- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Sociální práce s rodinou žijící na ubytovně v kontextu distanční výuky: role v trojúhelníku sociální pracovník, rodič, dítě
Hlavní téma v angličtině
Social work with a family that is living in a hostel in the context of distance learning: the roles in the triangle of the social worker, the parent and the child
Název dle studenta
Sociální práce s rodinou žijící na ubytovně v kontextu distanční výuky: role v trojúhelníku pracovník, rodič, dítě
Název dle studenta v angličtině
Social work with family that is living in a hostel in the context of distant learning: the roles in the worker, parent, child triangle
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku sociální práce s rodinou žijící na ubytovně. Tento fenomén zkoumá také v kontextu distanční výuky, které bylo zavedeno v reakci na rozšíření onemocnění COVID-19.
Cílem výzkumného šetření bylo zjistit a popsat, jakým způsobem nástup distanční výuky mění vztah sociálního pracovníka ke klientovi, v trojúhelníku pracovník - rodič - dítě, a to z pohledu pracovníka.
V konceptuální části práce je na základě rešerše literatury a dalších dostupných zdrojů sestaven informační základ pro přípravu výzkumného šetření. Tato část práce přináší dostupná fakta o problematice distanční výuky a také o pandemii onemocnění COVID-19. Pojmenovává specifika sociální práce s rodinou žijící na ubytovně a popisuje nástroje, které sociální práce při práci s touto rodinou využívá.
Výzkumná část práce představuje metodiku výzkumného šetření a následnou analýzu získaných dat a její výsledky. Následně je diskutováno výzkumné šetření a jeho hlavní zjištění.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the issue of social work with a family living in a hostel. It also examines this phenomenon in the context of distance learning, which was introduced in response to the spread of COVID-19.
The aim of the research investigation was to identify and describe how the advent of distance learning changes the social worker's relationship in the worker-parent-child triangle, from the worker's perspective.
In the conceptual part of the thesis, an informative basis for the preparation of the research investigation is compiled based on a literature search and other available sources. This part of the thesis presents the available facts about the issue of distance learning and also about the pandemic of the COVID-19 disease. It names the specifics of social work with a family living in a hostel and describes the tools that social work uses when working with this family.
The research part of the thesis presents the methodology of the research investigation and the subsequent analysis of the collected data and its results. Subsequently, the research investigation and its main findings are discussed.
Klíčová slova
sociální práce, sociální práce s rodinou, COVID-19, distanční výuka, ubytovny
Klíčová slova v angličtině
social work, social work with family, COVID-19, distant learning, hostels
Rozsah průvodní práce
43 s. (79 536 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku sociální práce s rodinou žijící na ubytovně. Tento fenomén zkoumá také v kontextu distanční výuky, které bylo zavedeno v reakci na rozšíření onemocnění COVID-19.
Cílem výzkumného šetření bylo zjistit a popsat, jakým způsobem nástup distanční výuky mění vztah sociálního pracovníka ke klientovi, v trojúhelníku pracovník - rodič - dítě, a to z pohledu pracovníka.
V konceptuální části práce je na základě rešerše literatury a dalších dostupných zdrojů sestaven informační základ pro přípravu výzkumného šetření. Tato část práce přináší dostupná fakta o problematice distanční výuky a také o pandemii onemocnění COVID-19. Pojmenovává specifika sociální práce s rodinou žijící na ubytovně a popisuje nástroje, které sociální práce při práci s touto rodinou využívá.
Výzkumná část práce představuje metodiku výzkumného šetření a následnou analýzu získaných dat a její výsledky. Následně je diskutováno výzkumné šetření a jeho hlavní zjištění.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the issue of social work with a family living in a hostel. It also examines this phenomenon in the context of distance learning, which was introduced in response to the spread of COVID-19.
The aim of the research investigation was to identify and describe how the advent of distance learning changes the social worker's relationship in the worker-parent-child triangle, from the worker's perspective.
In the conceptual part of the thesis, an informative basis for the preparation of the research investigation is compiled based on a literature search and other available sources. This part of the thesis presents the available facts about the issue of distance learning and also about the pandemic of the COVID-19 disease. It names the specifics of social work with a family living in a hostel and describes the tools that social work uses when working with this family.
