Informace o kvalifikační práci Informovanost rodičů dítěte se sluchovým postižením ze strany služby rané péče a dalších odborníků z pohledu rodičů a poradců
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Raná péče o dítě se sluchovým postižením
Hlavní téma v angličtině
Early care for a child with hearing impairment
Název dle studenta
Informovanost rodičů dítěte se sluchovým postižením ze strany služby rané péče a dalších odborníků z pohledu rodičů a poradců
Název dle studenta v angličtině
Awareness of parents of a child with hearing disabilities by early care services and other professionals from the perspective of parents and counsellors
Bakalářská práce se zabývá tématikou, která se týká sociální služby rané péče. Tématem této práce je informovanost rodičů dítěte se sluchovým postižením ze strany rané péče, která je pro rodiče klíčová, a to z toho důvodu, že se ocitnou v situaci, která je pro ně nová a je zde na řadě, aby poradci poskytly informace, které rodině pomůžou se v problematice orientovat. Práce má teoretickou i praktickou část. Teoretická část je zaměřena na ranou péči, kdy je potřeba se nejprve se službou seznámit. Tato práce je také zaměřena na samotné rodiče a sourozence, kteří jsou velkou součástí, na které se nesmí zapomínat a v poslední řadě je popsáno sluchové postižení a samotný sluch. V praktické části jsou uvedeny rozhovory s rodiči dětí se sluchovým postižením, které jsou klíčové a následně rozhovory s poradkyněmi rané péče. Byly vedeny polostrukturované rozhovory, kterými byla zjišťována adekvátní informovanost rodičů ze strany poskytovatelů rané péče.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with a subject that relates do early care social services. The theme of this work is the awareness of parents of children with hearing disabilities by early care, which is crucial for parents, because they will find themselves in a situation that is new to them, and it is their turn to provide counsellors with information to help the family navigate the issue. The work has both theoretical and practical parts. The theoretical part is focused on early care when it is necessary to get acquainted with the service first. The work is also aimed at the parents and siblings themselves, who are big part of it, which cannot be forgotten and lastly, the hearing disability and the hearing itself are described. The practical part includes interviews with parents of children with hearing disabilities, which are crucial, and subsequently interviews with early care counsellors. Semi-structured conversation was held to identify adequate information for parents from early care providers.
Klíčová slova
Raná péče, sluchové postižení, informovanost, rodiče dítěte se sluchovým postižením
Klíčová slova v angličtině
Early care, hearing disabilities, awareness, parents of a child with hearing disability
Rozsah průvodní práce
42
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématikou, která se týká sociální služby rané péče. Tématem této práce je informovanost rodičů dítěte se sluchovým postižením ze strany rané péče, která je pro rodiče klíčová, a to z toho důvodu, že se ocitnou v situaci, která je pro ně nová a je zde na řadě, aby poradci poskytly informace, které rodině pomůžou se v problematice orientovat. Práce má teoretickou i praktickou část. Teoretická část je zaměřena na ranou péči, kdy je potřeba se nejprve se službou seznámit. Tato práce je také zaměřena na samotné rodiče a sourozence, kteří jsou velkou součástí, na které se nesmí zapomínat a v poslední řadě je popsáno sluchové postižení a samotný sluch. V praktické části jsou uvedeny rozhovory s rodiči dětí se sluchovým postižením, které jsou klíčové a následně rozhovory s poradkyněmi rané péče. Byly vedeny polostrukturované rozhovory, kterými byla zjišťována adekvátní informovanost rodičů ze strany poskytovatelů rané péče.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with a subject that relates do early care social services. The theme of this work is the awareness of parents of children with hearing disabilities by early care, which is crucial for parents, because they will find themselves in a situation that is new to them, and it is their turn to provide counsellors with information to help the family navigate the issue. The work has both theoretical and practical parts. The theoretical part is focused on early care when it is necessary to get acquainted with the service first. The work is also aimed at the parents and siblings themselves, who are big part of it, which cannot be forgotten and lastly, the hearing disability and the hearing itself are described. The practical part includes interviews with parents of children with hearing disabilities, which are crucial, and subsequently interviews with early care counsellors. Semi-structured conversation was held to identify adequate information for parents from early care providers.
Klíčová slova
Raná péče, sluchové postižení, informovanost, rodiče dítěte se sluchovým postižením
Klíčová slova v angličtině
Early care, hearing disabilities, awareness, parents of a child with hearing disability
Zásady pro vypracování
1. Vytyčení koncepce mé práce
2. Studium odborné literatury
3. Zpracování teoretické části
4. Zpracování praktické části
5. Závěr
Zásady pro vypracování
1. Vytyčení koncepce mé práce
2. Studium odborné literatury
3. Zpracování teoretické části
4. Zpracování praktické části
5. Závěr
Seznam doporučené literatury
LANGER, J. Úvod do pedagogiky osob se sluchovým postižením. Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. ISBN 978-80-244-3745-3.
HRADILKOVÁ, T. Praxe a metody rané péče v ČR. Portl, 2018. ISBN 978-80-262-1386-4.
PRETIS, M., BARLOVÁ, J., HRADILKOVÁ, T. Raná péče: příručka pro teorii a praxi. Pasparta, 2020. ISBN 97880088290650.
HOLMANOVÁ, J. Raná péče o dítě se sluchovým postižením. Praha: Septima, 2005. ISBN 978-80-7216-345-8.
MUKNŠNÁBLOVÁ, M. Péče o dítě s postižením sluchu. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5034-7.
Seznam doporučené literatury
LANGER, J. Úvod do pedagogiky osob se sluchovým postižením. Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. ISBN 978-80-244-3745-3.
HRADILKOVÁ, T. Praxe a metody rané péče v ČR. Portl, 2018. ISBN 978-80-262-1386-4.
PRETIS, M., BARLOVÁ, J., HRADILKOVÁ, T. Raná péče: příručka pro teorii a praxi. Pasparta, 2020. ISBN 97880088290650.
HOLMANOVÁ, J. Raná péče o dítě se sluchovým postižením. Praha: Septima, 2005. ISBN 978-80-7216-345-8.
MUKNŠNÁBLOVÁ, M. Péče o dítě s postižením sluchu. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5034-7.