Tato bakalářská práce se zabývá metodami a přístupy užívanými v denních centrech Skhivi a Biliki v organizaci Society Biliki v gruzínském Gori. Práce má za cíl identifikovat metody a přístupy využívané při práci s dětskými klienty. První část práce se tedy věnuje teorii o metodách a přístupech, které je možné využít s výše zmíněnou cílovou skupinou. V další části je stručně popsán gruzínský systém sociální ochrany a dávky poskytované v jeho rámci. Poslední kapitola se již věnuje praktické části - popisu výzkumné metody, tedy případové studie, sběru dat, etickým aspektům práce, analýze dat a jejich interpretaci.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the methods and approaches used in daycare centers Skhivi and Biliki in the organization Society Biliki in Georgian Gori. The work has the aim to identify methods and approaches used while working with children clients. The first part of the thesis focuses on the theory of methods and approaches which can be used with the target group that is mentioned above. The next part briefly describes the social protection system of Georgia and the benefits provided within. The last chapter is focused on a practical part - a description of the research method, which is the case study, data collection, ethical aspects of the work, analysis of the data, and interpretation of them.
Klíčová slova
metody, přístupy, sociální práce s dětmi, denní centra, Gruzie, systém sociální ochrany
Klíčová slova v angličtině
methods, approaches, social work with children, daycare centers, Georgia, social protection system
Rozsah průvodní práce
54 s. (76407 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá metodami a přístupy užívanými v denních centrech Skhivi a Biliki v organizaci Society Biliki v gruzínském Gori. Práce má za cíl identifikovat metody a přístupy využívané při práci s dětskými klienty. První část práce se tedy věnuje teorii o metodách a přístupech, které je možné využít s výše zmíněnou cílovou skupinou. V další části je stručně popsán gruzínský systém sociální ochrany a dávky poskytované v jeho rámci. Poslední kapitola se již věnuje praktické části - popisu výzkumné metody, tedy případové studie, sběru dat, etickým aspektům práce, analýze dat a jejich interpretaci.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the methods and approaches used in daycare centers Skhivi and Biliki in the organization Society Biliki in Georgian Gori. The work has the aim to identify methods and approaches used while working with children clients. The first part of the thesis focuses on the theory of methods and approaches which can be used with the target group that is mentioned above. The next part briefly describes the social protection system of Georgia and the benefits provided within. The last chapter is focused on a practical part - a description of the research method, which is the case study, data collection, ethical aspects of the work, analysis of the data, and interpretation of them.
Klíčová slova
metody, přístupy, sociální práce s dětmi, denní centra, Gruzie, systém sociální ochrany
Klíčová slova v angličtině
methods, approaches, social work with children, daycare centers, Georgia, social protection system
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Cílem mé práce je zaměřit se na přímou práci s dětským klientem, která je aplikována v denních centrech Skhivi a Biliki v organizaci Society Biliki v Gruzii. Práce se bude zabývat popisem životních situací, se kterými se dětští klienti předmětných denních center potýkají a následně identifikací metod a přístupů, které jsou v dané organizaci realizovány pro jejich podporu prostřednictvím případové studie.
Metoda zpracování: případová studie.
Relevance tématu vzhledem ke studovanému oboru: Pro svou práci jsem si vybrala jako cílovou skupinu děti, které tvoří četnou cílovou skupinu sociální práce. V práci budou popsány metody a přístupy práce s nimi v kontextu Gruzie, které mohou posloužit budoucím sociálním pracovníkům, kteří by se chtěli vydat za svou prací do Gruzie, či jen aplikovat některé užitečné metody/přístupy v české praxi.
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Cílem mé práce je zaměřit se na přímou práci s dětským klientem, která je aplikována v denních centrech Skhivi a Biliki v organizaci Society Biliki v Gruzii. Práce se bude zabývat popisem životních situací, se kterými se dětští klienti předmětných denních center potýkají a následně identifikací metod a přístupů, které jsou v dané organizaci realizovány pro jejich podporu prostřednictvím případové studie.
Metoda zpracování: případová studie.
Relevance tématu vzhledem ke studovanému oboru: Pro svou práci jsem si vybrala jako cílovou skupinu děti, které tvoří četnou cílovou skupinu sociální práce. V práci budou popsány metody a přístupy práce s nimi v kontextu Gruzie, které mohou posloužit budoucím sociálním pracovníkům, kteří by se chtěli vydat za svou prací do Gruzie, či jen aplikovat některé užitečné metody/přístupy v české praxi.
Seznam doporučené literatury
ÚLEHLA, Ivan. 1999. Umění pomáhat: učebnice metod sociální praxe. Praha: Sociologické nakladatelství. ISBN: 80-85850-69-9.
BREMS, Christiane a Barbara ULRICH. 2018. Dětská psychoterapie a poradenství. Triton. ISBN: 978-80-7553-510-8.
MATOUŠEK, Oldřich, Pavla KODYMOVÁ a Jana KOLÁČKOVÁ, ed. 2010. Sociální práce v praxi. Praha: Portál. ISBN: 978-80-7367-818-0.
NAVRÁTIL, Pavel. 2001. Teorie a metody sociální práce. Brno: Zeman. ISBN: 80-903070-0-0.
MIOVSKÝ, Michal. 2006. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada. ISBN 80-247-1362-4.
Seznam doporučené literatury
ÚLEHLA, Ivan. 1999. Umění pomáhat: učebnice metod sociální praxe. Praha: Sociologické nakladatelství. ISBN: 80-85850-69-9.
BREMS, Christiane a Barbara ULRICH. 2018. Dětská psychoterapie a poradenství. Triton. ISBN: 978-80-7553-510-8.
MATOUŠEK, Oldřich, Pavla KODYMOVÁ a Jana KOLÁČKOVÁ, ed. 2010. Sociální práce v praxi. Praha: Portál. ISBN: 978-80-7367-818-0.
NAVRÁTIL, Pavel. 2001. Teorie a metody sociální práce. Brno: Zeman. ISBN: 80-903070-0-0.
MIOVSKÝ, Michal. 2006. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada. ISBN 80-247-1362-4.