Tato bakalářská práce je zaměřena na rozvoj grafomotoriky se zaměřením na úchop tužky u dětí v mateřské škole. Teoretická část se zabývá grafomotorickým vývojem a typy úchopů držení psacího náčiní. Praktická část se věnuje projektu zaměřeného na úchop psacího náčiní a srovnání mezi dvěma skupinami v běžných mateřských školách, při využití uvolňovacích cviků a rozvoje hrubé a jemné motoriky.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is focused on the development of graphomotor skills with a focus on pencil grip in children in kindergarten. The theoretical part deals with graphomotor development and types of grips for holding writing utensils. The practical part is devoted to a project focused on the grip of writing implements and a comparison between two groups in regular kindergartens, using relaxation exercises and the development of gross and fine motor skills.
Klíčová slova
Grafomotorika, hrubá motorika, jemná motorika, uvolňovací cviky, typy úchopů, hygiena psaní
Klíčová slova v angličtině
Graphic motor skills, gross motor skills, fine motor skills, relaxation exercises, grip types, writing hygiene
Rozsah průvodní práce
66 s. (81 386)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na rozvoj grafomotoriky se zaměřením na úchop tužky u dětí v mateřské škole. Teoretická část se zabývá grafomotorickým vývojem a typy úchopů držení psacího náčiní. Praktická část se věnuje projektu zaměřeného na úchop psacího náčiní a srovnání mezi dvěma skupinami v běžných mateřských školách, při využití uvolňovacích cviků a rozvoje hrubé a jemné motoriky.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is focused on the development of graphomotor skills with a focus on pencil grip in children in kindergarten. The theoretical part deals with graphomotor development and types of grips for holding writing utensils. The practical part is devoted to a project focused on the grip of writing implements and a comparison between two groups in regular kindergartens, using relaxation exercises and the development of gross and fine motor skills.
Klíčová slova
Grafomotorika, hrubá motorika, jemná motorika, uvolňovací cviky, typy úchopů, hygiena psaní
Klíčová slova v angličtině
Graphic motor skills, gross motor skills, fine motor skills, relaxation exercises, grip types, writing hygiene
Zásady pro vypracování
1. Průběžné konzultace s vedoucím práce.
2. Vypracování osnovy práce.
3. Shromažďování a studium odborné literatury.
4. Zpracování teoretické části práce.
5. Provedení výzkumného šetření.
6. Sběr dat a jejich zpracování.
7. Vyhodnocení výsledků jejich analýza a interpretace.
Zásady pro vypracování
1. Průběžné konzultace s vedoucím práce.
2. Vypracování osnovy práce.
3. Shromažďování a studium odborné literatury.
4. Zpracování teoretické části práce.
5. Provedení výzkumného šetření.
6. Sběr dat a jejich zpracování.
7. Vyhodnocení výsledků jejich analýza a interpretace.
Seznam doporučené literatury
Bednářová, J.; Šmardová, V. Rozvoj grafomotoriky : jak rozvíjet kreslení a psaní. Brno : Computer Press, 2006. ISBN 80-251-0977-1
Kejklíčková, I. Vady řečí u dětí : návody pro praxi. Praha : Grada, 2016. ISBN 978-80-247-3941-0
Křišťanová, L. Diagnostika laterity a metodika psaní levou rukou. Hradec Králové: Gaudeamus, 1998. ISBN 8070419148
Mlčáková, R. Grafomotorika a počáteční psaní. Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2630-4
Seznam doporučené literatury
Bednářová, J.; Šmardová, V. Rozvoj grafomotoriky : jak rozvíjet kreslení a psaní. Brno : Computer Press, 2006. ISBN 80-251-0977-1
Kejklíčková, I. Vady řečí u dětí : návody pro praxi. Praha : Grada, 2016. ISBN 978-80-247-3941-0
Křišťanová, L. Diagnostika laterity a metodika psaní levou rukou. Hradec Králové: Gaudeamus, 1998. ISBN 8070419148
Mlčáková, R. Grafomotorika a počáteční psaní. Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2630-4