Bakalářský projekt se věnuje návrhu primárně preventivního programu pro děti a mládež navštěvující nízkoprahová zařízení. Hlavním cílem projektu je předcházení užívání návykových látek pro věkovou skupinu 7-15 let. Projekt je dělen na dva hlavní celky. První z nich se věnuje teoretickému popisu nízkoprahových zařízení, prevenci, primární prevenci, popisu návykových látek a návykovému chování u dětí a mládeže. Druhý celek - empirická část, se věnuje samotnému návrhu programu. Je zde představeno zařízení, pro kterou je program určen, cílová skupina a konkrétní popis aktivit, které jsou součástí programu.
Anotace v angličtině
The Bachelor's project focuses on designing a primarily preventive program for children and adolescents visiting low-threshold facilities. The main goal of the project is to prevent substance use among the age group of 7-15 years. The project is divided into two main parts. The first part deals with the theoretical description of low-threshold facilities, prevention, primary prevention, description of addictive substances, and addictive behaviour in children and adolescents. The second part - the empirical part - focuses on the actual design of the program. The facility for which the program is intended, the target group, and a specific description of the activities that are part of the program are presented here.
Klíčová slova
prevence, preventivní program, návykové látky, nízkoprahová zařízení, projekt, děti a mládež, hry, aktivity
Klíčová slova v angličtině
prevention, preventive program, addictive substances, low-threshold facilities, project, children and adolescents, games, activities
Rozsah průvodní práce
61s. (78 143 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářský projekt se věnuje návrhu primárně preventivního programu pro děti a mládež navštěvující nízkoprahová zařízení. Hlavním cílem projektu je předcházení užívání návykových látek pro věkovou skupinu 7-15 let. Projekt je dělen na dva hlavní celky. První z nich se věnuje teoretickému popisu nízkoprahových zařízení, prevenci, primární prevenci, popisu návykových látek a návykovému chování u dětí a mládeže. Druhý celek - empirická část, se věnuje samotnému návrhu programu. Je zde představeno zařízení, pro kterou je program určen, cílová skupina a konkrétní popis aktivit, které jsou součástí programu.
Anotace v angličtině
The Bachelor's project focuses on designing a primarily preventive program for children and adolescents visiting low-threshold facilities. The main goal of the project is to prevent substance use among the age group of 7-15 years. The project is divided into two main parts. The first part deals with the theoretical description of low-threshold facilities, prevention, primary prevention, description of addictive substances, and addictive behaviour in children and adolescents. The second part - the empirical part - focuses on the actual design of the program. The facility for which the program is intended, the target group, and a specific description of the activities that are part of the program are presented here.
Klíčová slova
prevence, preventivní program, návykové látky, nízkoprahová zařízení, projekt, děti a mládež, hry, aktivity
Klíčová slova v angličtině
prevention, preventive program, addictive substances, low-threshold facilities, project, children and adolescents, games, activities
Zásady pro vypracování
Stanovení cíle bakalářského projektu (leden - březen 2022)
Výběr a studium literatury (březen - květen 2022)
Zpracování teoretické části bakalářského projektu (květen - srpen 2022)
Tvorba bakalářského projektu - inovativní činnost (srpen - listopad 2022)
Zpracování bakalářského projektu (listopad - leden 2023)
Vypracování celkové podoby bakalářského projektu (leden - březen 2023)
Tvorba příloh, kompletace, předložení konečné verze bakalářského projektu (březen 2023)
Zásady pro vypracování
Stanovení cíle bakalářského projektu (leden - březen 2022)
Výběr a studium literatury (březen - květen 2022)
Zpracování teoretické části bakalářského projektu (květen - srpen 2022)
Tvorba bakalářského projektu - inovativní činnost (srpen - listopad 2022)
Zpracování bakalářského projektu (listopad - leden 2023)
Vypracování celkové podoby bakalářského projektu (leden - březen 2023)
Tvorba příloh, kompletace, předložení konečné verze bakalářského projektu (březen 2023)
Seznam doporučené literatury
BRICHCÍN, Milan. Mládež - drogy - společnost. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 1997. s. [1a]. ISBN 80-86039-20-X. Dostupné také z: https://kramerius5.nkp.cz/uuid/uuid:0b12a4d0-18a1-11e4-90aa-005056825209
GOODYER, Paula. Drogy + teenager. Praha: Slovanský dům, 2001. s. [1a]. ISBN 80-86421-44-9. Dostupné také z: https://kramerius5.nkp.cz/uuid/uuid:e3eaa51013902814890fed1a4ae97fa
VOTAVA, Jiří a Institut vzdělávání a poradenství. Sociální pedagogika v prostředí školy: cíle, hodnoty, prevence. V Praze: Česká zemědělská univerzita, Institut vzdělávání a poradenství, 2019. s. 93. ISBN 978-80-213-2996-6. Dostupné také z: https://kramerius5.nkp.cz/uuid/uuid:cde5c28f-0b7e-441e-ad37-1317a32a3d81
Seznam doporučené literatury
BRICHCÍN, Milan. Mládež - drogy - společnost. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 1997. s. [1a]. ISBN 80-86039-20-X. Dostupné také z: https://kramerius5.nkp.cz/uuid/uuid:0b12a4d0-18a1-11e4-90aa-005056825209
GOODYER, Paula. Drogy + teenager. Praha: Slovanský dům, 2001. s. [1a]. ISBN 80-86421-44-9. Dostupné také z: https://kramerius5.nkp.cz/uuid/uuid:e3eaa51013902814890fed1a4ae97fa
VOTAVA, Jiří a Institut vzdělávání a poradenství. Sociální pedagogika v prostředí školy: cíle, hodnoty, prevence. V Praze: Česká zemědělská univerzita, Institut vzdělávání a poradenství, 2019. s. 93. ISBN 978-80-213-2996-6. Dostupné také z: https://kramerius5.nkp.cz/uuid/uuid:cde5c28f-0b7e-441e-ad37-1317a32a3d81