Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. V první teoretické části je rozebírána zdravotní a výživová gramotnost, charakteristika žáka na druhém stupni a jeho výživa. Dále je rozebráno téma výživy v RVP ZV. Ve druhé praktické části je zjišťována úroveň výživové gramotnosti žáků ve věku 13-15 let. Výzkumné šetření probíhalo pomocí dotazníků.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is divided into two parts. In the first theoretical part, health and nutrition literacy, the characteristics of the pupil at the second level and his nutrition are discussed. Next, the topic of nutrition in the RVP ZV is discussed. In the second practical part, the level of nutrition literacy of pupils aged 13-15 is determined. The research was carried out using questionnaires.
Klíčová slova
Výživa, druhý stupeň základních škol, gramotnost, žáci
Klíčová slova v angličtině
Nutrition, second stage of primary school, literacy, pupils
Rozsah průvodní práce
64 s. (62 793 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. V první teoretické části je rozebírána zdravotní a výživová gramotnost, charakteristika žáka na druhém stupni a jeho výživa. Dále je rozebráno téma výživy v RVP ZV. Ve druhé praktické části je zjišťována úroveň výživové gramotnosti žáků ve věku 13-15 let. Výzkumné šetření probíhalo pomocí dotazníků.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is divided into two parts. In the first theoretical part, health and nutrition literacy, the characteristics of the pupil at the second level and his nutrition are discussed. Next, the topic of nutrition in the RVP ZV is discussed. In the second practical part, the level of nutrition literacy of pupils aged 13-15 is determined. The research was carried out using questionnaires.
Klíčová slova
Výživa, druhý stupeň základních škol, gramotnost, žáci
Klíčová slova v angličtině
Nutrition, second stage of primary school, literacy, pupils
Zásady pro vypracování
Závěrečná bakalářská práce bude zpracovaná v souladu s předpisy a normami UP v Olomouci. Odkazy na použitou literaturu budou provedeny podle:
ČSN ISO 690 (01 0197). Informace a dokumentace. Pravidla pro bibliografické odkazy a citace informačních zdrojů. Praha: Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví. 2011. 40 s. Bez ISBN.
Rozsah bakalářské práce: minimálně 30 stran normovaného textu (minimálně 54 000 znaků včetně mezer).
Literatura k formálnímu zpracování závěrečné bakalářské práce:
CHRÁSKOVÁ, M., KRUŠINSKÝ, R. & J. MICHALÍK, 2013. Metodologické aspekty tvorby závěrečné práce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. 151 s. ISBN 978-80-244-3679-1.
MEŠKO, D. aj. 2006. Akademická příručka. České upravené vyd. Martin: Osveta, 481 s. ISBN 80-8063-219-7.
Etapy tvorby závěrečné práce:
Studium odborné knižní, elektronické a periodické odborné literatury vztahující se k dané problematice.
Stanovení a formulace hlavního cíle a dílčích cílů práce.
Vytýčení koncepce práce.
Zpracování teoretické části.
Stanovení vhodné metodologie výzkumné části práce.
Realizace praktické části diplomové práce (výzkumného šetření).
Zpracování, vyhodnocení, diskuse a shrnutí výsledků výzkumu.
Formulace závěrů a jejich interpretace.
Korektury a typografické úpravy celé práce.
Výsledky každé etapy budou pravidelně konzultovány s vedoucím (není nutná pravidelná prezenční konzultace, je možný emailový kontakt na marie.chraskova@upol.cz).
Termín odevzdání kvalifikační práce k závěrečné kontrole vedoucímu práce je minimálně 6 týdnů před stanoveným termínem pro odevzdání závěrečné bakalářské práce.
Zásady pro vypracování
Závěrečná bakalářská práce bude zpracovaná v souladu s předpisy a normami UP v Olomouci. Odkazy na použitou literaturu budou provedeny podle:
ČSN ISO 690 (01 0197). Informace a dokumentace. Pravidla pro bibliografické odkazy a citace informačních zdrojů. Praha: Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví. 2011. 40 s. Bez ISBN.
Rozsah bakalářské práce: minimálně 30 stran normovaného textu (minimálně 54 000 znaků včetně mezer).
