Diplomová práce se zabývá otázkou, jakou roli hraje
vzdělávání při léčbě poruch příjmu potravy. Cílem práce je
analyzovat současné teoretické poznatky o poruchách,
vyjádřit, zda vzdělávání hraje roli v léčbě a pokud se role
vzdělávání prokáže, následně vytvořit vzdělávácí plán
vedoucí k jejich léčbě. Na zodpovězení hlavních
výzkumných otázek bylo využito kvalitativní výzkumné
šetření.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the question of the role of
education in the treatment of eating disorders. The aim of
the work is to analyze the current theoretical knowledge
about disorders, to find out whether education plays a role
in treatment and if the role of education proves itself, then
to create an educational plan leading to their treatment.
A qualitative research survey was used to answer the main
research questions.
Diplomová práce se zabývá otázkou, jakou roli hraje
vzdělávání při léčbě poruch příjmu potravy. Cílem práce je
analyzovat současné teoretické poznatky o poruchách,
vyjádřit, zda vzdělávání hraje roli v léčbě a pokud se role
vzdělávání prokáže, následně vytvořit vzdělávácí plán
vedoucí k jejich léčbě. Na zodpovězení hlavních
výzkumných otázek bylo využito kvalitativní výzkumné
šetření.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the question of the role of
education in the treatment of eating disorders. The aim of
the work is to analyze the current theoretical knowledge
about disorders, to find out whether education plays a role
in treatment and if the role of education proves itself, then
to create an educational plan leading to their treatment.
A qualitative research survey was used to answer the main
research questions.
A. Cíl práce: Analyzovat současné teoretické poznatky poruch příjmu potravy a koncipovat vzdělávací model vedoucí k jejich léčbě.
B. Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Vymezit a popsat poruchy příjmu potravy a uvést možnosti jejich léčby. Charakterizovat vzdělávání jako jeden z možných postupů léčby. Zjistit a zhodnotit zkušenosti respondentů s poruchami příjmu potravy, uvést a interpretovat jejich názory na možnosti vzdělávání v příslušné oblasti. Vytvořit vzdělávací model jako jeden ze způsobů léčby poruch příjmu potravy.
Předmět práce – Vymezení, popsání, charakteristika, analýza, interpretace a zhodnocení poruch příjmu potravy a navržení vzdělávacího modelu sloužící k jejich léčbě.
C. Výzkumná otázka: Jak lze využít možnost vzdělávání u dospělých jedinců při léčbě poruch příjmu potravy?
D. Návrh postupu řešení (metoda): Kvalitativní výzkum
E. Harmonogram práce: • pracovní verze osnovy práce – nejpozději do: 30.6. 2021 • hotová práce k poslední konzultaci – nejpozději do: 28.2.2022 • odevzdání definitivní verze práce – nejpozději do 30. 3. 2022
(orientačně – bude upřesněno)
Zásady pro vypracování
A. Cíl práce: Analyzovat současné teoretické poznatky poruch příjmu potravy a koncipovat vzdělávací model vedoucí k jejich léčbě.
B. Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Vymezit a popsat poruchy příjmu potravy a uvést možnosti jejich léčby. Charakterizovat vzdělávání jako jeden z možných postupů léčby. Zjistit a zhodnotit zkušenosti respondentů s poruchami příjmu potravy, uvést a interpretovat jejich názory na možnosti vzdělávání v příslušné oblasti. Vytvořit vzdělávací model jako jeden ze způsobů léčby poruch příjmu potravy.
Předmět práce – Vymezení, popsání, charakteristika, analýza, interpretace a zhodnocení poruch příjmu potravy a navržení vzdělávacího modelu sloužící k jejich léčbě.
C. Výzkumná otázka: Jak lze využít možnost vzdělávání u dospělých jedinců při léčbě poruch příjmu potravy?
D. Návrh postupu řešení (metoda): Kvalitativní výzkum
E. Harmonogram práce: • pracovní verze osnovy práce – nejpozději do: 30.6. 2021 • hotová práce k poslední konzultaci – nejpozději do: 28.2.2022 • odevzdání definitivní verze práce – nejpozději do 30. 3. 2022
(orientačně – bude upřesněno)
Seznam doporučené literatury
Papežová, H. (2010). Spektrum poruch příjmu potravy: Interdisciplinární přístup (Vyd. 1.). Praha: Grada.
Krch, F. D. (2005). Poruchy příjmu potravy (2., aktual. a dopl. vyd.). Praha: Grada.
Veteška, J. (2016). Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých (Vydání první.).Praha: Portál.
Procházková, L. (2017). Poruchy příjmu potravy: Odpovědi na otázky, na které jste se báli zeptat (Vydání první.). [Praha]: Pasparta.
Papežová, H. (2018). Anorexie, bulimie a psychogenní přejídání: Interdisciplinární a transdiagnostický pohled (První vydání.). Praha: Mladá fronta.
Seznam doporučené literatury
Papežová, H. (2010). Spektrum poruch příjmu potravy: Interdisciplinární přístup (Vyd. 1.). Praha: Grada.
Krch, F. D. (2005). Poruchy příjmu potravy (2., aktual. a dopl. vyd.). Praha: Grada.
Veteška, J. (2016). Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých (Vydání první.).Praha: Portál.
Procházková, L. (2017). Poruchy příjmu potravy: Odpovědi na otázky, na které jste se báli zeptat (Vydání první.). [Praha]: Pasparta.
Papežová, H. (2018). Anorexie, bulimie a psychogenní přejídání: Interdisciplinární a transdiagnostický pohled (První vydání.). Praha: Mladá fronta.