Tématem bakalářské práce je komparativní a žánrová analýza filmů Zodiac (2007) režiséra Davida Finchera a Memories of Murder (2003) režiséra Bong Joon-Ho. Cílem práce je na základě shrnující rešerše pro orientaci ve skutečných událostech, následné sémanticko-syntaktické analýzy jednotlivých prvků žánru crime film a komparativní analýzy určit jak tyto skutečné události, kterými se filmy inspirují, zasahují do žánrové struktury filmů.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is a comparative analysis and genre analysis of the movies Zodiac (2007) by director David Fincher and Memories of Murder (2003) by director Bong Joon-Ho. The chief aim of the thesis is to determine how these real events, which inspired the films, interfere with the genre structure of the films, based on summarizing research for orientation to the actual events, followed by a semantic-syntactic analysis of the individual elements of the crime film genre and comparative analysis.
Klíčová slova
žánrová analýza, komparativní analýza, crime film, moderní americká kinematografie, jihokorejská kinematografie
Klíčová slova v angličtině
genre analysis, comparative analysis, crime film, modern American cinema, south Korean cinema
Rozsah průvodní práce
39
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je komparativní a žánrová analýza filmů Zodiac (2007) režiséra Davida Finchera a Memories of Murder (2003) režiséra Bong Joon-Ho. Cílem práce je na základě shrnující rešerše pro orientaci ve skutečných událostech, následné sémanticko-syntaktické analýzy jednotlivých prvků žánru crime film a komparativní analýzy určit jak tyto skutečné události, kterými se filmy inspirují, zasahují do žánrové struktury filmů.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is a comparative analysis and genre analysis of the movies Zodiac (2007) by director David Fincher and Memories of Murder (2003) by director Bong Joon-Ho. The chief aim of the thesis is to determine how these real events, which inspired the films, interfere with the genre structure of the films, based on summarizing research for orientation to the actual events, followed by a semantic-syntactic analysis of the individual elements of the crime film genre and comparative analysis.
Klíčová slova
žánrová analýza, komparativní analýza, crime film, moderní americká kinematografie, jihokorejská kinematografie
Klíčová slova v angličtině
genre analysis, comparative analysis, crime film, modern American cinema, south Korean cinema
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je postižení rozdílných autorských přístupů u dvou vybraných krimi snímků Zodiac (2007) a Memories of Murder (2003) natočených podle skutečných událostí. Analýzy se zaměří na reprezentaci skutečných událostí, ze kterých filmy vychází, a podobnosti a odlišnosti autorských přístupů obou režisérů na úrovni stylu, žánru a způsobu vyprávění. Metodologickým východiskem pro komparativní analýzu bude neoformalistický přístup k analýze filmového díla popsaný Davidem Bordwellem a Kristin Thompsonovou a sémanticko-syntaktický přístup k filmovému žánru vycházející ze studie Ricka Altmana. Také budou použity poznatky z publikací The Introspective Realist Crime Film a Crime Films: Genres in American Cinema.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je postižení rozdílných autorských přístupů u dvou vybraných krimi snímků Zodiac (2007) a Memories of Murder (2003) natočených podle skutečných událostí. Analýzy se zaměří na reprezentaci skutečných událostí, ze kterých filmy vychází, a podobnosti a odlišnosti autorských přístupů obou režisérů na úrovni stylu, žánru a způsobu vyprávění. Metodologickým východiskem pro komparativní analýzu bude neoformalistický přístup k analýze filmového díla popsaný Davidem Bordwellem a Kristin Thompsonovou a sémanticko-syntaktický přístup k filmovému žánru vycházející ze studie Ricka Altmana. Také budou použity poznatky z publikací The Introspective Realist Crime Film a Crime Films: Genres in American Cinema.
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011.
THOMPSONOVÁ, Kristin. Neoformalistická analýza: Jeden přístup, mnoho metod. Iluminace, 1998, roč. 10, č.1, s. 5–36.
ALTMAN, Rick. Film/Genre. London: British Film Institute, 1999. ISBN 0-85170-718-1/978-0-85170-718-1 hbk.
ALTMAN, Rick. Sémanticko-syntaktický přístup k filmovému žánru. Iluminace. 1989, 1(1), 17–29.
MAINAR, Luis García. The Introspective Realist Crime Film. 1. UK: Palgrave Macmillan UK, 2016. ISBN 978-1-137-49652-2.
LEITCH, Thomas. Crime Films: Genres in American Cinema. UK: Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-511-04028-8.
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011.
THOMPSONOVÁ, Kristin. Neoformalistická analýza: Jeden přístup, mnoho metod. Iluminace, 1998, roč. 10, č.1, s. 5–36.
ALTMAN, Rick. Film/Genre. London: British Film Institute, 1999. ISBN 0-85170-718-1/978-0-85170-718-1 hbk.
ALTMAN, Rick. Sémanticko-syntaktický přístup k filmovému žánru. Iluminace. 1989, 1(1), 17–29.
MAINAR, Luis García. The Introspective Realist Crime Film. 1. UK: Palgrave Macmillan UK, 2016. ISBN 978-1-137-49652-2.
LEITCH, Thomas. Crime Films: Genres in American Cinema. UK: Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-511-04028-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant představil cíle, metodologii a závěry své práce. V následující rozpravě reagoval na výtky v posudcích a odpověděl na položené otázky. Diplomant se k obhajobě řádně nepřipravil a nedokázal adekvátně reagovat.
Práce byla zkontrolována systémem Theses a není to plagiát.