Literatura k formálnímu zpracování závěrečné bakalářské práce:
CHRÁSKOVÁ, M., KRUŠINSKÝ, R. & J. MICHALÍK, 2013. Metodologické aspekty tvorby závěrečné práce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. 151 s. ISBN 978-80-244-3679-1.
MEŠKO, D. aj. 2006. Akademická příručka. České upravené vyd. Martin: Osveta, 481 s. ISBN 80-8063-219-7.
Etapy tvorby závěrečné práce:
Studium odborné knižní, elektronické a periodické odborné literatury vztahující se k dané problematice.
Stanovení a formulace hlavního cíle a dílčích cílů práce.
Vytýčení koncepce práce.
Zpracování teoretické části.
Stanovení vhodné metodologie výzkumné části práce.
Realizace praktické části diplomové práce (výzkumného šetření).
Zpracování, vyhodnocení, diskuse a shrnutí výsledků výzkumu.
Formulace závěrů a jejich interpretace.
Korektury a typografické úpravy celé práce.
Výsledky každé etapy budou pravidelně konzultovány s vedoucím (není nutná pravidelná prezenční konzultace, je možný emailový kontakt na marie.chraskova@upol.cz).
Termín odevzdání kvalifikační práce k závěrečné kontrole vedoucímu práce je minimálně 6 týdnů před stanoveným termínem pro odevzdání závěrečné bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
FRAŇKOVÁ, S., PAŘÍZKOVÁ, J., MALICHOVÁ, E. Jídlo v životě dítěte a adolescenta: teorie, výzkum, praxe. Praha: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2247-7.
HŘIVNOVÁ, M. Základní aspekty výživy. Studijní opora. Olomouc: UP, 2014. ISBN 978-80-244-4034-7.
KELLER, U., MEIER, R., BERTOLI, S. Klinická výživa. Praha: Scienta medica, 1993. 240 s. ISBN 80-85526-08-5.
KLIMEŠOVÁ, I., STELZER, J. Fyziologie výživy. Olomouc: UP, 2013. ISBN 978-80-244-3280-9.
KOMPRDA, T. Základy výživy člověka. 2. přeprac. vydání. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2017. ISBN 978-80-7509-500-8.
MUŽÍK, Vladislav (ed.). Výživa a pohyb jako součást výchovy ke zdraví na základní škole: příručka pro učitele. Brno: Paido, 2007. 150 s. ISBN 978-80-7315-156-0.
NEVORAL, Jiří. Výživa v dětském věku. Jinočany: H & H, 2003. ISBN 80-86022-93-5.
Výukový program pro pedagogy 2. stupně ZŠ. Víš, co jíš? [online]. 2014 [cit. 2022-01-20]. Dostupné z: http://www.viscojis.cz/teens/
Seznam doporučené literatury
FRAŇKOVÁ, S., PAŘÍZKOVÁ, J., MALICHOVÁ, E. Jídlo v životě dítěte a adolescenta: teorie, výzkum, praxe. Praha: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2247-7.
HŘIVNOVÁ, M. Základní aspekty výživy. Studijní opora. Olomouc: UP, 2014. ISBN 978-80-244-4034-7.
KELLER, U., MEIER, R., BERTOLI, S. Klinická výživa. Praha: Scienta medica, 1993. 240 s. ISBN 80-85526-08-5.
KLIMEŠOVÁ, I., STELZER, J. Fyziologie výživy. Olomouc: UP, 2013. ISBN 978-80-244-3280-9.
KOMPRDA, T. Základy výživy člověka. 2. přeprac. vydání. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2017. ISBN 978-80-7509-500-8.
MUŽÍK, Vladislav (ed.). Výživa a pohyb jako součást výchovy ke zdraví na základní škole: příručka pro učitele. Brno: Paido, 2007. 150 s. ISBN 978-80-7315-156-0.
NEVORAL, Jiří. Výživa v dětském věku. Jinočany: H & H, 2003. ISBN 80-86022-93-5.
Výukový program pro pedagogy 2. stupně ZŠ. Víš, co jíš? [online]. 2014 [cit. 2022-01-20]. Dostupné z: http://www.viscojis.cz/teens/