Cílem této bakalářské práce je vytvoření zásobníku patnácti pohybových her pro žáky ve věku od 6 do 11-12 let. První část je zaměřena na charakteristiku pojmů zabývajících se danou tematikou (pohyb, pohybová aktivita, pohybová hra). Dále jsou v práci vymezeny věkové zvláštnosti dětí mladšího školního věku, cíle a úkoly tělesné výchovy. V druhé části je sestaven zásobník pohybových her, které byly aplikovány na žácích 1. stupně Základní školy v Nové Lhotě. Na základě zpětné vazby žáků bylo vytvořeno hodnocení jednotlivých pohybových her. Následně bylo provedeno celkové vyhodnocení pohybových her dle hodnotících kritérií. Práce slouží zároveň jako metodický materiál jak pro pedagogy či trenéry, tak rovněž pro širokou veřejnost.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis aims to create a stack of fifteen movement games for students aged 6 to 11-12. The first part focuses on the characteristics of the concepts dealing with the topic (movement, movement activity, movement game). Next, the work defines the age peculiarities of younger children, and the goals and objectives of physical education. In the second part, a stack of movement games is compiled, which were applied to the pupils of the first grade of the primary school in Nová Lhota. Based on pupils' feedback, an evaluation of each movement game was created. Subsequently, a comprehensive assessment of the movement games was made according to the evaluation criteria. The work serves as methodological material for teachers or coaches, as well as for the general public.
Klíčová slova
pohyb, hra, pohybová aktivita, pohybová hra, mladší školní věk, tělesná výchova
Klíčová slova v angličtině
movement, game, movement activity, movement game, younger school age, physical education
Rozsah průvodní práce
54
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je vytvoření zásobníku patnácti pohybových her pro žáky ve věku od 6 do 11-12 let. První část je zaměřena na charakteristiku pojmů zabývajících se danou tematikou (pohyb, pohybová aktivita, pohybová hra). Dále jsou v práci vymezeny věkové zvláštnosti dětí mladšího školního věku, cíle a úkoly tělesné výchovy. V druhé části je sestaven zásobník pohybových her, které byly aplikovány na žácích 1. stupně Základní školy v Nové Lhotě. Na základě zpětné vazby žáků bylo vytvořeno hodnocení jednotlivých pohybových her. Následně bylo provedeno celkové vyhodnocení pohybových her dle hodnotících kritérií. Práce slouží zároveň jako metodický materiál jak pro pedagogy či trenéry, tak rovněž pro širokou veřejnost.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis aims to create a stack of fifteen movement games for students aged 6 to 11-12. The first part focuses on the characteristics of the concepts dealing with the topic (movement, movement activity, movement game). Next, the work defines the age peculiarities of younger children, and the goals and objectives of physical education. In the second part, a stack of movement games is compiled, which were applied to the pupils of the first grade of the primary school in Nová Lhota. Based on pupils' feedback, an evaluation of each movement game was created. Subsequently, a comprehensive assessment of the movement games was made according to the evaluation criteria. The work serves as methodological material for teachers or coaches, as well as for the general public.
Klíčová slova
pohyb, hra, pohybová aktivita, pohybová hra, mladší školní věk, tělesná výchova
Klíčová slova v angličtině
movement, game, movement activity, movement game, younger school age, physical education