Tato práce se zabývá možnostmi rozvoje potenciálu žáka středního školního věku. Teoretická část se orientuje na vymezení pojmu potenciál a pojmů souvisejících. Představuje také faktory determinující rozvoj potenciálu. V praktické části je představena případová studie žáka středního školního věku s nadáním.
Hlavním cílem práce je prozkoumat a popsat možnosti rozvoje potenciálu žáka středního školního věku v podmínkách běžné třídy ZŠ.
Anotace v angličtině
This diploma thesis focuses on the advancement of a pre-teen pupil's potential. The theoretical part focuses on defining the concept of potential and related terms. It also presents factors that determine the advancement of a pupil's potential. The practical part introduces a case study of a gifted pre-teen pupil.
The main goal of the thesis is to explore and describe the possibilities of the potencial advancement in pre-teen pupil education in the conditions of a regular primary school classroom.
Klíčová slova
rozvoj potenciálu, možnosti, žák středního školního věku, rodina, učitel, školní prostředí
Klíčová slova v angličtině
potential advancement, possibilities, pre-teen pupil, family, teacher, school environment
Rozsah průvodní práce
99 (198 324)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá možnostmi rozvoje potenciálu žáka středního školního věku. Teoretická část se orientuje na vymezení pojmu potenciál a pojmů souvisejících. Představuje také faktory determinující rozvoj potenciálu. V praktické části je představena případová studie žáka středního školního věku s nadáním.
Hlavním cílem práce je prozkoumat a popsat možnosti rozvoje potenciálu žáka středního školního věku v podmínkách běžné třídy ZŠ.
Anotace v angličtině
This diploma thesis focuses on the advancement of a pre-teen pupil's potential. The theoretical part focuses on defining the concept of potential and related terms. It also presents factors that determine the advancement of a pupil's potential. The practical part introduces a case study of a gifted pre-teen pupil.
The main goal of the thesis is to explore and describe the possibilities of the potencial advancement in pre-teen pupil education in the conditions of a regular primary school classroom.
Klíčová slova
rozvoj potenciálu, možnosti, žák středního školního věku, rodina, učitel, školní prostředí
Klíčová slova v angličtině
potential advancement, possibilities, pre-teen pupil, family, teacher, school environment
Zásady pro vypracování
Sběr literatury
Příprava teoretické části
Příprava výzkumného nástroje
Sběr dat
Vyhodnocování dat
Zpracování empirické části
Finalizace práce
Zásady pro vypracování
Sběr literatury
Příprava teoretické části
Příprava výzkumného nástroje
Sběr dat
Vyhodnocování dat
Zpracování empirické části
Finalizace práce
Seznam doporučené literatury
PUGNEROVÁ, Michaela. Psychologie: pro studenty pedagogických oborů. Praha: Grada, 2019, 280 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-271-0532-8.
MÜHLFEIT, Jan a Kateřina KRŮTOVÁ. Odemykání dětského potenciálu. V Brně: Management Press, 2018, 280 s. ISBN 978-80-7261-562-9.
STARÝ, Karel a Veronika LAUFKOVÁ. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016, 174 s. ISBN 978-80-262-1001-6.
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada, 2010, 328 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2742-4.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000, 207 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-859-3179-6.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007, 377 s. ISBN 978-80-7367-313-0.
Seznam doporučené literatury
PUGNEROVÁ, Michaela. Psychologie: pro studenty pedagogických oborů. Praha: Grada, 2019, 280 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-271-0532-8.
MÜHLFEIT, Jan a Kateřina KRŮTOVÁ. Odemykání dětského potenciálu. V Brně: Management Press, 2018, 280 s. ISBN 978-80-7261-562-9.
STARÝ, Karel a Veronika LAUFKOVÁ. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016, 174 s. ISBN 978-80-262-1001-6.
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada, 2010, 328 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2742-4.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000, 207 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-859-3179-6.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007, 377 s. ISBN 978-80-7367-313-0.
Přílohy volně vložené
Příloha 1 Ukázka práce žáka - Matematický klokan
Příloha 2 Ukázka práce žáka - Průběžné počítání se
sebehodnocením
Příloha 3 Ukázka práce žáka - Práce z českého jazyka
Příloha 4 Sebepojetí v třídním kolektivu (sociometrie)
Příloha 5 Zpráva matky o současné docházce na víceleté
gymnázium
Příloha 6 Pozorovací archy
Příloha 7 Přepis rozhovoru s žákem
Příloha 8 Přepis rozhovoru s matkou žáka
Příloha 9 Přepis rozhovoru s třídní učitelkou žáka
Příloha 10 Informovaný souhlas třídní učitelky
Příloha 11 Informovaný souhlas rodiče