Bakalářská práce se zabývá budováním pracovních návyků u žáků s poruchou autistického spektra. Cílem bakalářské práce je pomocí kazuistik zjistit efektivitu těchto pracovních návyků u dvou zkoumaných žáků na základní autistické škole. Práce je rozdělena do části teoretické, kde se popisují důležité odborné metody používané u žáků s poruchou autistického spektra. Výzkumná část je zaměřena na celkový design výzkumu, kam spadá cíl výzkumu a použité metody při výzkumu. Výzkumná část je zakončena kazuistikami dvou pozorovaných žáků a jejich budování pracovních návyků a pomocí těchto kazuistik je ukázáno naplnění cíle celé bakalářské práce.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with building work habits in pupils with autism spectrum disorder. The aim of the bachelor's thesis is to use case studies to determine the effectiveness of these work habits in two researched pupils in an autistic primary school. The thesis is divided into a theoretical part, where important professional methods used with pupils with autism spectrum disorder are described. The research part focuses on the overall research design, which includes the aim of the research and the methods used in the research. The research part is concluded with case studies of two observed pupils and their building of work habits, and through these case studies the fulfilment of the aim of the whole Bachelor thesis is shown.
Klíčová slova
porucha autistického spektra, pracovní návyky, strukturované učení, základní autistická škola, kazuistika
Klíčová slova v angličtině
autism spectrum disorder, work habits, structured learning, autistic primary school, case study
Rozsah průvodní práce
68
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá budováním pracovních návyků u žáků s poruchou autistického spektra. Cílem bakalářské práce je pomocí kazuistik zjistit efektivitu těchto pracovních návyků u dvou zkoumaných žáků na základní autistické škole. Práce je rozdělena do části teoretické, kde se popisují důležité odborné metody používané u žáků s poruchou autistického spektra. Výzkumná část je zaměřena na celkový design výzkumu, kam spadá cíl výzkumu a použité metody při výzkumu. Výzkumná část je zakončena kazuistikami dvou pozorovaných žáků a jejich budování pracovních návyků a pomocí těchto kazuistik je ukázáno naplnění cíle celé bakalářské práce.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with building work habits in pupils with autism spectrum disorder. The aim of the bachelor's thesis is to use case studies to determine the effectiveness of these work habits in two researched pupils in an autistic primary school. The thesis is divided into a theoretical part, where important professional methods used with pupils with autism spectrum disorder are described. The research part focuses on the overall research design, which includes the aim of the research and the methods used in the research. The research part is concluded with case studies of two observed pupils and their building of work habits, and through these case studies the fulfilment of the aim of the whole Bachelor thesis is shown.
Klíčová slova
porucha autistického spektra, pracovní návyky, strukturované učení, základní autistická škola, kazuistika
Klíčová slova v angličtině
autism spectrum disorder, work habits, structured learning, autistic primary school, case study
Zásady pro vypracování
1. Tvorba struktury práce - kapitoly teoretické i praktické části práce 2. Tvorba teoretické části práce, příprava desingu výzkumu včetně stanovení okruhů zkoumaných témat i konkrétních otázek 3. Výběr respondentů výzkumu, úpravy teoretické části práce 4. Realizace výzkumu, dokončení teoretické části práce 5. Zpracování získaných dat, tvorba praktické části práce 6. Závěrečné práce
Zásady pro vypracování
1. Tvorba struktury práce - kapitoly teoretické i praktické části práce 2. Tvorba teoretické části práce, příprava desingu výzkumu včetně stanovení okruhů zkoumaných témat i konkrétních otázek 3. Výběr respondentů výzkumu, úpravy teoretické části práce 4. Realizace výzkumu, dokončení teoretické části práce 5. Zpracování získaných dat, tvorba praktické části práce 6. Závěrečné práce
Seznam doporučené literatury
1. Šporclová, Veronika, 2018. Autismus od A do Z, 1. vydání. Pasparta. ISBN 978-80-88163-98-5.
2. Čadilová, Věra, Žampachová, Zuzana a kol., 2012. Metodika práce se žákem s poruchami autistického spektra, 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého. ISBN 978-80-244-3309-0-7.
3. Hendl, Jan, 2005. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-040-2.
4. Straussová, Romana, 2011. Průvodce rodičů dětí s poruchou autistického spektra: jak začít a proč. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0002-4.
5. Strauss, Anseln a Corbinová, Juliet, 1999. Základy kvalitativního výzkumu. Postupy a techniky metody zakotvené teorie. 1. vyd. Přeložil Stanislav Ježek. Brno: Nakladatelství Albert Boskovice. ISBN 80-85834-60-X.
6. Valenta, Milan et. al., 2015b. Slovník speciální pedagogiky. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0937-9.
Seznam doporučené literatury
1. Šporclová, Veronika, 2018. Autismus od A do Z, 1. vydání. Pasparta. ISBN 978-80-88163-98-5.
2. Čadilová, Věra, Žampachová, Zuzana a kol., 2012. Metodika práce se žákem s poruchami autistického spektra, 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého. ISBN 978-80-244-3309-0-7.
3. Hendl, Jan, 2005. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-040-2.
4. Straussová, Romana, 2011. Průvodce rodičů dětí s poruchou autistického spektra: jak začít a proč. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0002-4.
5. Strauss, Anseln a Corbinová, Juliet, 1999. Základy kvalitativního výzkumu. Postupy a techniky metody zakotvené teorie. 1. vyd. Přeložil Stanislav Ježek. Brno: Nakladatelství Albert Boskovice. ISBN 80-85834-60-X.
6. Valenta, Milan et. al., 2015b. Slovník speciální pedagogiky. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0937-9.