Bakalářský projekt se zabývá alternativními školskými systémy, především lesní pedagogikou, a obsahuje návrh příměstského tábora pro lesní mateřskou školu. Je rozdělen na část teoretickou a praktickou, přičemž praktická část je hlavním pilířem celého projektu. Teoretická část zmiňuje vybrané alternativní školské systémy, které se vyskytují v České republice. Dále popisuje pojem zážitková pedagogika a její důležitý význam v kontextu lesní pedagogiky. V neposlední řadě se zabývá také vybranou lesní mateřskou školou, pro kterou je určena praktická část, a městem ve kterém se nachází. Hlavním cílem praktické části je vytvořit celistvý a komplexní návrh příměstského tábora, včetně veškerých aktivit, vedoucí k jeho kompletní realizaci.
Anotace v angličtině
The bachelor project deals with alternative school systems, especially forest pedagogy. The project includes a proposal for a suburban camp for a forest kindergarten. The thesis is divided into the theoretical and practical part, with the practical part being the main pillar of the whole project. The theoretical part mentions selected alternative school systems that occur in the Czech Republic. It also describes the concept of experiential pedagogy and its important meaning in the context of forest pedagogy. Last but not least, it deals with the chosen forest kindergarten, for which the practical part is intended. The main objective of the practical part is to create a holistic and comprehensive design of a suburban camp, including all activities which are meant to be implemented.
Klíčová slova
Předškolní výchova, alternativní vzdělávání, lesní pedagogika, Montessori pedagogika, Waldorfská pedagogika, zážitková pedagogika, Rožnov pod Radhoštěm
Klíčová slova v angličtině
Preschool education, Alternative education, Forest Pedagogy, Montessori Pedagogy, Waldorf Pedagogy, Experiential Pedagogy, Rožnov pod Radhoštěm
Rozsah průvodní práce
90 s. (148 609 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářský projekt se zabývá alternativními školskými systémy, především lesní pedagogikou, a obsahuje návrh příměstského tábora pro lesní mateřskou školu. Je rozdělen na část teoretickou a praktickou, přičemž praktická část je hlavním pilířem celého projektu. Teoretická část zmiňuje vybrané alternativní školské systémy, které se vyskytují v České republice. Dále popisuje pojem zážitková pedagogika a její důležitý význam v kontextu lesní pedagogiky. V neposlední řadě se zabývá také vybranou lesní mateřskou školou, pro kterou je určena praktická část, a městem ve kterém se nachází. Hlavním cílem praktické části je vytvořit celistvý a komplexní návrh příměstského tábora, včetně veškerých aktivit, vedoucí k jeho kompletní realizaci.
Anotace v angličtině
The bachelor project deals with alternative school systems, especially forest pedagogy. The project includes a proposal for a suburban camp for a forest kindergarten. The thesis is divided into the theoretical and practical part, with the practical part being the main pillar of the whole project. The theoretical part mentions selected alternative school systems that occur in the Czech Republic. It also describes the concept of experiential pedagogy and its important meaning in the context of forest pedagogy. Last but not least, it deals with the chosen forest kindergarten, for which the practical part is intended. The main objective of the practical part is to create a holistic and comprehensive design of a suburban camp, including all activities which are meant to be implemented.
Klíčová slova
Předškolní výchova, alternativní vzdělávání, lesní pedagogika, Montessori pedagogika, Waldorfská pedagogika, zážitková pedagogika, Rožnov pod Radhoštěm
Klíčová slova v angličtině
Preschool education, Alternative education, Forest Pedagogy, Montessori Pedagogy, Waldorf Pedagogy, Experiential Pedagogy, Rožnov pod Radhoštěm
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cíle bakalářského projektu (leden - únor 2021)
2. Rešerše, výběr a studium literatury (březen - květen 2021)
3. Zpracován teoretické části bakalářského projektu (květen - červenec 2021)
4. Tvorba bakalářského projektu - inovativní činnost (červenec- srpen 2021)
5. Zpracování bakalářského projektu (spren - listopad 2021)
6. Vypracování celkové podoby bakalářského projektu (leden - březen 2022)
7. Tvorba příloh, kompetence, předložení konečné verze bakalářského projektu (březen 2022)
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cíle bakalářského projektu (leden - únor 2021)
2. Rešerše, výběr a studium literatury (březen - květen 2021)
3. Zpracován teoretické části bakalářského projektu (květen - červenec 2021)
4. Tvorba bakalářského projektu - inovativní činnost (červenec- srpen 2021)
5. Zpracování bakalářského projektu (spren - listopad 2021)
6. Vypracování celkové podoby bakalářského projektu (leden - březen 2022)
7. Tvorba příloh, kompetence, předložení konečné verze bakalářského projektu (březen 2022)
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. 2010. Pedagogika volného času. 2., přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, ISBN 978-80-7290-471-6.
JIRÁSEK, Ivo. 2019. Zážitková pedagogika: teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). Praha: Portál, Gymnasion. ISBN 978-80-262-1485-4.
NEUMAN, Jan. 2009. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Vyd. 5. Ilustroval Petr ĎOUBALÍK. Praha: Portál, ISBN 978-80-7367-572-1.
VOŠAHLÍKOVÁ, Tereza. 2010. Ekoškolky a lesní mateřské školy: praktický manuál pro aktivní rodiče, pedagogy a zřizovatele mateřských škol. Praha: Ministerstvo životního prostředí, ISBN 978-80-7212-537-1.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. 2010. Pedagogika volného času. 2., přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, ISBN 978-80-7290-471-6.
JIRÁSEK, Ivo. 2019. Zážitková pedagogika: teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). Praha: Portál, Gymnasion. ISBN 978-80-262-1485-4.
NEUMAN, Jan. 2009. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Vyd. 5. Ilustroval Petr ĎOUBALÍK. Praha: Portál, ISBN 978-80-7367-572-1.
VOŠAHLÍKOVÁ, Tereza. 2010. Ekoškolky a lesní mateřské školy: praktický manuál pro aktivní rodiče, pedagogy a zřizovatele mateřských škol. Praha: Ministerstvo životního prostředí, ISBN 978-80-7212-537-1.