Tato diplomová práce se zabývá anglickým slovním přízvukem ve výslovnosti studentů středních škol a jeho výukou v anglickém jazyce na středních školách v České Republice. Teoretická část pojednává o přízvuku obecně, slovním přízvuku a jeho umístění ve slovech. Dále se zaměřuje na výuku anglického slovního přízvuku. Praktická část popisuje výzkum, skládající se ze studie provedené na Jiráskově Gymnáziu v Náchodě a studie využívající dotazník rozeslaný mezi učitele středních škol v České Republice.
Anotace v angličtině
This diploma thesis examines English word stress in the pronunciation of secondary school students and its teaching in secondary education in the Czech Republic. The theoretical part discusses stress in general terms, including word stress and its placements in words. Additionally, it focuses on teaching English word stress. The practical part presents research consisting of a study conducted at Jirásek Grammar School in Náchod and a study using questionnaire distributed among secondary school teachers across the Czech Republic.
Klíčová slova
Výslovnost, přízvuk, anglický slovní přízvuk, výuka anglického slovního přízvuku
Klíčová slova v angličtině
Pronunciation, stress, English word stress, English word stress teaching
Rozsah průvodní práce
140 s. (174 488 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá anglickým slovním přízvukem ve výslovnosti studentů středních škol a jeho výukou v anglickém jazyce na středních školách v České Republice. Teoretická část pojednává o přízvuku obecně, slovním přízvuku a jeho umístění ve slovech. Dále se zaměřuje na výuku anglického slovního přízvuku. Praktická část popisuje výzkum, skládající se ze studie provedené na Jiráskově Gymnáziu v Náchodě a studie využívající dotazník rozeslaný mezi učitele středních škol v České Republice.
Anotace v angličtině
This diploma thesis examines English word stress in the pronunciation of secondary school students and its teaching in secondary education in the Czech Republic. The theoretical part discusses stress in general terms, including word stress and its placements in words. Additionally, it focuses on teaching English word stress. The practical part presents research consisting of a study conducted at Jirásek Grammar School in Náchod and a study using questionnaire distributed among secondary school teachers across the Czech Republic.
Klíčová slova
Výslovnost, přízvuk, anglický slovní přízvuk, výuka anglického slovního přízvuku
Klíčová slova v angličtině
Pronunciation, stress, English word stress, English word stress teaching
Zásady pro vypracování
průběžné konzultace s vedoucím práce
stanovení cíle práce
výběr a studium odborné literatury
zpracování teoretické části práce
příprava výzkumu
realizace výzkumu
stanovení a zhodnocení výsledků výzkumu
zpracování praktické části práce
Zásady pro vypracování
průběžné konzultace s vedoucím práce
stanovení cíle práce
výběr a studium odborné literatury
zpracování teoretické části práce
příprava výzkumu
realizace výzkumu
stanovení a zhodnocení výsledků výzkumu
zpracování praktické části práce
Seznam doporučené literatury
ASHBY, Michael a John MAIDMENT, 2015. Úvod do obecné fonetiky. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-3319-0.
CARR, Philip, 2013. English Phonetics and Phonology: An Introduction. 2. vyd. Malden: Wiley-Blackwell. ISBN 978-1-4051-3454-5.
FUDGE, Erik, 1984. English Word-Stress. New York: Routledge. ISBN 978-1-315-67481-0.
GAVORA, Peter, 2000. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido. ISBN 80-85931-79-6.
ROACH, Peter, 2009. English Phonetics and Phonology. 4. vyd. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-88882-0.
Seznam doporučené literatury
ASHBY, Michael a John MAIDMENT, 2015. Úvod do obecné fonetiky. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-3319-0.
CARR, Philip, 2013. English Phonetics and Phonology: An Introduction. 2. vyd. Malden: Wiley-Blackwell. ISBN 978-1-4051-3454-5.
FUDGE, Erik, 1984. English Word-Stress. New York: Routledge. ISBN 978-1-315-67481-0.
GAVORA, Peter, 2000. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido. ISBN 80-85931-79-6.
ROACH, Peter, 2009. English Phonetics and Phonology. 4. vyd. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-88882-0.