Práce se věnuje nově zařazené výuce algoritmizace a programování na základních školách, pro kterou lze využít edukační robotiku, která dokáže lépe demonstrovat abstraktní programování. Pro tuto práci je zvolen Ozobot Evo, protože poskytuje programování pomocí kreslení černých čar a barevných kódů na papír a blokové programování OzoBlockly. Pro vybraného robota je vytvořena sbírka úloh pro žáky 4. a 5. třídy ZŠ, která pokrývá nově požadované učivo.
Anotace v angličtině
The work deals with the newly included teaching of algorithms and programming
in primary schools, for which it is possible to use educational robotics, which can better demonstrate abstract programming. In this work, Ozobot Evo is chosen because it provides programming by drawing black lines and color codes on plain white paper and block programming in OzoBlockly editor. A collection of problems for pupils of the 4th and 5th grade of primary school is created for Ozobot Evo, which covers the newly required curriculum.
Práce se věnuje nově zařazené výuce algoritmizace a programování na základních školách, pro kterou lze využít edukační robotiku, která dokáže lépe demonstrovat abstraktní programování. Pro tuto práci je zvolen Ozobot Evo, protože poskytuje programování pomocí kreslení černých čar a barevných kódů na papír a blokové programování OzoBlockly. Pro vybraného robota je vytvořena sbírka úloh pro žáky 4. a 5. třídy ZŠ, která pokrývá nově požadované učivo.
Anotace v angličtině
The work deals with the newly included teaching of algorithms and programming
in primary schools, for which it is possible to use educational robotics, which can better demonstrate abstract programming. In this work, Ozobot Evo is chosen because it provides programming by drawing black lines and color codes on plain white paper and block programming in OzoBlockly editor. A collection of problems for pupils of the 4th and 5th grade of primary school is created for Ozobot Evo, which covers the newly required curriculum.
V rámci práce budou prozkoumány a analyzovány možnosti využití robotů Ozobot při výuce informatiky na prvním stupni základních škol. Těžištěm práce pak bude v navržení komplexního výukového plánu pro vybranou skupinu žáků využívajícího tyto roboty.
Zásady pro vypracování
V rámci práce budou prozkoumány a analyzovány možnosti využití robotů Ozobot při výuce informatiky na prvním stupni základních škol. Těžištěm práce pak bude v navržení komplexního výukového plánu pro vybranou skupinu žáků využívajícího tyto roboty.
Seznam doporučené literatury
Národní pedagogický institut České republiky: Metodický portál RVP.CZ
Ozobot, How to Videos, https://ozobot.com/support/how-to-videos.
Amber Lovett: Controlling an Ozobot. Cherry Lake Publishing, 2017.
Seznam doporučené literatury
Národní pedagogický institut České republiky: Metodický portál RVP.CZ
Ozobot, How to Videos, https://ozobot.com/support/how-to-videos.
Amber Lovett: Controlling an Ozobot. Cherry Lake Publishing, 2017.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
V úvodu své prezentace seznámila Zuzana Pacholíková komisi s cíli a motivacemi své bakalářské práce. Relativně podrobně se studentka věnovala také vzdělávacímu systému v ČR a zařazením informatiky do něj, včetně nedávných změn v platných kurikulárních dokumentech. Poté byl představen také Ozobot a možnosti jeho programování. V závěru prezentace byly popsány studentkou vytvoření dokumenty – sbírka úloh a metodická příručka.
Po studentčině prezentaci byla komise seznámena s posudky vedoucího a oponenta práce. V reakci na posudky studentka objasnila pojmenování úrovní, které je převzato z editoru OzoBlockly. V následné diskuzi studentka popsala konzultace s kolegyní ze ZŠ a možnosti použití Ozobotů Bit místo verze Evo v navržených úlohách.