Bakalářská práce ,,Jak komunikace ovlivňuje leadership´´ pojednává o tom, jak komunikace zasahuje a ovlivňuje leadership. Cílem práce je zjistit, jak se změnila vnitropodniková komunikace během pandemie COVID-19 a co tyto změny znamenaly pro leadership. Teoretická část práce je věnovaná psychologii práce, s níž je spojena organizace práce a metody jejího zkoumání. V práci je dále zahrnuta komunikace, její historie, funkce, typy a druhy. Také je zde zahrnut leadership, jeho historie, styly a techniky. V neposlední řadě je v této práci zmíněna také komunikace v leadershipu a ovlivnění této funkce pandemií COVID-19. Analytická, praktická část se zabývá tím, jak se změnila vnitropodniková komunikace během pandemie COVID-19 a co tyto změny znamenaly pro leadership v tuzemském bankovním sektoru.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis ´´How communication affects leadership´´ deals with how communication is related and how she affects management. The aim of the work is to find out how internal communication changed during pandemic COVID-19 and what these changes meant for leadership. The theoretical part of the work is devoted to the psychology of work and how this work cohere with the organization and research methods. The work also mentions communication, its history, functions, types, and kinds. Leadership is also mentioning alongside with its history, styles, and techniques. The last chapters deal with communication in leadership and how this function was change by the pandemic COVID-19. The analytical, practical part of the work delas with how internal communication changed during pandemic COVID-19 and what these changes meant for leadership in the domestic banking sector.
Klíčová slova
komunikace, leadership, pandemie, vedení, motivace, organizace, práce, COVID-19
Bakalářská práce ,,Jak komunikace ovlivňuje leadership´´ pojednává o tom, jak komunikace zasahuje a ovlivňuje leadership. Cílem práce je zjistit, jak se změnila vnitropodniková komunikace během pandemie COVID-19 a co tyto změny znamenaly pro leadership. Teoretická část práce je věnovaná psychologii práce, s níž je spojena organizace práce a metody jejího zkoumání. V práci je dále zahrnuta komunikace, její historie, funkce, typy a druhy. Také je zde zahrnut leadership, jeho historie, styly a techniky. V neposlední řadě je v této práci zmíněna také komunikace v leadershipu a ovlivnění této funkce pandemií COVID-19. Analytická, praktická část se zabývá tím, jak se změnila vnitropodniková komunikace během pandemie COVID-19 a co tyto změny znamenaly pro leadership v tuzemském bankovním sektoru.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis ´´How communication affects leadership´´ deals with how communication is related and how she affects management. The aim of the work is to find out how internal communication changed during pandemic COVID-19 and what these changes meant for leadership. The theoretical part of the work is devoted to the psychology of work and how this work cohere with the organization and research methods. The work also mentions communication, its history, functions, types, and kinds. Leadership is also mentioning alongside with its history, styles, and techniques. The last chapters deal with communication in leadership and how this function was change by the pandemic COVID-19. The analytical, practical part of the work delas with how internal communication changed during pandemic COVID-19 and what these changes meant for leadership in the domestic banking sector.
Klíčová slova
komunikace, leadership, pandemie, vedení, motivace, organizace, práce, COVID-19
Zkoumat a detailně popsat veškeré aspekty komunikace a jejich změny během pandemie COVID-19. Vytyčit pole působnosti a uvést nutné změny v řízení. Vytvořit odkaz pandemie, jakožto inspiraci obsahující funkční prvky komunikace, jež se osvědčily a bude možné z nich v budoucnu čerpat.
Teoretická část:
Úvod do téma komunikace a leadershipu, obecné definice a popis. Výhody a úskalí vůdcovství tváří v tvář (F2F). Popis komunikace v průběhu pandemie, změny, teoretické přínosy, negativa a nové výzvy včetně online prostředí. Položení výzkumných otázek pro praktickou část. Zdůvodnění výběru tématu.
Praktická část:
Nutné změny, vlivy komunikace v leadershipu. Přínosy a negativa pandemie pro leadership zjištěné dotazníkovým šetřením v reálném prostředí. Grafické zpracování výstupu šetření a jeho zhodnocení. Zodpovězení výzkumných otázek z teoretické části. Vytvoření odkazu pandemie, jakožto inspirace obsahující funkční prvky komunikace, získané díky dotazníkovému šetření, z nichž může leadership v budoucnu čerpat. Popis výzkumné metody.
