Browse IS/STAG - Portál UPOL

Skip to page content
Website UPOL
Portal title page UPOL
Anonymous user Login Česky
User support contact
Browse IS/STAG
Login Česky
User support contact
  • Welcome
  • Browse IS/STAG
  • Applicant
  • STAG Info
  • Portal UP
Welcome
Browse IS/STAG
Information for applicantsECTS arrivalsOnline Application Form
STAG Info
Portal UP

1st level navigation

  • Welcome
  • Browse IS/STAG
  • Applicant
  • STAG Info
  • Portal UP
User disconnected from the portal due to long time of inactivity.
Please, click this link to log back in
(sessions are disconnected after 240 minutes of inactivity. Note that mobile devices may get disconnected even sooner).

Browse IS/STAG (S025)

Help

Main menu for Browse IS/STAG

  • Programmes and specializations.
  • Courses
  • Departments
  • Lecturers
  • Students
  • Examination dates
  • Timetable events
  • Theses, selected item
  • Pre-regist. study groups
  • Rooms
  • Rooms – all year
  • Free rooms – Semester
  • Free rooms – Year
  • Capstone project
  • Times overlap
  •  
  • Title page
  • Calendar
  • Help

Search for a Thesis

Print/export:  Data export to PDF format - which you can print easily... Bookmark this link in your browser so that you may quickly load this IS/STAG page in the future.

Dates found, count: 1

Search result paging

Found 1 records Print Export to xls List URL
  Surname Name Pers.no. Title Thesis status   Supervisors Reviewers Type of thesis Date of def. Title
Student Type of thesis - - - - - - - - - -
Item shown in detail TESAŘOVÁ Includes the selected person into the timetable overlap calculation. Petra D19533  Education of children with hearing impairment in ordinary kindergarten Education of children with hearing impairment in ordinary kindergarten Thesis finished and defended successfully (DUO).   Pospíšilová Ivana Pryč Krahulcová Kristýna Bachelor thesis 1684706400000 22.05.2023 Education of children with hearing impairment in ordinary kindergarten Thesis finished and defended successfully (DUO).
Petra TESAŘOVÁ (D19533) Bachelor thesis 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX

