Informace o kvalifikační práci Psychomotorický rozvoj dětí předškolního věku ve speciální MŠ v Jeseníku pomocí pomůcek používaných v Montessori pedagogice
Dokončená práce zatím bez pokusu o obhajobu (DBPOO).
Úplnost vyplnění požadovaných údajů
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Přílohy volně vložené
Hlavní téma
Psychomotorický rozvoj dětí předškolního věku ve speciální MŠ v Jeseníku pomocí pomůcek používaných v Montessori pedagogice
Hlavní téma v angličtině
Psychomotor development of preschool children in a special kindergarten in Jeseník using Montessori materials
Název dle studenta
Psychomotorický rozvoj dětí předškolního věku ve speciální MŠ v Jeseníku pomocí pomůcek používaných v Montessori pedagogice
Název dle studenta v angličtině
Psychomotor Development of Preschool-Aged Children in a Special Kindergarten in Jeseník Using Tools from Montessori Pedagogy" should capture the essence of your work.
Bakalářská práce představuje pomůcky Marie Montessori a jejich využití pro psychomotorický rozvoj dětí předškolního věku ve speciální mateřské škole. V teoretické části práce jsou obsaženy informace o dítěti předškolního věku, jeho psychomotorickém vývoji, vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v Mateřských školách, o pedagogice, životě Marie Montessori a jejich pomůckách. Praktická část popisuje prostředí výzkumu, použité pomůcky, kazuistiky dětí, popis práce dětí zaznamenán do tabulek a evaluace.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis introduces Maria Montessori's tools and their utilization for the psychomotor development of preschool children in a special kindergarten. The theoretical part of the thesis includes information about preschool-aged children, their psychomotor development, education of children with special educational needs in kindergartens, pedagogy, the life of Maria Montessori, and her tools. The practical part describes the research environment, the tools used, case studies of children, a description of the work of children recorded in tables, and evaluation.
Klíčová slova
Montessori pedagogika, Marie Montessori, pomůcky Marie Montessori, předškolní věk, psychomotorický vývoj, jemná motorika, hrubá motorika, dítě se speciálními vzdělávacími potřebami
Klíčová slova v angličtině
Montessori pedagogy, Maria Montessori, Maria Montessori's tools, preschool age, psychomotor development, fine motor skills, gross motor skills, child with special educational needs.
Rozsah průvodní práce
52 s. (70 223 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce představuje pomůcky Marie Montessori a jejich využití pro psychomotorický rozvoj dětí předškolního věku ve speciální mateřské škole. V teoretické části práce jsou obsaženy informace o dítěti předškolního věku, jeho psychomotorickém vývoji, vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v Mateřských školách, o pedagogice, životě Marie Montessori a jejich pomůckách. Praktická část popisuje prostředí výzkumu, použité pomůcky, kazuistiky dětí, popis práce dětí zaznamenán do tabulek a evaluace.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis introduces Maria Montessori's tools and their utilization for the psychomotor development of preschool children in a special kindergarten. The theoretical part of the thesis includes information about preschool-aged children, their psychomotor development, education of children with special educational needs in kindergartens, pedagogy, the life of Maria Montessori, and her tools. The practical part describes the research environment, the tools used, case studies of children, a description of the work of children recorded in tables, and evaluation.
Klíčová slova
Montessori pedagogika, Marie Montessori, pomůcky Marie Montessori, předškolní věk, psychomotorický vývoj, jemná motorika, hrubá motorika, dítě se speciálními vzdělávacími potřebami
Klíčová slova v angličtině
Montessori pedagogy, Maria Montessori, Maria Montessori's tools, preschool age, psychomotor development, fine motor skills, gross motor skills, child with special educational needs.
Zásady pro vypracování
1. Rešerše odborné literatury k tématu bakalářské práce
2. Vymezení obsahu teoretické části bakalářské práce
3. Obsah teoretické části bakalářské práce
4. Průběh a realizace výzkumu
5. Reflexe naplnění cílů a praktická část bakalářské práce
6. Doporučení vyplývající ze závěrů výzkumu
Zásady pro vypracování
1. Rešerše odborné literatury k tématu bakalářské práce
2. Vymezení obsahu teoretické části bakalářské práce
3. Obsah teoretické části bakalářské práce
4. Průběh a realizace výzkumu
5. Reflexe naplnění cílů a praktická část bakalářské práce
6. Doporučení vyplývající ze závěrů výzkumu
Seznam doporučené literatury
LUDWIG, H. a kol., 2008. Vychováváme a vzděláváme s Marií Montessoriovou (praxe reformně pedagogické koncepce). Univerzita Pardubice, Praha
MONTESSORI, M., 1998. Tajuplné dětství. Praha: Nakladatelství světových pedagogických směrů. ISBN 80-861-8900-7.
MONTESSORI, M., 2003. Absorbující mysl. Vývoj a výchova dítěte od narození do šesti let. Nakladatelství světových pedagogických směrů, Praha
RÝDL, K., 1999. Principy a pojmy pedagogiky Marie Montessori: učební pomůcka pro veřejnost. Nakladatelství Public History, Praha
ZELINKOVÁ, O., 1997. Pomoz mi, abych to dokázal: pedagogika Marie Montessoriové a její metody dnes. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-071-5.
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada Publishing, a. s., 1998. 344 str. ISBN 80-7169-195-X.
MATĚJČEK, Zdeněk (2005). Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte. Praha: Grada. ISBN 80-247-0870-1.
MATĚJČEK, Zdeněk (2007). Co děti nejvíc potřebují. Praha: Portál. ISBN 978-80- 7367-272-0.
Seznam doporučené literatury
LUDWIG, H. a kol., 2008. Vychováváme a vzděláváme s Marií Montessoriovou (praxe reformně pedagogické koncepce). Univerzita Pardubice, Praha
MONTESSORI, M., 1998. Tajuplné dětství. Praha: Nakladatelství světových pedagogických směrů. ISBN 80-861-8900-7.
MONTESSORI, M., 2003. Absorbující mysl. Vývoj a výchova dítěte od narození do šesti let. Nakladatelství světových pedagogických směrů, Praha
RÝDL, K., 1999. Principy a pojmy pedagogiky Marie Montessori: učební pomůcka pro veřejnost. Nakladatelství Public History, Praha
ZELINKOVÁ, O., 1997. Pomoz mi, abych to dokázal: pedagogika Marie Montessoriové a její metody dnes. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-071-5.
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada Publishing, a. s., 1998. 344 str. ISBN 80-7169-195-X.
MATĚJČEK, Zdeněk (2005). Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte. Praha: Grada. ISBN 80-247-0870-1.
MATĚJČEK, Zdeněk (2007). Co děti nejvíc potřebují. Praha: Portál. ISBN 978-80- 7367-272-0.