Práce předkládá kvalitativní studii, ve které byl uplatněn fenomenologický přístup. Zkoumání bylo realizováno u souboru deseti žáků oboru Praktická sestra ve třetím a čtvrtém ročníku studia. Jako nástroj ke sběru dat byl uplatněn polostrukturovaný rozhovor. Data byla sbírána k těmto konkrétním jevům: organizování a průběh praktické výuky vedené učiteli ošetřovatelské péče.
Anotace v angličtině
Diploma thesis presents qualitative research applying research design of phenomenological analysis. Research was accomplished on a group of ten secondary nursing school students in their third and fourth year of study. A semi-structured interview was used as an instrument for data collection. Data were colected with this specific phenomena: organisation and the course of clinical practice managed by a nursing practice teacher.
Klíčová slova
žáci, obor praktická sestra, střední zdravotnická škola, kvalitativní výzkum, polostrukturovaný rozhovor, řízení, praktická výuka, učitelé
Klíčová slova v angličtině
students, field of practical nursing, secondary nursing school, qualitative research, semistructured interview, management, clinical practice, teachers
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce předkládá kvalitativní studii, ve které byl uplatněn fenomenologický přístup. Zkoumání bylo realizováno u souboru deseti žáků oboru Praktická sestra ve třetím a čtvrtém ročníku studia. Jako nástroj ke sběru dat byl uplatněn polostrukturovaný rozhovor. Data byla sbírána k těmto konkrétním jevům: organizování a průběh praktické výuky vedené učiteli ošetřovatelské péče.
Anotace v angličtině
Diploma thesis presents qualitative research applying research design of phenomenological analysis. Research was accomplished on a group of ten secondary nursing school students in their third and fourth year of study. A semi-structured interview was used as an instrument for data collection. Data were colected with this specific phenomena: organisation and the course of clinical practice managed by a nursing practice teacher.
Klíčová slova
žáci, obor praktická sestra, střední zdravotnická škola, kvalitativní výzkum, polostrukturovaný rozhovor, řízení, praktická výuka, učitelé
Klíčová slova v angličtině
students, field of practical nursing, secondary nursing school, qualitative research, semistructured interview, management, clinical practice, teachers
Zásady pro vypracování
Předmět zkoumání (O): Řízení praktické výuky učiteli ošetřovatelské péče
Soubor participantů (P): Žáci oboru praktická sestra
Pojetí: Kvalitativní
Technika ke sběru dat: Polostrukturovaný rozhovor
Kroky tvorby DP:
Studium odborné literatury a literární rešerše
Formulace cílů a dílčích cílů práce
Tvorba přehledu publikovaných poznatků k tématu DP
Příprava výzkumné části práce
Sběr, analýza a interpretace dat
Příprava finální verze práce
Odevzdání práce
Zásady pro vypracování
Předmět zkoumání (O): Řízení praktické výuky učiteli ošetřovatelské péče
Soubor participantů (P): Žáci oboru praktická sestra
Pojetí: Kvalitativní
Technika ke sběru dat: Polostrukturovaný rozhovor
Kroky tvorby DP:
Studium odborné literatury a literární rešerše
Formulace cílů a dílčích cílů práce
Tvorba přehledu publikovaných poznatků k tématu DP
Příprava výzkumné části práce
Sběr, analýza a interpretace dat
Příprava finální verze práce
Odevzdání práce
Seznam doporučené literatury
CICHÁ, Martina a Zlatica DORKOVÁ, 2006. Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů 1. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. Texty k distančnímu vzdělávání v rámci kombinovaného studia. ISBN 80-244-1417-1.
GULOVÁ, Lenka a Radim ŠÍP, ed., 2013. Výzkumné metody v pedagogické praxi. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4368-4.
GURKOVÁ, Elena a Renáta ZELENÍKOVÁ, 2017. Klinické prostředí v přípravě sester: organizace, strategie, hodnocení. Praha: Grada Publishing. Sestra (Grada). ISBN 978-80-271-0583-0
KOL, Emine a Serpil İNCE, 2018. Determining the opinions of the first-year nursing students about clinical practice and clinical educators. Nurse Education in Practice [online]. 31, 35-40 [cit. 2020-11-26]. ISSN 14715953. Dostupné z: doi:10.1016/j.nepr.2018.04.009
MIŠOVIČ, Ján. Kvalitativní výzkum se zaměřením na polostrukturovaný rozhovor. Praha: Slon, 2019, 292 s. Studijní texty, 72. svazek. ISBN 978-80-7419-285-2.
SAARIKOSKI, Mikko, Päivi KAILA, Ekaterini LAMBRINOU, Rosa Maria PÉREZ CA\ ΝAVERAS, Erna TICHELAAR, Marco TOMIETTO a Tony WARNE, 2013. Students' experiences of cooperation with nurse teacher during their clinical placements: An empirical study in a Western European context. Nurse Education in Practice [online]. 13(2), 78-82 [cit. 2020-11-25]. ISSN 14715953. Dostupné z: doi:10.1016/j.nepr.2012.07.013
Seznam doporučené literatury
CICHÁ, Martina a Zlatica DORKOVÁ, 2006. Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů 1. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. Texty k distančnímu vzdělávání v rámci kombinovaného studia. ISBN 80-244-1417-1.
GULOVÁ, Lenka a Radim ŠÍP, ed., 2013. Výzkumné metody v pedagogické praxi. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4368-4.
GURKOVÁ, Elena a Renáta ZELENÍKOVÁ, 2017. Klinické prostředí v přípravě sester: organizace, strategie, hodnocení. Praha: Grada Publishing. Sestra (Grada). ISBN 978-80-271-0583-0
KOL, Emine a Serpil İNCE, 2018. Determining the opinions of the first-year nursing students about clinical practice and clinical educators. Nurse Education in Practice [online]. 31, 35-40 [cit. 2020-11-26]. ISSN 14715953. Dostupné z: doi:10.1016/j.nepr.2018.04.009
MIŠOVIČ, Ján. Kvalitativní výzkum se zaměřením na polostrukturovaný rozhovor. Praha: Slon, 2019, 292 s. Studijní texty, 72. svazek. ISBN 978-80-7419-285-2.
SAARIKOSKI, Mikko, Päivi KAILA, Ekaterini LAMBRINOU, Rosa Maria PÉREZ CA\ ΝAVERAS, Erna TICHELAAR, Marco TOMIETTO a Tony WARNE, 2013. Students' experiences of cooperation with nurse teacher during their clinical placements: An empirical study in a Western European context. Nurse Education in Practice [online]. 13(2), 78-82 [cit. 2020-11-25]. ISSN 14715953. Dostupné z: doi:10.1016/j.nepr.2012.07.013