Diplomová práce se zabývá metodickým zpracováním integrované tematické výuky (dále jen ITV) na téma Zdravě a aktivně. V teoretické části jsou popsány přístupy k výuce, a výukové metody. Dále se věnuje vymezení ITV, charakteristice žáka středního školního věku a učitele ve vztahu k ITV. Empirická část je rozdělena na dvě oblasti. V první oblasti je popsáno metodické zpracování ITV na téma Zdravě a aktivně. Druhá oblast se zabývá pozorováním průběhu ITV na Základní škole Pražská ve Znojmě.
Anotace v angličtině
Diploma thesis on topic Healthy and actively concern with the methodological processing of Integrated Thematic Teaching (hereinafter reffered to as ITI). Teaching approaches and teaching methods are desribed in theoretical part. Thesis also deals with the definition of ITI, the characteristics of middle school publis and teachers in relation to ITI. Empricial part is devided into two parts. Methodological processing of ITI on theme Healthy and actively is described in first part. In second part observing process of ITI at the primary school Pražská in Znojmo is described.
Klíčová slova
Integrovaná tematická výuka (ITV), žák středního školního věku, učitel 1. stupně základní školy, Zdravě a aktivně.
Klíčová slova v angličtině
Integrated Thematic Instruction (ITI), primary pupil, 1st grade teacher at primary school, healthy and actively.
Rozsah průvodní práce
117 stran (152 519 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá metodickým zpracováním integrované tematické výuky (dále jen ITV) na téma Zdravě a aktivně. V teoretické části jsou popsány přístupy k výuce, a výukové metody. Dále se věnuje vymezení ITV, charakteristice žáka středního školního věku a učitele ve vztahu k ITV. Empirická část je rozdělena na dvě oblasti. V první oblasti je popsáno metodické zpracování ITV na téma Zdravě a aktivně. Druhá oblast se zabývá pozorováním průběhu ITV na Základní škole Pražská ve Znojmě.
Anotace v angličtině
Diploma thesis on topic Healthy and actively concern with the methodological processing of Integrated Thematic Teaching (hereinafter reffered to as ITI). Teaching approaches and teaching methods are desribed in theoretical part. Thesis also deals with the definition of ITI, the characteristics of middle school publis and teachers in relation to ITI. Empricial part is devided into two parts. Methodological processing of ITI on theme Healthy and actively is described in first part. In second part observing process of ITI at the primary school Pražská in Znojmo is described.
Klíčová slova
Integrovaná tematická výuka (ITV), žák středního školního věku, učitel 1. stupně základní školy, Zdravě a aktivně.
Klíčová slova v angličtině
Integrated Thematic Instruction (ITI), primary pupil, 1st grade teacher at primary school, healthy and actively.
Zásady pro vypracování
1. sběr literatury
2. příprava teoretické části
3. příprava výzkumného nástroje
4. sběr dat
5. vyhodnocení dat
6. zpracování emprické části
7. finalizace práce
Zásady pro vypracování
1. sběr literatury
2. příprava teoretické části
3. příprava výzkumného nástroje
4. sběr dat
5. vyhodnocení dat
6. zpracování emprické části
7. finalizace práce
Seznam doporučené literatury
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
KOVALIK, Susan a Karen D. OLSEN. Integrovaná tematická výuka: model. 2. opr. vyd. Kroměříž: Spirála, 1995. Vzdělávání pro 21. století. ISBN 80-901873-1-5.
ČAPEK, Robert. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3450-7.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9.
ŠIMÍČKOVÁ, Helena. Prvky integrovaného vyučování v primární škole. V Ostravě: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2003, 206, 22 s.
Seznam doporučené literatury
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
KOVALIK, Susan a Karen D. OLSEN. Integrovaná tematická výuka: model. 2. opr. vyd. Kroměříž: Spirála, 1995. Vzdělávání pro 21. století. ISBN 80-901873-1-5.
ČAPEK, Robert. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3450-7.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9.
ŠIMÍČKOVÁ, Helena. Prvky integrovaného vyučování v primární škole. V Ostravě: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2003, 206, 22 s.