Bakalářská práce se zabývá procesem vzdělávání a výchovou žáků s Aspergerovým syndromem v kontextu českého školství na běžné Základní škole, včetně uznaných podpůrných opatření, tvorbou Individuálního vzdělávacího plánu a personálním zajištěním v podobě Asistenta pedagoga. Také se zaměřuje na samotné rodiny - rodiče a zdravé sourozence, kteří do tohoto procesu vstupují.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the process of education and upbring of pupils with Asperger's syndrome in the context of Czech education at a regular primary school, including recognized support measures, the creation of an individual educational plan and staffing in the form of a teaching assistant. It also focuses on the families themselves - parents and healthy siblings who are entering the process.
Asperger's syndrome, pervasive developmental disorder, supportive measures, special pedagogical center, teaching assistant, sensory perception, above-average intellect
Rozsah průvodní práce
40
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá procesem vzdělávání a výchovou žáků s Aspergerovým syndromem v kontextu českého školství na běžné Základní škole, včetně uznaných podpůrných opatření, tvorbou Individuálního vzdělávacího plánu a personálním zajištěním v podobě Asistenta pedagoga. Také se zaměřuje na samotné rodiny - rodiče a zdravé sourozence, kteří do tohoto procesu vstupují.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the process of education and upbring of pupils with Asperger's syndrome in the context of Czech education at a regular primary school, including recognized support measures, the creation of an individual educational plan and staffing in the form of a teaching assistant. It also focuses on the families themselves - parents and healthy siblings who are entering the process.
Asperger's syndrome, pervasive developmental disorder, supportive measures, special pedagogical center, teaching assistant, sensory perception, above-average intellect
Zásady pro vypracování
Tvorba struktury práce.
Tvorba teoretické části práce
Výběr respondentů pro výzkum
Realizace výzkumu
Zpracování získaných dat
Závěrečné práce
Zásady pro vypracování
Tvorba struktury práce.
Tvorba teoretické části práce
Výběr respondentů pro výzkum
Realizace výzkumu
Zpracování získaných dat
Závěrečné práce
Seznam doporučené literatury
KROUPOVÁ, Kateřina a kolektiv. Slovník speciálněpedagogické terminologie. Praha 7: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-9344-8.
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. Praha 7: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-9425-1.
KVĚTOŇOVÁ Lea, PROUZOVÁ Regina. Speciální pedagogika v podmínkách inkluzivního vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova, 2010. ISBN 978-80-7290-472-3.
VRBOVÁ Renata a kolektiv. Metodika práce asistenta pedagoga se žákem s narušenou komunikační schopností. Olomouc: Univerzita Palackého, 2012. ISBN 978-80-244-3381-3.
MATĚJČEK, Zdeněk. Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991. ISBN 80-04-24526-9.
RENOTIÉROVÁ, Marie a kol. Speciální pedagogika. Olomouc: Epava, 2003. ISBN 80-244-0646-2
NOVOSAD, Libor. Základy speciálního poradenství. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-197-5
VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9
LECHTA, Viktor. Inkluzivní pedagogika. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1123-5
THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0768-9
MILLER, Arnold. 101 tipů pro rodiče dětí s autismem. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1106-8
VOSMIK, Miroslav. Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80--7367-687-2
STRAUSSOVÁ, Romana. Průvodce rodičů dětí s poruchou autistického spektra. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0002-4
VALENTA, Milan. Přehled speciální pedagogiky. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0602-6
SCARPA, Angela a kol. Dítě s autismem a emoce. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1435-9
DE CLERCQ, Hilde. Mami, je to člověk, nebo zvíře?. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-888-3
LAWSON, Wendy. Život za sklem. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-807367-389-5
PREISSMANN, Christine. Život s Aspergerovým syndromem. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-688-9
GRANDIN, Temple. Mozek autisty. Praha: Mladá Fronta, 2014. ISBN 978-80-204-3115-8
WILLIAMSOVÁ, Donna. Nikdo nikde. Praha: Nakladatelství Svoboda, 1995. ISBN 80-205-0462-1
BRADLEY, Jana. A co já s tím? Prostějov: Computer Media, 2016. ISBN 978-80-7402-280-7
KENDÍKOVÁ, Jitka. Vademecum asistenta pedagoga. Praha: Pasparta, 2016. ISBN 978-80-88163-12-1
VOTYOVÁ, Simona a kol. Nedávejte do hrobu motýla živého. Praha: Pasparta, 2012. ISBN 978-80-260-2801-7
SAINSBURYOVÁ, Clare. Marťan na hřišti. Praha: Pasparta, 2016. ISBN 978-80-905993-8-3
BŘEZINOVÁ, Ivona. Řvi potichu, brácho. Praha: Pasparta, 2016. ISBN 978-80-00-04322-7
WELTON, Jude. Povím Vám o Aspergerově syndromu. Brno: Edika, 2014. ISBN 978-80-266-0564-5
NOTBOHM, Ellen. Desať vecí, ktoré by každé dieťa s autizmom chcelo, aby ste vedeli. Bratislava: Europa, 2013. ISBN 978-80-89111-84-8
BLEACH, Fiona. Každý jsme jiný. Praha: Apla, 2001.
