Bakalářská práce se zabývá tématem
názory rodičů dětí se speciálními vzdělávacími potřebami na poskytovanou
podporu v rámci školy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část představuje informace o
speciálních vzdělávacích potřebách, inkluzi, specifických poruchách učení,
dále představuje školská poradenská zařízení a podpůrná opatření. V praktické
části je popis zvoleného nástroje sběru
dat, výzkumného souboru vyplývající
z polostrukturovaného rozhovoru a analýza výzkumu, které proběhlo pomocí
otevřeného kódování. Jednalo se o
matky, které mají dítě se specifickou
poruchou učení na základní škole.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the topic
of parents of children with
special educational needs opinions on the support
provided within the school. The thesis is
divided into theoretical and practical
parts. The theoretical part presents information about special educational needs, inclusion, specific learning disabilities, school counselling facilities and
support measures. In the practical part
there is a description of the chosen data
collection instrument, the research population resulting from the semistructured interview and the analysis of
the research, which was conducted by
open coding. It was mothers who
have a child with a specific learning disability in primary school
Klíčová slova
Speciální vzdělávací potřeby, inkluze,
specifické poruchy učení, školská poradenská zařízení, podpůrná opatření
Klíčová slova v angličtině
Special Educational Needs, inclusion,
specific learning disabilities, school
counselling facilities, support measures
Rozsah průvodní práce
51 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématem
názory rodičů dětí se speciálními vzdělávacími potřebami na poskytovanou
podporu v rámci školy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část představuje informace o
speciálních vzdělávacích potřebách, inkluzi, specifických poruchách učení,
dále představuje školská poradenská zařízení a podpůrná opatření. V praktické
části je popis zvoleného nástroje sběru
dat, výzkumného souboru vyplývající
z polostrukturovaného rozhovoru a analýza výzkumu, které proběhlo pomocí
otevřeného kódování. Jednalo se o
matky, které mají dítě se specifickou
poruchou učení na základní škole.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the topic
of parents of children with
special educational needs opinions on the support
provided within the school. The thesis is
divided into theoretical and practical
parts. The theoretical part presents information about special educational needs, inclusion, specific learning disabilities, school counselling facilities and
support measures. In the practical part
there is a description of the chosen data
collection instrument, the research population resulting from the semistructured interview and the analysis of
the research, which was conducted by
open coding. It was mothers who
have a child with a specific learning disability in primary school
Klíčová slova
Speciální vzdělávací potřeby, inkluze,
specifické poruchy učení, školská poradenská zařízení, podpůrná opatření
Klíčová slova v angličtině
Special Educational Needs, inclusion,
specific learning disabilities, school
counselling facilities, support measures
Zásady pro vypracování
Prostudování odborné literatury Zpracování teoretické části DP Realizace výzkumu praktické části DP Zpracování výsledků výzkumu praktické části DP Zpracování a rešerše odborné literatury Konzultace s vedoucím DP online i osobně
Zásady pro vypracování
Prostudování odborné literatury Zpracování teoretické části DP Realizace výzkumu praktické části DP Zpracování výsledků výzkumu praktické části DP Zpracování a rešerše odborné literatury Konzultace s vedoucím DP online i osobně
Seznam doporučené literatury
Sociální prostředí veškole ainkluzivní vzdělávání [online]. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2018 [cit. 2022-01-31]. ISBN 978-80-244-5366-8. Dostupné z: file:///C:/Users/HP/Downloads/Sociprostedainkluze.pdf
Školák se speciálními vzdělávacími potřebami. Praha: raabe, 2017. ISBN 978-80-7493-605-6.
Inkluzivní vzdělávání, efektivní vzdělávání všech žáků. Praha: GRADA, 2019. ISBN 978-80-271-0789-6.
Psychický vývoj dítěte a výchova: Jak porozumět socializačním obtížím. Praha: GRADA, 2017. ISBN 978-80-271-0096-5.
Znevýhodněný žák - Deficity dílčích funkcí a oslabení kognitivního výkonu. Praha: GRADA, 2020. ISBN 978-80-271-0621-9.
Seznam doporučené literatury
Sociální prostředí veškole ainkluzivní vzdělávání [online]. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2018 [cit. 2022-01-31]. ISBN 978-80-244-5366-8. Dostupné z: file:///C:/Users/HP/Downloads/Sociprostedainkluze.pdf
Školák se speciálními vzdělávacími potřebami. Praha: raabe, 2017. ISBN 978-80-7493-605-6.
Inkluzivní vzdělávání, efektivní vzdělávání všech žáků. Praha: GRADA, 2019. ISBN 978-80-271-0789-6.
Psychický vývoj dítěte a výchova: Jak porozumět socializačním obtížím. Praha: GRADA, 2017. ISBN 978-80-271-0096-5.
Znevýhodněný žák - Deficity dílčích funkcí a oslabení kognitivního výkonu. Praha: GRADA, 2020. ISBN 978-80-271-0621-9.