Tato práce se zabývá možností využívání artefiletických prvků během depistáže klimatu třídy, a to u žáků středního školního věku. Cílem práce je objasnit a popsat průběh a specifika artefiletických prvků v rámci depistáže školního klimatu u dětí staršího školního věku v praxi. Najdeme zde informace ohledně artefiletiky, žáků staršího školního věku, poradenských zařízeních nebo samotné depistáži.
Anotace v angličtině
This diploma thesis discuss about the use of artefiletics elements in classroom climate. The aim of the work is to clarify and describe the course and specifics of artefiletic elements in the detection of school climate in children of older school age in practice. Here you will find information about artefiletics, older school-age pupils, counseling facilities or the screening itself.
Klíčová slova
Artefiletika, arteterapie, exprese, pubescent, důvěra, komunikace, školní poradenské zařízení
Klíčová slova v angličtině
Artefiletics, artetherapy, expresion, pubescent, confidence, communication, school counseling facilities
Rozsah průvodní práce
70
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá možností využívání artefiletických prvků během depistáže klimatu třídy, a to u žáků středního školního věku. Cílem práce je objasnit a popsat průběh a specifika artefiletických prvků v rámci depistáže školního klimatu u dětí staršího školního věku v praxi. Najdeme zde informace ohledně artefiletiky, žáků staršího školního věku, poradenských zařízeních nebo samotné depistáži.
Anotace v angličtině
This diploma thesis discuss about the use of artefiletics elements in classroom climate. The aim of the work is to clarify and describe the course and specifics of artefiletic elements in the detection of school climate in children of older school age in practice. Here you will find information about artefiletics, older school-age pupils, counseling facilities or the screening itself.
Klíčová slova
Artefiletika, arteterapie, exprese, pubescent, důvěra, komunikace, školní poradenské zařízení
Klíčová slova v angličtině
Artefiletics, artetherapy, expresion, pubescent, confidence, communication, school counseling facilities
Zásady pro vypracování
Vyhotovení rešerše a studium literatury
Vymezení terminologie z oblasti – výchovný poradce, školní prostředí, vztak žáka k výchovným poradcům
Zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému
Realizace kvalitativního výzkumu – formou rozhovoru
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat
Prezentace a shrnutí výsledků výzkumu
Zásady pro vypracování
Vyhotovení rešerše a studium literatury
Vymezení terminologie z oblasti – výchovný poradce, školní prostředí, vztak žáka k výchovným poradcům
Zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému
Realizace kvalitativního výzkumu – formou rozhovoru
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat
Prezentace a shrnutí výsledků výzkumu
Seznam doporučené literatury
GÉRINGOVÁ, J., DRLIČKOVÁ, S., PEJČOCHOVÁ, H. 1997. Artefiletika a muzikofletika jako cesta k sebepoznání. Praha: Chvojkovo nakladatelství. ISBN 80-86283-18-1.
LISÁ, L., KŇOURKOVÁ M. 1986. Vývoj dítěte a jeho úskalí. Praha: Avicenum. ISBN 08-084-86.
SLAVÍK, J. 1997 Od výrazu k dialogu ve výchově: artefiletika. Praha: Karolinum. ISBN 80-7184-437-3.
SLAVÍK, J. 2001. Umění zážitku, zážitek umění: teorie a praxe artefiletiky. Praha: Univerzita Karlova. ISBN 80-7290-066-8.
ŠIMÍČKOVÁ, J., ČÍŽKOVA, J. aj. 2010. Přehled vývojové psychologie. Olomouc: Univerzita Paleckého. ISBN 978-80-244-2433-0.
Seznam doporučené literatury
GÉRINGOVÁ, J., DRLIČKOVÁ, S., PEJČOCHOVÁ, H. 1997. Artefiletika a muzikofletika jako cesta k sebepoznání. Praha: Chvojkovo nakladatelství. ISBN 80-86283-18-1.
LISÁ, L., KŇOURKOVÁ M. 1986. Vývoj dítěte a jeho úskalí. Praha: Avicenum. ISBN 08-084-86.
SLAVÍK, J. 1997 Od výrazu k dialogu ve výchově: artefiletika. Praha: Karolinum. ISBN 80-7184-437-3.
SLAVÍK, J. 2001. Umění zážitku, zážitek umění: teorie a praxe artefiletiky. Praha: Univerzita Karlova. ISBN 80-7290-066-8.
ŠIMÍČKOVÁ, J., ČÍŽKOVA, J. aj. 2010. Přehled vývojové psychologie. Olomouc: Univerzita Paleckého. ISBN 978-80-244-2433-0.