Práce popisuje návrh a implementaci jednoduché počítačové hry určené k podpoře výuky jazyků a slouží zároveň jako její dokumentace. Cílem hry arkádového typu, která je naprogramována v jazyce Python s využitím modulů Pygame, je procvičit gramatické jevy, konkrétně pravopis i/y. Z hlediska uživatele-učitele pak umožňuje editovat slovník procvičovaných slov. Práce také navrhuje několik možných rozšíření vytvořené hry.
Anotace v angličtině
This thesis describes design and implementation of a simple computer game intended to support language teaching and learning and serves also as its documentation. The purpose of the arcade-type game, which is programmed in Python language with the use of Pygame modules, is to practise grammar rules, specifically i/y orthography. From the user-teacher perspective, it allows to edit the dictionary of words to be practised. This thesis also suggests several possible extensions of the game.
Klíčová slova
počítačová hra, výuka, učení jazyků, procvičování, Pygame
Klíčová slova v angličtině
computer game, teaching, language learning, practise, Pygame
Rozsah průvodní práce
34 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce popisuje návrh a implementaci jednoduché počítačové hry určené k podpoře výuky jazyků a slouží zároveň jako její dokumentace. Cílem hry arkádového typu, která je naprogramována v jazyce Python s využitím modulů Pygame, je procvičit gramatické jevy, konkrétně pravopis i/y. Z hlediska uživatele-učitele pak umožňuje editovat slovník procvičovaných slov. Práce také navrhuje několik možných rozšíření vytvořené hry.
Anotace v angličtině
This thesis describes design and implementation of a simple computer game intended to support language teaching and learning and serves also as its documentation. The purpose of the arcade-type game, which is programmed in Python language with the use of Pygame modules, is to practise grammar rules, specifically i/y orthography. From the user-teacher perspective, it allows to edit the dictionary of words to be practised. This thesis also suggests several possible extensions of the game.
Klíčová slova
počítačová hra, výuka, učení jazyků, procvičování, Pygame
Klíčová slova v angličtině
computer game, teaching, language learning, practise, Pygame
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude navrhnout a implementovat jednoduchou počítačovou hru, která by mohla posloužit jako pomůcka při výuce jazyků (cizích i mateřského). Aplikace by se měla zaměřit na nějakou konkrétní oblast výuky jazyků (např. slovíčka) a obsahovat sadu úkolů / úrovní se stupňující se obtížností. Dále by mělo být vyučujícímu umožněno editovat dle potřeby data aplikace.
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude navrhnout a implementovat jednoduchou počítačovou hru, která by mohla posloužit jako pomůcka při výuce jazyků (cizích i mateřského). Aplikace by se měla zaměřit na nějakou konkrétní oblast výuky jazyků (např. slovíčka) a obsahovat sadu úkolů / úrovní se stupňující se obtížností. Dále by mělo být vyučujícímu umožněno editovat dle potřeby data aplikace.
Seznam doporučené literatury
JANDOVÁ, Lada. Počítačová výuka: zásady tvorby výukových programů. Plzeň: Západočeská univerzita, 1995. ISBN 80-7043-147-4.
ZOUNEK, Jiří a Petr SUDICKÝ. E-learning: učení (se) s online technologiemi. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-903-6.
MAREŠOVÁ, Hana. Vzdělávání v multiuživatelském virtuálním prostředí. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3101-7.
Seznam doporučené literatury
JANDOVÁ, Lada. Počítačová výuka: zásady tvorby výukových programů. Plzeň: Západočeská univerzita, 1995. ISBN 80-7043-147-4.
ZOUNEK, Jiří a Petr SUDICKÝ. E-learning: učení (se) s online technologiemi. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-903-6.
MAREŠOVÁ, Hana. Vzdělávání v multiuživatelském virtuálním prostředí. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3101-7.