Diplomová práce navazuje na bakalářskou práci Exkurze do oblasti CHKO Beskydy v okolí Frenštátu pod Radhoštěm. Rozšiřuje bakalářskou práci o didaktickou složku zaměřenou na konstruktivistické pojetí výuky se zaměřením na zážitkovou pedagogiku. Práce obsahuje podrobnou přípravu na terénní cvičení, soubor pracovních listů a didaktických her, včetně správných řešení a ověřovacích didaktických testů. Cílem diplomové práce je podpořit pedagogy v uskutečňování terénních cvičení v této oblasti zážitkovou metodou.
Anotace v angličtině
This thesis follows on the bachelor thesis named Exkurze do oblasti CHKO Beskydy v okolí Frenštátu pod Radhoštěm. It extends bachelor thesis about didactic part which is focused on constructivist teaching and experiential pedagogy. This thesis contains detailed preparation for field exercises, a set of worksheets and didactic games, including correct solutions and didactic tests for verification. The aim of the diploma thesis is to support teachers in conducting field exercises in this area by experiential method.
Klíčová slova
terénní cvičení, konstruktivismus, zážitková pedagogika, pracovní list, didaktická hra
Klíčová slova v angličtině
field botanical research, constructivism, experiential pedagogy, worksheet, didactic game
Rozsah průvodní práce
101
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce navazuje na bakalářskou práci Exkurze do oblasti CHKO Beskydy v okolí Frenštátu pod Radhoštěm. Rozšiřuje bakalářskou práci o didaktickou složku zaměřenou na konstruktivistické pojetí výuky se zaměřením na zážitkovou pedagogiku. Práce obsahuje podrobnou přípravu na terénní cvičení, soubor pracovních listů a didaktických her, včetně správných řešení a ověřovacích didaktických testů. Cílem diplomové práce je podpořit pedagogy v uskutečňování terénních cvičení v této oblasti zážitkovou metodou.
Anotace v angličtině
This thesis follows on the bachelor thesis named Exkurze do oblasti CHKO Beskydy v okolí Frenštátu pod Radhoštěm. It extends bachelor thesis about didactic part which is focused on constructivist teaching and experiential pedagogy. This thesis contains detailed preparation for field exercises, a set of worksheets and didactic games, including correct solutions and didactic tests for verification. The aim of the diploma thesis is to support teachers in conducting field exercises in this area by experiential method.
Klíčová slova
terénní cvičení, konstruktivismus, zážitková pedagogika, pracovní list, didaktická hra
Klíčová slova v angličtině
field botanical research, constructivism, experiential pedagogy, worksheet, didactic game
Zásady pro vypracování
Vypracování literární rešerše k zadanému tématu.
Výsledky bakalářské práce (floristický průzkum, zhotovení fotodokumentace morfologických struktur významných zástupců) didakticky transformovat do podoby metodických materiálů využitelných ve výuce biologie.
Vytvoření pracovních listů, námětů didaktických her, kontrolních testů, prezentačního CD.
Verifikovat vytvořené materiály v pedagogické praxi.
Zásady pro vypracování
Vypracování literární rešerše k zadanému tématu.
Výsledky bakalářské práce (floristický průzkum, zhotovení fotodokumentace morfologických struktur významných zástupců) didakticky transformovat do podoby metodických materiálů využitelných ve výuce biologie.
Vytvoření pracovních listů, námětů didaktických her, kontrolních testů, prezentačního CD.
Verifikovat vytvořené materiály v pedagogické praxi.
Seznam doporučené literatury
BRTNOVÁ ČEPIČKOVÁ, I. – HÁTLOVÁ, B. – HELEŠIC, B. – HENZL, J. – PAVLÍČKOVÁ, H. – ŠIKULA, J. – WEDLICH, J. – WEDLICHOVÁ, I. (2012): Metodika realizace environmentální výchovy v terénu: Stezky do přírody a přírodou. 1. vyd.
KUBÁT, K. (2002): Klíč ke květeně České republiky. Vyd. 1. Praha: Academia. 927 s. ISBN 80-200-0836-5.
ŠVECOVÁ, M. (2012): Školní projekty v environmentální výchově a jejich využití ve školní praxi. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií. 100 s. ISBN 978-80-87472-36-1.
VINTER, V. (2009): Rostliny pod mikroskopem: základy anatomie cévnatých rostlin. 2. dopl. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. 200 s. ISBN 978-80-244-2223-7. 161
Seznam doporučené literatury
BRTNOVÁ ČEPIČKOVÁ, I. – HÁTLOVÁ, B. – HELEŠIC, B. – HENZL, J. – PAVLÍČKOVÁ, H. – ŠIKULA, J. – WEDLICH, J. – WEDLICHOVÁ, I. (2012): Metodika realizace environmentální výchovy v terénu: Stezky do přírody a přírodou. 1. vyd.
KUBÁT, K. (2002): Klíč ke květeně České republiky. Vyd. 1. Praha: Academia. 927 s. ISBN 80-200-0836-5.
ŠVECOVÁ, M. (2012): Školní projekty v environmentální výchově a jejich využití ve školní praxi. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií. 100 s. ISBN 978-80-87472-36-1.
VINTER, V. (2009): Rostliny pod mikroskopem: základy anatomie cévnatých rostlin. 2. dopl. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. 200 s. ISBN 978-80-244-2223-7. 161