Informace o kvalifikační práci Spolupráce školských poradenských zařízení se školou při vzdělávání žáků se SVP z pohledu pedagogů ZŠ Moravskoslezského kraje.
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Přílohy volně vložené
Hlavní téma
Spolupráce školských poradenských zařízení se školou z pohledu pedagogů základních škol
Hlavní téma v angličtině
Cooperation of school counseling facilities with the school from the point of view of primary school teachers
Název dle studenta
Spolupráce školských poradenských zařízení se školou při vzdělávání žáků se SVP z pohledu pedagogů ZŠ Moravskoslezského kraje.
Název dle studenta v angličtině
Cooperation of school counseling facilities with the school in the education of pupils with SEN from the point of view of pedagogues of primary schools in the Moravian-Silesian Region.
Diplomová práce se zabývá problematikou spolupráce školských poradenských zařízení se školou. Cílem práce je zjistit stanovisko pedagogů základních škol na spolupráci se školským poradenským zařízením. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část vymezuje vzdělávání žáků se SVP, včetně inkluzivního vzdělávání a podpůrných opatření. Dále se zaměřuje na poradenství, které je popsáno z obecného i užšího hlediska, které se týká poradenských služeb ve školství.
Praktická část obsahuje kvantitativně založený výzkum, který se soustředí se na zjištění stanoviska pedagogů základních škol na spolupráci se školským poradenským zařízením, uskutečněný prostřednictvím metody dotazníku. Závěr práce se věnuje interpretaci zjištěných výsledků, limitům práce a doporučením pro pedagogickou praxi.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of cooperation between school counseling facilities and the school. The aim of the work is to find out the opinion of elementary school teachers on the cooperation of the school counseling facility with the school. A partial goal is to identify shortcomings in the aforementioned cooperation. The work is divided into a theoretical and a practical part.
The theoretical part defines the education of pupils with SEN, including inclusive education and support measures. We also deal with consultancy, which is described from a general and narrower point of view, which refers to consultancy services in education.
The practical part contains quantitatively based research, which focuses on finding out the opinion of elementary school teachers in cooperation with the school counseling facility, carried out by means of questionnaire methods. The conclusion of the work is dedicated to the interpretation of the results, the limits of the work and recommendations for pedagogical practice.
Klíčová slova
školská poradenské zařízení, spolupráce, škola, učitelé základních škol, poradenství, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, inkluzivní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
school counseling facilities, school, primary school teachers, counselling, pupil with special educational needs, inklusive education
Rozsah průvodní práce
86 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou spolupráce školských poradenských zařízení se školou. Cílem práce je zjistit stanovisko pedagogů základních škol na spolupráci se školským poradenským zařízením. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část vymezuje vzdělávání žáků se SVP, včetně inkluzivního vzdělávání a podpůrných opatření. Dále se zaměřuje na poradenství, které je popsáno z obecného i užšího hlediska, které se týká poradenských služeb ve školství.
Praktická část obsahuje kvantitativně založený výzkum, který se soustředí se na zjištění stanoviska pedagogů základních škol na spolupráci se školským poradenským zařízením, uskutečněný prostřednictvím metody dotazníku. Závěr práce se věnuje interpretaci zjištěných výsledků, limitům práce a doporučením pro pedagogickou praxi.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of cooperation between school counseling facilities and the school. The aim of the work is to find out the opinion of elementary school teachers on the cooperation of the school counseling facility with the school. A partial goal is to identify shortcomings in the aforementioned cooperation. The work is divided into a theoretical and a practical part.
The theoretical part defines the education of pupils with SEN, including inclusive education and support measures. We also deal with consultancy, which is described from a general and narrower point of view, which refers to consultancy services in education.
The practical part contains quantitatively based research, which focuses on finding out the opinion of elementary school teachers in cooperation with the school counseling facility, carried out by means of questionnaire methods. The conclusion of the work is dedicated to the interpretation of the results, the limits of the work and recommendations for pedagogical practice.
Klíčová slova
školská poradenské zařízení, spolupráce, škola, učitelé základních škol, poradenství, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, inkluzivní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
school counseling facilities, school, primary school teachers, counselling, pupil with special educational needs, inklusive education
Zásady pro vypracování
1. Konzultace s vedoucím práce.
2. Vyhledávání odborných zdrojů k danému tématu diplomové práce.
3. Průběžný sběr dat a jejich analýza.
4. Sepsání teoretické části diplomové práce.
5. Vytvoření praktické části diplomové práce.
6. Stanovení závěrů práce.
Zásady pro vypracování
1. Konzultace s vedoucím práce.
2. Vyhledávání odborných zdrojů k danému tématu diplomové práce.
3. Průběžný sběr dat a jejich analýza.
4. Sepsání teoretické části diplomové práce.
5. Vytvoření praktické části diplomové práce.
6. Stanovení závěrů práce.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
KNOTOVÁ, Dana. Školní poradenství. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 9788024745022.
KUCHARSKÁ, Anna. Školní speciální pedagog. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0497-8.
LUDÍKOVÁ, Libuše a Zdeňka KOZÁKOVÁ. Poradenství pro osoby se speciálními vzdělávacími potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3091-1.
NOVOSAD, Libor. Základy speciálního poradenství. Vyd. 2. Praha: Portál, 2006. ISBN 8073671743.
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1733-3.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
KNOTOVÁ, Dana. Školní poradenství. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 9788024745022.
KUCHARSKÁ, Anna. Školní speciální pedagog. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0497-8.
LUDÍKOVÁ, Libuše a Zdeňka KOZÁKOVÁ. Poradenství pro osoby se speciálními vzdělávacími potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3091-1.
NOVOSAD, Libor. Základy speciálního poradenství. Vyd. 2. Praha: Portál, 2006. ISBN 8073671743.
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1733-3.