Thesis info Vzdělávání dětí se sluchovým postižením v běžné mateřské škole

  • Basic data
The document you are accessing is protected by copyright law. Unauthorised use may lead to criminal sanctions.
Name TESAŘOVÁ Petra Includes the selected person into the timetable overlap calculation.
Acad. Yr. 2020/2021
Assigning department USS
Date of defence May 22, 2023
Type of thesis Bachelor thesis
Thesis status Thesis finished and defended successfully (DUO). Thesis finished and defended successfully (DUO).
Completeness of mandatory entries - The following mandatory fields are not filled in for this Thesis.: Enclosed appendices
Main topic Vzdělávání dětí se sluchovým postižením v běžné mateřské škole
Main topic in English Education of children with hearing impairment in ordinary kindergarten
Title according to student Vzdělávání dětí se sluchovým postižením v běžné mateřské škole
English title as given by the student Education of children with hearing impairment in ordinary kindergarten
Parallel name -
Subtitle -
Supervisor Pospíšilová Ivana, Mgr. Ph.D.
Reviewer Pryč Krahulcová Kristýna, Mgr. Ph.D.
Annotation Tato práce pojednává o vzdělávání dětí se sluchovým postižením v běžné mateřské škole a postoji pedagogických pracovníků k inkluzi ve školství. Je složena z teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá obecným pojednáním o sluchových vadách, o způsobu komunikace sluchově postižených jedinců a o možnostech jejich vzdělávání. V této části se také zabývám osobností pedagoga, který při vzdělávaní hraje důležitou roli. V praktické části představuji výzkum, který jsem prováděla v jednotlivých mateřských školách. Výzkum zjišťoval názory pedagogických pracovníků na vzdělávání sluchově postižených dětí v běžných mateřských školách.
Annotation in English This thesis deals with the education of a childern with hearing impairment in a regular kindergarten and whit the attitude of pedagogical staff to inclucion. It consists of a theoretical and practical part. The theoretical part deals with a general discussion of hearing impairments, the way of communication of hearing-impaired individuals and the possibilities of their education. In this part I also deal with the personality of the educator, who plays an important role in education. In the practical part, I present the research I conducted in individual kindergartens. The research investigated the opinions of pedagogical staff on the education of hearing-impaired children in regular kindergartens.
Keywords inkluze, sluchové postižení, vzdělávání sluchově postižených
Keywords in English inclusion, hearing impairment, education of the hearing impaired
Length of the covering note 69 s. (93 502)
Language CZ
Annotation
Tato práce pojednává o vzdělávání dětí se sluchovým postižením v běžné mateřské škole a postoji pedagogických pracovníků k inkluzi ve školství. Je složena z teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá obecným pojednáním o sluchových vadách, o způsobu komunikace sluchově postižených jedinců a o možnostech jejich vzdělávání. V této části se také zabývám osobností pedagoga, který při vzdělávaní hraje důležitou roli. V praktické části představuji výzkum, který jsem prováděla v jednotlivých mateřských školách. Výzkum zjišťoval názory pedagogických pracovníků na vzdělávání sluchově postižených dětí v běžných mateřských školách.
Annotation in English
This thesis deals with the education of a childern with hearing impairment in a regular kindergarten and whit the attitude of pedagogical staff to inclucion. It consists of a theoretical and practical part. The theoretical part deals with a general discussion of hearing impairments, the way of communication of hearing-impaired individuals and the possibilities of their education. In this part I also deal with the personality of the educator, who plays an important role in education. In the practical part, I present the research I conducted in individual kindergartens. The research investigated the opinions of pedagogical staff on the education of hearing-impaired children in regular kindergartens.
Keywords
inkluze, sluchové postižení, vzdělávání sluchově postižených
Keywords in English
inclusion, hearing impairment, education of the hearing impaired
Research Plan
  • Konzultace s vedoucím závěrečné práce
  • Příprava podkladů pro zpracování teoretické části práce
  • Analyzovat aktuálně diskutované postoje ke vzdělávání sluchově postižených dětí v běžných mateřských školách, pomocí kvantitativní metody (dotazníkového šetření) 
  • Studium odborné literatury zaměřené na surdopedii pro praktickou část
  • Vyhodnocení a závěr práce
Research Plan
  • Konzultace s vedoucím závěrečné práce
  • Příprava podkladů pro zpracování teoretické části práce
  • Analyzovat aktuálně diskutované postoje ke vzdělávání sluchově postižených dětí v běžných mateřských školách, pomocí kvantitativní metody (dotazníkového šetření) 
  • Studium odborné literatury zaměřené na surdopedii pro praktickou část
  • Vyhodnocení a závěr práce
Recommended resources

LECHTA, Viktor, ed. Inkluzivní pedagogika. Přeložil Tereza HUBÁČKOVÁ. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1123-5

PIPEKOVÁ, Jarmila a kol. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 81. publikace. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-65-6

HRUBÝ, Jaroslav. Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu. 2. díl. 1. vyd. Praha: Federace rodičů a přátel sluchově postižených ve spolupráci s nakl. Septima, 1998. ISBN 80-7216-075-3

ŠKODOVÁ, Eva a JEDLIČKA, Ivan a kol. Klinická logopedie. 1. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-546-6

JUNGWIRTHOVÁ, Iva. Dítě se sluchovým postižením v MŠ a ZŠ. 1. vyd. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0944-7

Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání [online]. Praha: MŠMT, 2018 [cit. 2020-02-08]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/file/45304/

Recommended resources

LECHTA, Viktor, ed. Inkluzivní pedagogika. Přeložil Tereza HUBÁČKOVÁ. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1123-5

PIPEKOVÁ, Jarmila a kol. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 81. publikace. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-65-6

HRUBÝ, Jaroslav. Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu. 2. díl. 1. vyd. Praha: Federace rodičů a přátel sluchově postižených ve spolupráci s nakl. Septima, 1998. ISBN 80-7216-075-3

ŠKODOVÁ, Eva a JEDLIČKA, Ivan a kol. Klinická logopedie. 1. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-546-6

JUNGWIRTHOVÁ, Iva. Dítě se sluchovým postižením v MŠ a ZŠ. 1. vyd. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0944-7

Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání [online]. Praha: MŠMT, 2018 [cit. 2020-02-08]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/file/45304/

Týká se praxe No
Enclosed appendices -
Appendices bound in thesis graphs
Taken from the library Yes
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record -
Defence procedure record file