Diplomová práce se zabývá individuálním vzdělávacím plánem. Věnuje se samotnému pojmu, jeho tvorbě, uplatnění, legislativnímu ukotvení nebo subjektům, které se podílí na jeho tvorbě. V praktické části jsou rozhovory s pedagogy, kteří vzdělávají žáky podle IVP a jejich rodiči.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with an individual educational plan. It deals with the concept itself, its creation, application, legislative anchoring or the entities that participate in its creation. In the practical part there are interviews with pedagogy who educate students according to IVP and their parents.
Klíčová slova
Individuální vzdělávací plán, škola, školní poradenské zařízení, školní poradenské pracoviště
Klíčová slova v angličtině
individual educational plan, school, school counseling facility, school counseling workplace
Rozsah průvodní práce
73+26 příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá individuálním vzdělávacím plánem. Věnuje se samotnému pojmu, jeho tvorbě, uplatnění, legislativnímu ukotvení nebo subjektům, které se podílí na jeho tvorbě. V praktické části jsou rozhovory s pedagogy, kteří vzdělávají žáky podle IVP a jejich rodiči.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with an individual educational plan. It deals with the concept itself, its creation, application, legislative anchoring or the entities that participate in its creation. In the practical part there are interviews with pedagogy who educate students according to IVP and their parents.
Klíčová slova
Individuální vzdělávací plán, škola, školní poradenské zařízení, školní poradenské pracoviště
Klíčová slova v angličtině
individual educational plan, school, school counseling facility, school counseling workplace
Zásady pro vypracování
Teoretická část
Individuální vzdělávací plán
Podpůrná opatření
Postup získání IVP
Obsah IVP
Hodnocení IVP
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami
Žák mimořádně nadaný
Žák se zdravotním znevýhodnění
Žák se sociálním znevýhodněním
Žák se zdravotním postižením
Legislativa
Praktická část
Kazuistiky s rodiči a pedagogy dětí s individuálním plánem.
Zásady pro vypracování
Teoretická část
Individuální vzdělávací plán
Podpůrná opatření
Postup získání IVP
Obsah IVP
Hodnocení IVP
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami
Žák mimořádně nadaný
Žák se zdravotním znevýhodnění
Žák se sociálním znevýhodněním
Žák se zdravotním postižením
Legislativa
Praktická část
Kazuistiky s rodiči a pedagogy dětí s individuálním plánem.
Seznam doporučené literatury
JUCOVIČOVÁ, D. a spol., 2009. Individuální vzdělávací plán pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami: se specifickými poruchami učení a chování, s mentálním postižením (v MŠ i ZŠ), se sociálním znevýhodněním, z cizojazyčného prostředí. Praha: D + H. ISBN 978-80-87295-00-7.
KAPRÁLEK, K., BĚLECKÝ, Z., 2011. Jak napsat a používat individuální vzdělávací program. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-824-1.
ČADILOVÁ, V, ŽAMPACHOVÁ, Z., 2016. Tvorba individuálních vzdělávacích plánů: pro žáky s poruchou autistického spektra. Praha: Pasparta. ISBN 978-80-88163-39-8.
MERTIN, Václav a Lenka KREJČOVÁ. Problémy s chováním ve škole - jak na ně: individuální výchovný plán. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2013. ISBN 978-80-7478-026-4.
LINDEROVÁ, I., SCHOLZ P., MUNDUCH M., 2016. Úvod do metodiky výzkumu. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava. ISBN ‑978‑80‑88064‑23- 7.
KOLÁŘ, Z., 2012. Výkladový slovník z pedagogiky: 583 vybraných hesel. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3710-2.
KREJČOVÁ, V., POCHE KARGEROVÁ, J., SYSLOVÁ, Z., 2015. Individualizace v mateřské škole. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0812-9.
LEGISLATIVA:
Zákon č. 561/2004 Sb. O předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
Vyhláška č. 27/2016 Sb. O vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
Vyhláška č. 72/2005 Sb. O poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních
Seznam doporučené literatury
JUCOVIČOVÁ, D. a spol., 2009. Individuální vzdělávací plán pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami: se specifickými poruchami učení a chování, s mentálním postižením (v MŠ i ZŠ), se sociálním znevýhodněním, z cizojazyčného prostředí. Praha: D + H. ISBN 978-80-87295-00-7.
KAPRÁLEK, K., BĚLECKÝ, Z., 2011. Jak napsat a používat individuální vzdělávací program. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-824-1.
ČADILOVÁ, V, ŽAMPACHOVÁ, Z., 2016. Tvorba individuálních vzdělávacích plánů: pro žáky s poruchou autistického spektra. Praha: Pasparta. ISBN 978-80-88163-39-8.
MERTIN, Václav a Lenka KREJČOVÁ. Problémy s chováním ve škole - jak na ně: individuální výchovný plán. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2013. ISBN 978-80-7478-026-4.
LINDEROVÁ, I., SCHOLZ P., MUNDUCH M., 2016. Úvod do metodiky výzkumu. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava. ISBN ‑978‑80‑88064‑23- 7.
KOLÁŘ, Z., 2012. Výkladový slovník z pedagogiky: 583 vybraných hesel. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3710-2.
KREJČOVÁ, V., POCHE KARGEROVÁ, J., SYSLOVÁ, Z., 2015. Individualizace v mateřské škole. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0812-9.
LEGISLATIVA:
Zákon č. 561/2004 Sb. O předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
Vyhláška č. 27/2016 Sb. O vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
Vyhláška č. 72/2005 Sb. O poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních