Informace o kvalifikační práci Komparativní studie učebních plánů a osnov základní školy pro žáky se sluchovým postižením a běžné základní školy a oblast přírodopisu
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Komparativní studie učebních plánů a osnov základní školy pro sluchově postižené a běžné základní školy.
Hlavní téma v angličtině
Comparative Study of Learning Plans and Syllabuses of Primary Schools for Hearing Impaired and of Ordinary Primary School.
Název dle studenta
Komparativní studie učebních plánů a osnov základní školy pro žáky se sluchovým postižením a běžné základní školy a oblast přírodopisu
Název dle studenta v angličtině
Comparative study of educational plans and syllabuses of primary schools for deaf pupils and primary school for intact pupils with regard to the subject of biology
Magisterská diplomová práce se zaměřuje na komparaci učebních plánů a osnov základních škol pro žáky se sluchovým postižením a základní školy běžného typu se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a učební osnovy předmětu přírodopis. Pro realizaci výzkumu byly vybrány základní školy pro žáky se sluchovým postižením nacházejí se v České republice a jedna základní škola běžného typu. Výzkum zkoumal vybrané oblasti školních vzdělávacích programů a poukázal na podobnosti a odlišnosti mezi vzdělávacími programy a osnovami.
Anotace v angličtině
This master thesis is focused on comparation of educational plans and syllabuses of primary schools for deaf pupils and primary school for intact pupils. The research is focused on specific educational needs and the biology teaching curriculum. Research design was consisted of all elementary schools for deaf pupils in Czechia and of one random school for intact students. Research focused on educational goals in biology also. Research points out on similarities and differences between educational plans and syllabuses.
Klíčová slova
sluchové postižení, rámcový vzdělávací program, Česká školní inspekce, přírodopis
Magisterská diplomová práce se zaměřuje na komparaci učebních plánů a osnov základních škol pro žáky se sluchovým postižením a základní školy běžného typu se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a učební osnovy předmětu přírodopis. Pro realizaci výzkumu byly vybrány základní školy pro žáky se sluchovým postižením nacházejí se v České republice a jedna základní škola běžného typu. Výzkum zkoumal vybrané oblasti školních vzdělávacích programů a poukázal na podobnosti a odlišnosti mezi vzdělávacími programy a osnovami.
Anotace v angličtině
This master thesis is focused on comparation of educational plans and syllabuses of primary schools for deaf pupils and primary school for intact pupils. The research is focused on specific educational needs and the biology teaching curriculum. Research design was consisted of all elementary schools for deaf pupils in Czechia and of one random school for intact students. Research focused on educational goals in biology also. Research points out on similarities and differences between educational plans and syllabuses.
Klíčová slova
sluchové postižení, rámcový vzdělávací program, Česká školní inspekce, přírodopis
V práci budou logicky utříděné poznatky a jejich řazení. Zdroje budou standardně uváděny. Zpracování práce bude pravidelně konzultováno s vedoucím práce a bude dodržován časový harmonogram.
Zásady pro vypracování
V práci budou logicky utříděné poznatky a jejich řazení. Zdroje budou standardně uváděny. Zpracování práce bude pravidelně konzultováno s vedoucím práce a bude dodržován časový harmonogram.
Seznam doporučené literatury
ANDREJSEK, Jan, Anna Cícha HRONOVÁ, Andrea HUDÁKOVÁ, et al., 2018. Výuka českého jazyka pro žáky se sluchovým postižením: čeština jako druhý jazyk. Praha: Národní ústav pro vzdělávání. ISBN 978-80-7481-206-4.
CONNOR, Carol McDonald, Sara HIEBER, H. Alexander ARTS a Teresa A. ZWOLAN, 2000. Speech, Vocabulary, and the Education of Children Using Cochlear Implants. Journal of Speech, Language, and Hearing Research. 43(5), 1185-1204. ISSN 1092-4388. Dostupné z: doi:10.1044/jslhr.4305.1185
JUNGWIRTHOVÁ, Iva, 2015. Dítě se sluchovým postižením v MŠ a ZŠ. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0944-7.
LANGER, Jiří (ed). 2008. Znakový jazyk jako prostředek komunikace mezi učitelem a žákem. VIII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a III. Dramaterapeutická konference [CD-ROM]. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-1911-4 [cit. 2021-12-16].
POTMĚŠIL, Miloň. 2003. Čtení k surdopedii. Olomouc: Univerzita Palackého, ISBN 80-244-0766-3.
POTMĚŠIL, Miloň. 2007. Sluchové postižení a sebereflexe. Praha: Karolinum, ISBN 978-80-246-1300-0.
Seznam doporučené literatury
ANDREJSEK, Jan, Anna Cícha HRONOVÁ, Andrea HUDÁKOVÁ, et al., 2018. Výuka českého jazyka pro žáky se sluchovým postižením: čeština jako druhý jazyk. Praha: Národní ústav pro vzdělávání. ISBN 978-80-7481-206-4.
CONNOR, Carol McDonald, Sara HIEBER, H. Alexander ARTS a Teresa A. ZWOLAN, 2000. Speech, Vocabulary, and the Education of Children Using Cochlear Implants. Journal of Speech, Language, and Hearing Research. 43(5), 1185-1204. ISSN 1092-4388. Dostupné z: doi:10.1044/jslhr.4305.1185
JUNGWIRTHOVÁ, Iva, 2015. Dítě se sluchovým postižením v MŠ a ZŠ. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0944-7.
LANGER, Jiří (ed). 2008. Znakový jazyk jako prostředek komunikace mezi učitelem a žákem. VIII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a III. Dramaterapeutická konference [CD-ROM]. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-1911-4 [cit. 2021-12-16].
POTMĚŠIL, Miloň. 2003. Čtení k surdopedii. Olomouc: Univerzita Palackého, ISBN 80-244-0766-3.
POTMĚŠIL, Miloň. 2007. Sluchové postižení a sebereflexe. Praha: Karolinum, ISBN 978-80-246-1300-0.