Bakalářská práce se zaměřuje na spotřebitelský postoj na trhu menstruačních pomůcek v rámci udržitelného rozvoje. Cíl práce je analyzovat spotřebitelský postoj k udržitelným možnostem na trhu menstruačních pomůcek. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány základní pojmy související s udržitelným rozvojem a menstruačními pomůckami. Okrajově se také práce zaměřuje na daňové zatížení menstruačních pomůcek, které úzce souvisí s tímto tématem. V praktické části práce je prováděn kvalitativní výzkum pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Pro analýzu rozhovorů je provedena tematická analýza. V práci jsou prezentovány, které faktory ovlivňují okruh tázaných respondentek, přičemž jsou tyto faktory porovnány s poznatky v teoretické části.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the consumer behaviour on the market of menstrual products in the context of sustainable development. The aim of this work is to analyze the consumer behaviour to sustainable options on the market of menstrual devices. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part describes the basic concepts related to sustainable development and menstrual products. Marginally, the work will also focus on the tax burden of menstrual products, which is closely related to this topic. In the practical part of the work is conducted qualitative research using semi-structured interviews. A thematic analysis is performed for the analysis of the interviews. The paper presents which factors affect the range of respondents, and these factors are compared with the findings in the theoretical part.
Bakalářská práce se zaměřuje na spotřebitelský postoj na trhu menstruačních pomůcek v rámci udržitelného rozvoje. Cíl práce je analyzovat spotřebitelský postoj k udržitelným možnostem na trhu menstruačních pomůcek. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány základní pojmy související s udržitelným rozvojem a menstruačními pomůckami. Okrajově se také práce zaměřuje na daňové zatížení menstruačních pomůcek, které úzce souvisí s tímto tématem. V praktické části práce je prováděn kvalitativní výzkum pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Pro analýzu rozhovorů je provedena tematická analýza. V práci jsou prezentovány, které faktory ovlivňují okruh tázaných respondentek, přičemž jsou tyto faktory porovnány s poznatky v teoretické části.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the consumer behaviour on the market of menstrual products in the context of sustainable development. The aim of this work is to analyze the consumer behaviour to sustainable options on the market of menstrual devices. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part describes the basic concepts related to sustainable development and menstrual products. Marginally, the work will also focus on the tax burden of menstrual products, which is closely related to this topic. In the practical part of the work is conducted qualitative research using semi-structured interviews. A thematic analysis is performed for the analysis of the interviews. The paper presents which factors affect the range of respondents, and these factors are compared with the findings in the theoretical part.
Bakalářská práce se zaměřuje na spotřebitelský postoj na trhu menstruačních pomůcek v rámci udržitelného rozvoje. Cíl práce je analyzovat spotřebitelský postoj k udržitelným možnostem na trhu menstruačních pomůcek. Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány základní pojmy související s udržitelným rozvojem a menstruačními pomůckami. Okrajově se také práce zaměří na daňové zatížení menstruačních pomůcek, které úzce souvisí s tímto tématem. V praktické části práce je prováděn kvantitativní výzkum pomocí dotazníkového šetření, který analyzuje chování spotřebitelek na našem trhu menstruačních pomůcek v kontextu udržitelného rozvoje. Očekávaným výstupem práce bude zjištění, zdali spotřebitelky využívají či nevyužívají udržitelných možností, co jim v tomto ohledu brání či podporuje ke koupi.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměřuje na spotřebitelský postoj na trhu menstruačních pomůcek v rámci udržitelného rozvoje. Cíl práce je analyzovat spotřebitelský postoj k udržitelným možnostem na trhu menstruačních pomůcek. Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány základní pojmy související s udržitelným rozvojem a menstruačními pomůckami. Okrajově se také práce zaměří na daňové zatížení menstruačních pomůcek, které úzce souvisí s tímto tématem. V praktické části práce je prováděn kvantitativní výzkum pomocí dotazníkového šetření, který analyzuje chování spotřebitelek na našem trhu menstruačních pomůcek v kontextu udržitelného rozvoje. Očekávaným výstupem práce bude zjištění, zdali spotřebitelky využívají či nevyužívají udržitelných možností, co jim v tomto ohledu brání či podporuje ke koupi.
Seznam doporučené literatury
JACKSON, Tim; MICHAELIS, Laurie. Policies for sustainable consumption. Sustainable Development Commission, London, [online] 2003, 66. Dostupné z: https://www.researchgate.net/publication/255596973_Policies_for_Sustainable_Consumption/stats
WHITE K, HABIB R, Hardisty DJ. How to SHIFT Consumer Behaviors to be More Sustainable: A Literature Review and Guiding Framework. Journal of Marketing, [online] 83(3), 2019, 22-49. ISSN 0022-2429. Dostupné z: doi:10.1177/0022242919825649
KAUR, Rajanbir; KAUR, Kanwaljit; KAUR, Rajinder. Menstrual hygiene, management, and waste disposal: Practices and challenges faced by girls/women of developing countries. Journal of Environmental and Public health, [online] 2018, Article ID 1730964, 2018, 1-9. ISSN 1687-9805. Dostupné z: doi:10.1155/2018/1730964
SONI, Muskan, RAM, Padmini. Suffering in Silence Information Asymmetry and Status Quo Bias in Menstrual Hygiene Market. Economic and political weekly, [online] 55(43), 2020, 30-36. ISSN 2349-8846. Dostupné z: https://www.researchgate.net/publication/344879533_Suffering_in_Silence_Information_Asymmetry_and_Status_Quo_Bias_in_Menstrual_Hygiene_Market
OOI, Jorene. Bleeding Women Dry: Tampon Taxes and Menstrual Inequity. Northwestern University Law Review, [online] 113 (1), 2018, 109-154. ISSN 0029-3571. Dostupné z: https://scholarlycommons.law.northwestern.edu/nulr/vol113/iss1/3
Seznam doporučené literatury
JACKSON, Tim; MICHAELIS, Laurie. Policies for sustainable consumption. Sustainable Development Commission, London, [online] 2003, 66. Dostupné z: https://www.researchgate.net/publication/255596973_Policies_for_Sustainable_Consumption/stats
WHITE K, HABIB R, Hardisty DJ. How to SHIFT Consumer Behaviors to be More Sustainable: A Literature Review and Guiding Framework. Journal of Marketing, [online] 83(3), 2019, 22-49. ISSN 0022-2429. Dostupné z: doi:10.1177/0022242919825649
KAUR, Rajanbir; KAUR, Kanwaljit; KAUR, Rajinder. Menstrual hygiene, management, and waste disposal: Practices and challenges faced by girls/women of developing countries. Journal of Environmental and Public health, [online] 2018, Article ID 1730964, 2018, 1-9. ISSN 1687-9805. Dostupné z: doi:10.1155/2018/1730964
SONI, Muskan, RAM, Padmini. Suffering in Silence Information Asymmetry and Status Quo Bias in Menstrual Hygiene Market. Economic and political weekly, [online] 55(43), 2020, 30-36. ISSN 2349-8846. Dostupné z: https://www.researchgate.net/publication/344879533_Suffering_in_Silence_Information_Asymmetry_and_Status_Quo_Bias_in_Menstrual_Hygiene_Market
OOI, Jorene. Bleeding Women Dry: Tampon Taxes and Menstrual Inequity. Northwestern University Law Review, [online] 113 (1), 2018, 109-154. ISSN 0029-3571. Dostupné z: https://scholarlycommons.law.northwestern.edu/nulr/vol113/iss1/3