The research part of the thesis presents the methodology of the research investigation and the subsequent analysis of the collected data and its results. Subsequently, the research investigation and its main findings are discussed.
Klíčová slova
sociální práce, sociální práce s rodinou, COVID-19, distanční výuka, ubytovny
Klíčová slova v angličtině
social work, social work with family, COVID-19, distant learning, hostels
Zásady pro vypracování
Cíl: Zjistit a popsat, jakým způsobem nástup distanční výuky mění vztah sociálního pracovníka ke klientovi, v trojúhelníku pracovník – rodič – dítě, a to z pohledu pracovníka. Metoda: kvalitativní výzkum (s důrazem na rozhovory se sociálními pracovníky), analýza literatury a pramenů. Relevance vzhledem ke studovanému oboru: Téma je přímo zaměřeno na sociální práci jako takovou.
Zásady pro vypracování
Cíl: Zjistit a popsat, jakým způsobem nástup distanční výuky mění vztah sociálního pracovníka ke klientovi, v trojúhelníku pracovník – rodič – dítě, a to z pohledu pracovníka. Metoda: kvalitativní výzkum (s důrazem na rozhovory se sociálními pracovníky), analýza literatury a pramenů. Relevance vzhledem ke studovanému oboru: Téma je přímo zaměřeno na sociální práci jako takovou.
Seznam doporučené literatury
VÍTKOVÁ RULÍKOVÁ, K., 2009. Metodické doporučení MPSV č. 9/2009 k sociální práci s ohroženou rodinou [online]. MPSV. Dostupné z:https://www.mpsv.cz/documents/20142/225508/Metodicke_doporuceni_MPSV_c-9.pdf/ba7a119a-a609-3383-dbaa-76ee24b356ee, NAVRÁTIL P. 2003. Romové v české společnosti. 1 vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-741-8., MATĚJČEK Z. 2003. Co děti nejvíc potřebují. 3. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-853-8., MATOUŠEK O. a kol. 2011. Sociální služby. 2. vyd. aktual. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0041-3., ÚLEHLA I. 2005. Umění pomáhat. 3. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství. ISBN 80-86429-36-9., KRAUSOVÁ A, OTTOVÁ M & PALATÝ R. 2016. Potřeby v oblasti bydlení u rodin s dětmi žijících na ubytovnách v Ostravě. Czech & Slovak Social Work/Sociální Práce/Sociálna Práca, 16(3): 39–56., VÁVROVÁ S., GOJOVÁ A. & GLUMBÍKOVÁ K. 2019. Ontologická jistota u dětí "bez domova". Czech & Slovak Social Work/Sociální Práce/Sociálna Práca,19(6): 59–74.
Seznam doporučené literatury
VÍTKOVÁ RULÍKOVÁ, K., 2009. Metodické doporučení MPSV č. 9/2009 k sociální práci s ohroženou rodinou [online]. MPSV. Dostupné z:https://www.mpsv.cz/documents/20142/225508/Metodicke_doporuceni_MPSV_c-9.pdf/ba7a119a-a609-3383-dbaa-76ee24b356ee, NAVRÁTIL P. 2003. Romové v české společnosti. 1 vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-741-8., MATĚJČEK Z. 2003. Co děti nejvíc potřebují. 3. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-853-8., MATOUŠEK O. a kol. 2011. Sociální služby. 2. vyd. aktual. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0041-3., ÚLEHLA I. 2005. Umění pomáhat. 3. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství. ISBN 80-86429-36-9., KRAUSOVÁ A, OTTOVÁ M & PALATÝ R. 2016. Potřeby v oblasti bydlení u rodin s dětmi žijících na ubytovnách v Ostravě. Czech & Slovak Social Work/Sociální Práce/Sociálna Práca, 16(3): 39–56., VÁVROVÁ S., GOJOVÁ A. & GLUMBÍKOVÁ K. 2019. Ontologická jistota u dětí "bez domova". Czech & Slovak Social Work/Sociální Práce/Sociálna Práca,19(6): 59–74.