Diplomová práce se zabývá řádem brouků, žijících v České republice a vytvořením výukového CD o tomto řádu. Teoretická část aplikace je vytvořena na základě textů v diplomové práci. Zabývá se stavbou těla, vývojem a systémem brouků. Aplikace je vytvořena tak, aby ovládání bylo snadné a obsah byl srozumitelný pro žáky druhého stupně základní školy.
Annotation in English
This diploma thesis deals with the topic of beetles series living in the Czech Republic and creating an educational CD about this order. The theoretical part of the desktop application is based on the diploma thesis content. The application is designed to be used and understood by secondary school students in an easy way.
Keywords
Brouci, výuková aplikace, výukové CD
Keywords in English
Beetles, educational application, educational CD
Length of the covering note
60 s.
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce se zabývá řádem brouků, žijících v České republice a vytvořením výukového CD o tomto řádu. Teoretická část aplikace je vytvořena na základě textů v diplomové práci. Zabývá se stavbou těla, vývojem a systémem brouků. Aplikace je vytvořena tak, aby ovládání bylo snadné a obsah byl srozumitelný pro žáky druhého stupně základní školy.
Annotation in English
This diploma thesis deals with the topic of beetles series living in the Czech Republic and creating an educational CD about this order. The theoretical part of the desktop application is based on the diploma thesis content. The application is designed to be used and understood by secondary school students in an easy way.
Keywords
Brouci, výuková aplikace, výukové CD
Keywords in English
Beetles, educational application, educational CD
Research Plan
1. Cílem práce je zpracování výukového CD se zaměřením na brouky ČR
2. Součástí práce bude textová i obrazová část, které budou vzájemně propojeny
3. Textová část bude zpracována s využitím uvedené literatury, obsahem bude metodika práce se zpracovaným výukovým CD
4. Obrazová část bude zaměřena na zpracování vlastních digitálních fotografií materiálu bezobratlých, který je k dispozici na Katedře biologie PdF UP, případně dalších veřejně přístupných sbírkách, dále budou využívány fotografie z literatury
5. Výukové CD bude zpracováno s využitím Visual Basic, Front Page, Powerpoint
6. Práci nutno vypracovat samostatně podle pokynů vedoucí práce s použitím doporučené literatury
7. Veškeré převzaté údaje je nutno náležitě citovat
Research Plan
1. Cílem práce je zpracování výukového CD se zaměřením na brouky ČR
2. Součástí práce bude textová i obrazová část, které budou vzájemně propojeny
3. Textová část bude zpracována s využitím uvedené literatury, obsahem bude metodika práce se zpracovaným výukovým CD
4. Obrazová část bude zaměřena na zpracování vlastních digitálních fotografií materiálu bezobratlých, který je k dispozici na Katedře biologie PdF UP, případně dalších veřejně přístupných sbírkách, dále budou využívány fotografie z literatury
5. Výukové CD bude zpracováno s využitím Visual Basic, Front Page, Powerpoint
6. Práci nutno vypracovat samostatně podle pokynů vedoucí práce s použitím doporučené literatury
7. Veškeré převzaté údaje je nutno náležitě citovat
Recommended resources
Autorský kolektiv: Vzdělávací program Základní škola. Praha, Fortuna, 1998, 336 pp.
BUCHAR, J. et al. 1995. Klíč k určování bezobratlých. Scientia, Praha.
BUCHAR, J. 1997. Stručný přehled zoologie bezobratlých. Skriptum, Karolinum, Praha.
CRACRAFT, J., DONOGHUE, MJ. 2004. Assembling the tree of life. Oxford University Press, 576 pp.
FARKAČ J., KRÁL D. & ŠKORPÍK M. [eds.] (2005): Červený seznam ohrožených druhů České republiky. Bezobratlí. List of threatened species in the Czech Republic. Invertebrates. ? Agentura ochrany přírody a krajiny ČR, Praha, 760 pp.
FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. 1. vyd. Praha: Portál, 1997. 172 s.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky. 2004. Praha: Výzkumný ústav pedagogický.
Grecmanová, H., Urbanovská, E., Novotný P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení u žáků. Olomouc, Hannex, 2000, 159 pp.
HOLOUŠOVÁ, Drahomíra, et al. Jak psát diplomové a závěrečné práce. 2. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 1999. 110 s.
Krest E. Učíme se jinak. Praha, Portál, 1995, 59 pp.
PETTY, G.: Moderní vyučování. Praha, Portál, 2008, 380 s.
SEDLÁK, E. 2002. Zoologie bezobratlých. Skriptum, Masarykova univ. Brno, 337 pp.
ZRZAVÝ, J. 2006. Fylogeneze živočišné říše. Scientia, Praha, 255 pp.
Státní program environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty a environmentálního poradenství na léta 2016?2025. 1. vyd. Praha: MŽP ČR, 2016, 50 s., https://www.mzp.cz/cz/statni_program_evvo_ep_2016_2025
Vyhláška MŽP č.395/1992 Sb ve znění 175/2006Sb - Ohrožené druhy živočichů a rostlin
Recommended resources
Autorský kolektiv: Vzdělávací program Základní škola. Praha, Fortuna, 1998, 336 pp.
BUCHAR, J. et al. 1995. Klíč k určování bezobratlých. Scientia, Praha.
BUCHAR, J. 1997. Stručný přehled zoologie bezobratlých. Skriptum, Karolinum, Praha.
CRACRAFT, J., DONOGHUE, MJ. 2004. Assembling the tree of life. Oxford University Press, 576 pp.
FARKAČ J., KRÁL D. & ŠKORPÍK M. [eds.] (2005): Červený seznam ohrožených druhů České republiky. Bezobratlí. List of threatened species in the Czech Republic. Invertebrates. ? Agentura ochrany přírody a krajiny ČR, Praha, 760 pp.
FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. 1. vyd. Praha: Portál, 1997. 172 s.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky. 2004. Praha: Výzkumný ústav pedagogický.
Grecmanová, H., Urbanovská, E., Novotný P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení u žáků. Olomouc, Hannex, 2000, 159 pp.
HOLOUŠOVÁ, Drahomíra, et al. Jak psát diplomové a závěrečné práce. 2. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 1999. 110 s.
Krest E. Učíme se jinak. Praha, Portál, 1995, 59 pp.
PETTY, G.: Moderní vyučování. Praha, Portál, 2008, 380 s.
SEDLÁK, E. 2002. Zoologie bezobratlých. Skriptum, Masarykova univ. Brno, 337 pp.
ZRZAVÝ, J. 2006. Fylogeneze živočišné říše. Scientia, Praha, 255 pp.
Státní program environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty a environmentálního poradenství na léta 2016?2025. 1. vyd. Praha: MŽP ČR, 2016, 50 s., https://www.mzp.cz/cz/statni_program_evvo_ep_2016_2025
Vyhláška MŽP č.395/1992 Sb ve znění 175/2006Sb - Ohrožené druhy živočichů a rostlin