GRANDIN, Temple. Jiní...ne horší. Praha: Portál 2017. ISBN 978-80-906078-2-8
PÁTÁ, Perchta Kazi. Svět očima dítěte s autismem. Praha: Beletris, 2016. ISBN 978-807520-086-0
VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní školní speciální pedagogika. Brno: MSD, 2004. ISBN 80-86633-22-5
Seznam doporučené literatury
KROUPOVÁ, Kateřina a kolektiv. Slovník speciálněpedagogické terminologie. Praha 7: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-9344-8.
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. Praha 7: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-9425-1.
KVĚTOŇOVÁ Lea, PROUZOVÁ Regina. Speciální pedagogika v podmínkách inkluzivního vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova, 2010. ISBN 978-80-7290-472-3.
VRBOVÁ Renata a kolektiv. Metodika práce asistenta pedagoga se žákem s narušenou komunikační schopností. Olomouc: Univerzita Palackého, 2012. ISBN 978-80-244-3381-3.
MATĚJČEK, Zdeněk. Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991. ISBN 80-04-24526-9.
RENOTIÉROVÁ, Marie a kol. Speciální pedagogika. Olomouc: Epava, 2003. ISBN 80-244-0646-2
NOVOSAD, Libor. Základy speciálního poradenství. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-197-5
VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9
LECHTA, Viktor. Inkluzivní pedagogika. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1123-5
THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0768-9
MILLER, Arnold. 101 tipů pro rodiče dětí s autismem. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1106-8
VOSMIK, Miroslav. Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80--7367-687-2
STRAUSSOVÁ, Romana. Průvodce rodičů dětí s poruchou autistického spektra. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0002-4
VALENTA, Milan. Přehled speciální pedagogiky. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0602-6
SCARPA, Angela a kol. Dítě s autismem a emoce. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1435-9
DE CLERCQ, Hilde. Mami, je to člověk, nebo zvíře?. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-888-3
LAWSON, Wendy. Život za sklem. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-807367-389-5
PREISSMANN, Christine. Život s Aspergerovým syndromem. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-688-9
GRANDIN, Temple. Mozek autisty. Praha: Mladá Fronta, 2014. ISBN 978-80-204-3115-8
WILLIAMSOVÁ, Donna. Nikdo nikde. Praha: Nakladatelství Svoboda, 1995. ISBN 80-205-0462-1
BRADLEY, Jana. A co já s tím? Prostějov: Computer Media, 2016. ISBN 978-80-7402-280-7
KENDÍKOVÁ, Jitka. Vademecum asistenta pedagoga. Praha: Pasparta, 2016. ISBN 978-80-88163-12-1
VOTYOVÁ, Simona a kol. Nedávejte do hrobu motýla živého. Praha: Pasparta, 2012. ISBN 978-80-260-2801-7
SAINSBURYOVÁ, Clare. Marťan na hřišti. Praha: Pasparta, 2016. ISBN 978-80-905993-8-3
BŘEZINOVÁ, Ivona. Řvi potichu, brácho. Praha: Pasparta, 2016. ISBN 978-80-00-04322-7
WELTON, Jude. Povím Vám o Aspergerově syndromu. Brno: Edika, 2014. ISBN 978-80-266-0564-5
NOTBOHM, Ellen. Desať vecí, ktoré by každé dieťa s autizmom chcelo, aby ste vedeli. Bratislava: Europa, 2013. ISBN 978-80-89111-84-8
BLEACH, Fiona. Každý jsme jiný. Praha: Apla, 2001.
GRANDIN, Temple. Jiní...ne horší. Praha: Portál 2017. ISBN 978-80-906078-2-8
PÁTÁ, Perchta Kazi. Svět očima dítěte s autismem. Praha: Beletris, 2016. ISBN 978-807520-086-0
VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní školní speciální pedagogika. Brno: MSD, 2004. ISBN 80-86633-22-5