Tato bakalářská práce je zaměřena na vývoj zpracování výslovnosti ve vybraných učebnicích angličtiny pro mluvčí češtiny od roku 1918. Teoretická část se zabývá aspekty výslovnosti, transkripcí a výukou výslovnosti. Praktická část zjišťuje, zda se v učebnicích vyskytují určité prvky, a některé učebnice jsou dále detailněji zanalyzovány.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with how the representation of pronunciation in selected English textbooks for Czech speakers has developed since 1918. The theoretical part discusses aspects of pronunciation, transcription and pronunciation teaching. The practical part examines the presence or absence of certain features in the textbooks and provides more detailed analyses of some of the textbooks.
Klíčová slova
výslovnost, učebnice anglického jazyka, učebnice pro samouky, učebnice pro jazykové školy, transkripce
Klíčová slova v angličtině
pronunciation, English textbooks, self-study textbooks, textbooks for language schools, transcription
Rozsah průvodní práce
52 s.
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na vývoj zpracování výslovnosti ve vybraných učebnicích angličtiny pro mluvčí češtiny od roku 1918. Teoretická část se zabývá aspekty výslovnosti, transkripcí a výukou výslovnosti. Praktická část zjišťuje, zda se v učebnicích vyskytují určité prvky, a některé učebnice jsou dále detailněji zanalyzovány.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with how the representation of pronunciation in selected English textbooks for Czech speakers has developed since 1918. The theoretical part discusses aspects of pronunciation, transcription and pronunciation teaching. The practical part examines the presence or absence of certain features in the textbooks and provides more detailed analyses of some of the textbooks.
Klíčová slova
výslovnost, učebnice anglického jazyka, učebnice pro samouky, učebnice pro jazykové školy, transkripce
Klíčová slova v angličtině
pronunciation, English textbooks, self-study textbooks, textbooks for language schools, transcription
Zásady pro vypracování
1. dohledání literatury a její analýza
2. teoretická část
3. praktická část
4. interpretace poznatků
Zásady pro vypracování
1. dohledání literatury a její analýza
2. teoretická část
3. praktická část
4. interpretace poznatků
Seznam doporučené literatury
CHODĚRA, Radomír. Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Vyd. 2. Praha: Academia, 2013. ISBN 978-80-200-2274-5.
JONES, Daniel. The pronunciation of English. 18th print. Cambridge: Cambridge University Press, 1992. ISBN 0-521-09368-4.
JUNG, Václav Alois. Učebnice jazyka anglického: pro školy, kroužky a samouky. 3. vydání. Praha: Kvasnička a Hampl, 1939. Učebnice světových jazyků.
KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4.
NAJVAR, Petr. Raná výuka cizích jazyků v České republice na konci 20. století. Brno: Paido, 2010. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-200-0.
NANGONOVÁ, Stella, Jaroslav PEPRNÍK a Chris HOPKINSON. Angličtina pro jazykové školy: nové upravené vydání s klíčem. Praha: Fortuna, 2007. ISBN 978-80-7373-006-2.
Seznam doporučené literatury
CHODĚRA, Radomír. Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Vyd. 2. Praha: Academia, 2013. ISBN 978-80-200-2274-5.
JONES, Daniel. The pronunciation of English. 18th print. Cambridge: Cambridge University Press, 1992. ISBN 0-521-09368-4.
JUNG, Václav Alois. Učebnice jazyka anglického: pro školy, kroužky a samouky. 3. vydání. Praha: Kvasnička a Hampl, 1939. Učebnice světových jazyků.
KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4.
NAJVAR, Petr. Raná výuka cizích jazyků v České republice na konci 20. století. Brno: Paido, 2010. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-200-0.
NANGONOVÁ, Stella, Jaroslav PEPRNÍK a Chris HOPKINSON. Angličtina pro jazykové školy: nové upravené vydání s klíčem. Praha: Fortuna, 2007. ISBN 978-80-7373-006-2.