke zdraví s akcentem na prevenci antropozoonóz
Název dle studenta v angličtině
Implementation and evaluation of the selected teaching methods with an emphasis on the prevention of anthropozoonosis in the subject of Health Education
Tato diplomová práce se zaměřuje na implementaci a evaluaci vybraných výukových metod v edukační realitě vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví s akcentem na téma infekčních nemocí, konkrétně problematiky antropozoonóz. Reflektuje poznatky výše uvedené problematiky a obsahuje návrh šesti vybraných inovovaných výukových metod s akcentem na prevenci antropozoonóz. Identifikuje a hodnotí vstupní a výstupní úroveň znalostí žáků 8. tříd ZŠ v oblasti problematiky a prevence antropozoonóz. Hodnotí výuku v rámci daného tematického celku s využitím vybraných metod s akcentem na prevenci antropozoonóz žáky ZŠ. Vyvozuje závěry a navrhuje doporučení pro edukační realitu vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on the implementation and on the evaluation of the selected teaching methods in the educational reality of Health Education with an emphasis on the topic of infectious diseases, specifically an issue of anthropozoonosis. The thesis included six innovative teaching methods with an emphasis on the prevention of anthropozoonosis. The thesis identified and the thesis evaluated the input level of knowledge and the output level of knowledge of the students of the 8th grade of the elementary school on the topic of issues and prevention of anthropozoonosis. It evaluated a teaching process with using the teaching methods with an emphasis on the prevention of anthropozoonosis. The thesis made conclusions and the thesis made recommendations for the educational reality of Health Education.
Klíčová slova
výuka, výukové metody, prevence, infekční nemoci, antropozoonózy, výchova ke zdraví
Klíčová slova v angličtině
education, teaching methods, prevention, infectious diseases, anthropozoonosis, Health Education
Rozsah průvodní práce
100
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zaměřuje na implementaci a evaluaci vybraných výukových metod v edukační realitě vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví s akcentem na téma infekčních nemocí, konkrétně problematiky antropozoonóz. Reflektuje poznatky výše uvedené problematiky a obsahuje návrh šesti vybraných inovovaných výukových metod s akcentem na prevenci antropozoonóz. Identifikuje a hodnotí vstupní a výstupní úroveň znalostí žáků 8. tříd ZŠ v oblasti problematiky a prevence antropozoonóz. Hodnotí výuku v rámci daného tematického celku s využitím vybraných metod s akcentem na prevenci antropozoonóz žáky ZŠ. Vyvozuje závěry a navrhuje doporučení pro edukační realitu vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on the implementation and on the evaluation of the selected teaching methods in the educational reality of Health Education with an emphasis on the topic of infectious diseases, specifically an issue of anthropozoonosis. The thesis included six innovative teaching methods with an emphasis on the prevention of anthropozoonosis. The thesis identified and the thesis evaluated the input level of knowledge and the output level of knowledge of the students of the 8th grade of the elementary school on the topic of issues and prevention of anthropozoonosis. It evaluated a teaching process with using the teaching methods with an emphasis on the prevention of anthropozoonosis. The thesis made conclusions and the thesis made recommendations for the educational reality of Health Education.
Klíčová slova
výuka, výukové metody, prevence, infekční nemoci, antropozoonózy, výchova ke zdraví
Klíčová slova v angličtině
education, teaching methods, prevention, infectious diseases, anthropozoonosis, Health Education
Zásady pro vypracování
1) Studium literatury, vhodných zdrojů informací.
2) Stanovení cílů práce a metodiky práce.
3) Zpracování teoretické platformy.
4) Návrh a tvorba inovovaných výukových metod a výukových materiálů.
5) Realizace a ověření inovovaných výukových metod a výukových materiálů.
6) Zpracování, vyhodnocení a shrnutí poznatků.
Zásady pro vypracování
1) Studium literatury, vhodných zdrojů informací.
2) Stanovení cílů práce a metodiky práce.
3) Zpracování teoretické platformy.
4) Návrh a tvorba inovovaných výukových metod a výukových materiálů.
5) Realizace a ověření inovovaných výukových metod a výukových materiálů.
6) Zpracování, vyhodnocení a shrnutí poznatků.
Seznam doporučené literatury
KOLLÁROVÁ, Helena, Ivanka MATOUŠKOVÁ, Dagmar HORÁKOVÁ, Jana VLČKOVÁ, Kateřina AZEEM a Ondřej HOLÝ. Vybrané kapitoly z epidemiologie. Druhé, upravené a rozšířené vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017. ISBN 978-80-244-5230-2.
KOTRBA, Tomáš a Lubor LACINA. Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga. Třetí vydání. Brno: Barrister & Principal, 2015. ISBN 978-80-7485-043-1.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2021.
ZORMANOVÁ, Lucie. Výukové metody v pedagogice: tradiční a inovativní metody, transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky, klasifikace výukových metod. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4100-0.
Seznam doporučené literatury
KOLLÁROVÁ, Helena, Ivanka MATOUŠKOVÁ, Dagmar HORÁKOVÁ, Jana VLČKOVÁ, Kateřina AZEEM a Ondřej HOLÝ. Vybrané kapitoly z epidemiologie. Druhé, upravené a rozšířené vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017. ISBN 978-80-244-5230-2.
KOTRBA, Tomáš a Lubor LACINA. Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga. Třetí vydání. Brno: Barrister & Principal, 2015. ISBN 978-80-7485-043-1.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2021.
ZORMANOVÁ, Lucie. Výukové metody v pedagogice: tradiční a inovativní metody, transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky, klasifikace výukových metod. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4100-0.