Další zásady:
Pravidelné konzultace s vedoucím práce. Vypracování v následujících krocích:
rešerše relevantní literatury a výzkumu k tématu
zpracování teoretické a praktické části dle zadaného tématu
autor se zavazuje dodržet základní etická pravidla výzkumu
zpracuje písemnou podobu práce dle aktuálních norem katedry viz. Manuál psaní BP a DP na Katedře ekonomických a manažerských studií FF UP
Zásady pro vypracování
Hlavní cíl práce:
Zkoumat a detailně popsat veškeré aspekty komunikace a jejich změny během pandemie COVID-19. Vytyčit pole působnosti a uvést nutné změny v řízení. Vytvořit odkaz pandemie, jakožto inspiraci obsahující funkční prvky komunikace, jež se osvědčily a bude možné z nich v budoucnu čerpat.
Teoretická část:
Úvod do téma komunikace a leadershipu, obecné definice a popis. Výhody a úskalí vůdcovství tváří v tvář (F2F). Popis komunikace v průběhu pandemie, změny, teoretické přínosy, negativa a nové výzvy včetně online prostředí. Položení výzkumných otázek pro praktickou část. Zdůvodnění výběru tématu.
Praktická část:
Nutné změny, vlivy komunikace v leadershipu. Přínosy a negativa pandemie pro leadership zjištěné dotazníkovým šetřením v reálném prostředí. Grafické zpracování výstupu šetření a jeho zhodnocení. Zodpovězení výzkumných otázek z teoretické části. Vytvoření odkazu pandemie, jakožto inspirace obsahující funkční prvky komunikace, získané díky dotazníkovému šetření, z nichž může leadership v budoucnu čerpat. Popis výzkumné metody.
Další zásady:
Pravidelné konzultace s vedoucím práce. Vypracování v následujících krocích:
rešerše relevantní literatury a výzkumu k tématu
zpracování teoretické a praktické části dle zadaného tématu
autor se zavazuje dodržet základní etická pravidla výzkumu
zpracuje písemnou podobu práce dle aktuálních norem katedry viz. Manuál psaní BP a DP na Katedře ekonomických a manažerských studií FF UP
Seznam doporučené literatury
BEDRNOVÁ, E. & NOVÝ, I. (2007). Psychologie a sociologie řízení. Praha: Management Press. ISBN: 978-80-7261-169-0.
BĚLOHLÁVEK, F. (1996). Organizační chování: jak se každý den chovají spolupracovníci, nadřízení, podřízení, obchodní partneři či zákazníci. Olomouc: Rubico. ISBN: 80-85839-09-1.
BĚLOHLÁVEK, F. (2008). Jak vést svůj tým: Vedení lidí v praxi. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1975-7.
HAMILTON, N. (2018). The mind of the leader. Harvard Business Press. ISBN: 978-1-633-69342-5.
LANDY, F. J. & CONTE, J. M. (2013). Work in 21st Century. An Introduction to Industrial and Organizational Psychology (4th ed.). Hoboken: Wiley. ISBN: 978-1-119-49344-0.
SCHMIT, N. W., & Highhouse, S. (2013). Industrial and Organizational Psychology. In I. Weiner, Handbook of Psychology. 2nd ed (Vol. 12). Hoboken: Wiley. ISBN: 978-0-470-76887-7.
Seznam doporučené literatury
BEDRNOVÁ, E. & NOVÝ, I. (2007). Psychologie a sociologie řízení. Praha: Management Press. ISBN: 978-80-7261-169-0.
BĚLOHLÁVEK, F. (1996). Organizační chování: jak se každý den chovají spolupracovníci, nadřízení, podřízení, obchodní partneři či zákazníci. Olomouc: Rubico. ISBN: 80-85839-09-1.
BĚLOHLÁVEK, F. (2008). Jak vést svůj tým: Vedení lidí v praxi. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1975-7.
HAMILTON, N. (2018). The mind of the leader. Harvard Business Press. ISBN: 978-1-633-69342-5.
LANDY, F. J. & CONTE, J. M. (2013). Work in 21st Century. An Introduction to Industrial and Organizational Psychology (4th ed.). Hoboken: Wiley. ISBN: 978-1-119-49344-0.
SCHMIT, N. W., & Highhouse, S. (2013). Industrial and Organizational Psychology. In I. Weiner, Handbook of Psychology. 2nd ed (Vol. 12). Hoboken: Wiley. ISBN: 978-0-470-76887-7.