Diplomová práce se zaměřuje na podpůrná opatření uplatňována u žáků Dětského domova Šance Olomouc. Byla zkoumána struktura podpůrných opatření, jejich druhy a stupně. Pozornost byla zaměřena na způsob realizace podpůrných opatření u žáků Dětského domova. Ve spolupráci s psychologem Dětského domova Šance Olomouc a psychologem Pedagogicko-psychologické poradny Olomouc byl vyhodnocen systém realizace podpůrných opatření u žáků Dětského domova Šance Olomouc.
Anotace v angličtině
The Diploma Thesis is focused on the supportive measures applied to the pupils of the Child Care Home Šance Olomouc. The structure of supportive measures, their types and degrees were examined. Attention was focused on the way of implementation of support measures in the pupils of the Child Care Home. In cooperation with the psychologist of the Child Care Home Šance Olomouc and the psychologist of the Pedagogical and Psychological Counselling Centre Olomouc, the system of implementation of support measures for pupils of the Child Care Home Šance Olomouc was evaluated.
Klíčová slova
Ústavní výchova, náhradní rodinná péče, dětský domov, speciální vzdělávací potřeby, podpůrná opatření
Klíčová slova v angličtině
Residential education, Foster family care, Child care home, Special educational needs, Supportive measures
Rozsah průvodní práce
97 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na podpůrná opatření uplatňována u žáků Dětského domova Šance Olomouc. Byla zkoumána struktura podpůrných opatření, jejich druhy a stupně. Pozornost byla zaměřena na způsob realizace podpůrných opatření u žáků Dětského domova. Ve spolupráci s psychologem Dětského domova Šance Olomouc a psychologem Pedagogicko-psychologické poradny Olomouc byl vyhodnocen systém realizace podpůrných opatření u žáků Dětského domova Šance Olomouc.
Anotace v angličtině
The Diploma Thesis is focused on the supportive measures applied to the pupils of the Child Care Home Šance Olomouc. The structure of supportive measures, their types and degrees were examined. Attention was focused on the way of implementation of support measures in the pupils of the Child Care Home. In cooperation with the psychologist of the Child Care Home Šance Olomouc and the psychologist of the Pedagogical and Psychological Counselling Centre Olomouc, the system of implementation of support measures for pupils of the Child Care Home Šance Olomouc was evaluated.
Klíčová slova
Ústavní výchova, náhradní rodinná péče, dětský domov, speciální vzdělávací potřeby, podpůrná opatření
Klíčová slova v angličtině
Residential education, Foster family care, Child care home, Special educational needs, Supportive measures
Zásady pro vypracování
1. Tvorba struktury práce – kapitoly teoretické i praktické části práce (do konce ledna 2022, následně konzultace)
2. Tvorba teoretické části práce, příprava desingu výzkumu včetně stanovení okruhů zkoumaných témat i konkrétních otázek (do konce května 2022, následně konzultace)
3. Výběr respondentů výzkumu, úpravy teoretické části práce (do konce června 2022, následně konzultace )
4. Realizace výzkumu, dokončení teoretické části práce (do konce listopadu 2022, následně konzultace)
5. Zpracování získaných dat, tvorba praktické části práce do konce února 2022, následně konzultace)
6. Závěrečné práce (březen 2023)
Zásady pro vypracování
1. Tvorba struktury práce – kapitoly teoretické i praktické části práce (do konce ledna 2022, následně konzultace)
2. Tvorba teoretické části práce, příprava desingu výzkumu včetně stanovení okruhů zkoumaných témat i konkrétních otázek (do konce května 2022, následně konzultace)
3. Výběr respondentů výzkumu, úpravy teoretické části práce (do konce června 2022, následně konzultace )
4. Realizace výzkumu, dokončení teoretické části práce (do konce listopadu 2022, následně konzultace)
5. Zpracování získaných dat, tvorba praktické části práce do konce února 2022, následně konzultace)
6. Závěrečné práce (březen 2023)
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, M.; VÍTKOVÁ, M. 2007. Strategie ve vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 2., přepracované a rozšířené vydání. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-158-4.
KVĚTOŇOVÁ, L., PROUZOVÁ, R. 2010. Speciální pedagogika v podmínkách inkluzivního vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7290-472-3.
MÜHLPACHR, P. 2001. Vývoj ústavní péče. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 80-210-2512-3.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, M.; VÍTKOVÁ, M. 2007. Strategie ve vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 2., přepracované a rozšířené vydání. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-158-4.
KVĚTOŇOVÁ, L., PROUZOVÁ, R. 2010. Speciální pedagogika v podmínkách inkluzivního vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7290-472-3.
MÜHLPACHR, P. 2001. Vývoj ústavní péče. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 80-210-2512-3.