Diplomová práce se v teoretické části zabývá principem fungování metody a průběhem tréninku EEG neurofeedbacku definováním ADHD. Praktická část je věnována konkrétnímu popisu průběhu terapie, vyhodnocení výsledků a posouzení efektivity. Cílem práce je zhodnotit efektivitu této metody a také předložit relevantní argumenty, proč o metodě uvažovat jo o vhodné a efektivní
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals in the theoretical part with the principle of operation of the method and the course of EEG neurofeedback training by defining ADHD. The practical part is devoted to a specific description of the course of therapy, evaluation of results and assessment of effectiveness. The aim of the work is to evaluate the effectiveness of this method and also to present relevant arguments why to consider a suitable and effective method.
Klíčová slova
EEG Biofeedback, neurofeedback, porucha pozornosti s hyperaktivitou, ADHD
Diplomová práce se v teoretické části zabývá principem fungování metody a průběhem tréninku EEG neurofeedbacku definováním ADHD. Praktická část je věnována konkrétnímu popisu průběhu terapie, vyhodnocení výsledků a posouzení efektivity. Cílem práce je zhodnotit efektivitu této metody a také předložit relevantní argumenty, proč o metodě uvažovat jo o vhodné a efektivní
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals in the theoretical part with the principle of operation of the method and the course of EEG neurofeedback training by defining ADHD. The practical part is devoted to a specific description of the course of therapy, evaluation of results and assessment of effectiveness. The aim of the work is to evaluate the effectiveness of this method and also to present relevant arguments why to consider a suitable and effective method.
Klíčová slova
EEG Biofeedback, neurofeedback, porucha pozornosti s hyperaktivitou, ADHD
PACLT, Ivo. Hyperkinetická porucha a poruchy chování. Praha: Grada, 2007. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1426-4.
PUGNEROVÁ, Michaela a Jana KVINTOVÁ. Přehled poruch psychického vývoje. Praha: Grada, 2016. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-5452-9.
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra a Hana ŽÁČKOVÁ. Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině: základní projevy ADHD, zásady výchovného vedení, působení relaxačních technik, dospívání hyperaktivních dětí. Praha: Grada, 2010. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2697-7.
ŠLAPAL, Radomír. Vývojová neurologie pro speciální pedagogy. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-160-7.
PTÁČEK, Radek a Miroslav NOVOTNÝ. Biofeedback v teorii a praxi. Praha: Grada Publishing, 2017. ISBN 978-80-247-5694-3.
TYL, Alan a Jiří KYSILKA. EEG Biofeedback pro profesionály - Učební materiál pro Základní kurz. Praha: EEG Biofeedback Institut, 2007
OTHMER, Siegfried a Susan F. OTHMEROVÁ. Toward a Frequency-based Theory of Neurofeedback. In: Rhythmic Stimulation Procedures in Neuromodulation, 2017 [online]. [vid. 2021-01-18]. doi:10.1016/B978-0-12-803726-3.00008-0
MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1362-4.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
Seznam doporučené literatury
PACLT, Ivo. Hyperkinetická porucha a poruchy chování. Praha: Grada, 2007. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1426-4.
PUGNEROVÁ, Michaela a Jana KVINTOVÁ. Přehled poruch psychického vývoje. Praha: Grada, 2016. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-5452-9.
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra a Hana ŽÁČKOVÁ. Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině: základní projevy ADHD, zásady výchovného vedení, působení relaxačních technik, dospívání hyperaktivních dětí. Praha: Grada, 2010. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2697-7.
ŠLAPAL, Radomír. Vývojová neurologie pro speciální pedagogy. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-160-7.
PTÁČEK, Radek a Miroslav NOVOTNÝ. Biofeedback v teorii a praxi. Praha: Grada Publishing, 2017. ISBN 978-80-247-5694-3.
TYL, Alan a Jiří KYSILKA. EEG Biofeedback pro profesionály - Učební materiál pro Základní kurz. Praha: EEG Biofeedback Institut, 2007
OTHMER, Siegfried a Susan F. OTHMEROVÁ. Toward a Frequency-based Theory of Neurofeedback. In: Rhythmic Stimulation Procedures in Neuromodulation, 2017 [online]. [vid. 2021-01-18]. doi:10.1016/B978-0-12-803726-3.00008-0
MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1362-4.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.