Jazyků pro výuku imperativního programování je celá řada. Naproti tomu rodič,
který by se rozhodl učit své dítě programovat funkcionálně, má možnosti dost
omezené. Táto práce popisuje vytváření jednoduchého funkcionálního jazyka a
grafického prostředí, kde se děti od útlého věku seznamují se základy funkcionálního programování.
Anotace v angličtině
There are many languages for teaching imperative programming. On the other
hand, a parent who decides to teach his or her child to program functionally has
quite limited options. This paper describes the creation of a simple functional
language and graphical environment where children learn the basics of functional
programming from an early age.
Klíčová slova
-
Klíčová slova v angličtině
-
Rozsah průvodní práce
63
Jazyk
SK
Anotace
Jazyků pro výuku imperativního programování je celá řada. Naproti tomu rodič,
který by se rozhodl učit své dítě programovat funkcionálně, má možnosti dost
omezené. Táto práce popisuje vytváření jednoduchého funkcionálního jazyka a
grafického prostředí, kde se děti od útlého věku seznamují se základy funkcionálního programování.
Anotace v angličtině
There are many languages for teaching imperative programming. On the other
hand, a parent who decides to teach his or her child to program functionally has
quite limited options. This paper describes the creation of a simple functional
language and graphical environment where children learn the basics of functional
programming from an early age.
Klíčová slova
-
Klíčová slova v angličtině
-
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vytvořit výukové prostředí, kde by se děti naučily principům funkcionálního programování. Pro zpřístupnění výuky i pro děti útlého věku je zvolena grafická forma jazyka.
Student navrhne grafický jazyk přizpůsobený výuce funkcionálního programování. Jazyk musí umět vyjádřit funkce vyšších řádů a anonymní funkce. Pro tento jazyk student vyrobí jednoduché vývojové prostředí.
Práce bude obsahovat zkušenosti s výukou konkrétního dítěte za použití vytvořeného prostředí.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vytvořit výukové prostředí, kde by se děti naučily principům funkcionálního programování. Pro zpřístupnění výuky i pro děti útlého věku je zvolena grafická forma jazyka.
Student navrhne grafický jazyk přizpůsobený výuce funkcionálního programování. Jazyk musí umět vyjádřit funkce vyšších řádů a anonymní funkce. Pro tento jazyk student vyrobí jednoduché vývojové prostředí.
Práce bude obsahovat zkušenosti s výukou konkrétního dítěte za použití vytvořeného prostředí.
Seznam doporučené literatury
David C Keenan. To Dissect a Mockingbird: A Graphical Notation for the Lambda Calculus with Animated Reduction. https://dkeenan.com/Lambda/
Josh Cough. Teaching Functional Programming To Kids. https://jackcoughonsoftware.blogspot.com/2009/05/teaching-functional-programming-to-kids.html
Jiří Zlatuška. Lambda-kalkul. Masarykova univerzita v Brně. 1993
Seznam doporučené literatury
David C Keenan. To Dissect a Mockingbird: A Graphical Notation for the Lambda Calculus with Animated Reduction. https://dkeenan.com/Lambda/
Josh Cough. Teaching Functional Programming To Kids. https://jackcoughonsoftware.blogspot.com/2009/05/teaching-functional-programming-to-kids.html
Jiří Zlatuška. Lambda-kalkul. Masarykova univerzita v Brně. 1993
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil téma své bakalářské práce. Nejprve představil funkcionální programování zejména v kontrastu s procedurálním programováním a také uvedl několik důvodů, proč právě funkcionální praradigma používat ve výuce programování. Student dále představil cílovou skupinu, na kterou cílil svojí aplikaci, která vznikla v rámci závěrečné práce. Ukázal také vzhled a použití své aplikace. Shrnul vlastnosti jazyka, který v rámci práce vznikl. Práce byla testována dvěma dětmi. Výsledky testování student shrnul. Student nestihl ve vymezeném čase celou svoji prezentaci, nicméně vše potřebné bylo odprezentováno. Komise se seznámila s posudky vedoucího a oponenta práce. Oponent ve svém posudku zejména vytýkal studentovi nepřesné vyjadřování. Student se vyjádřil k poznámkám uvedeným v posudcích. S výtkami souhlasil a na otázky odpověděl. Vedoucí i komise se přiklonila k výtkám oponenta a shodla se na známce D.