Bakalářská práce se zaměřuje na vliv volnočasových aktivit v rámci Rodinného centra Olivy v Olomouci na děti s Aspergerovým syndromem. Teoretická část práce je věnována poruchám autistického spektra a hlavně Aspergerovým syndromem. Dále pak volnočasovým aktivitám, kde je vymezen pojem volný čas, jeho funkce a význam u dětí s poruchou autistického spektra. V návaznosti na to také uvádíme zmínku o volnočasových aktivitách v rodinném centru Olivy. Praktická část se věnuje tomu, jaký vliv mají volnočasové aktivity na děti s Aspergerovým syndromem z pohledu asistentů a rodičů v tomto rodinném centru.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on the influence of leisure activities within the Olivy Family Center in Olomouc on children with Asperger's syndrome. The theoretical part of the work is devoted to autism spectrum disorders and mainly Asperger's syndrome. Next, leisure activities, where the concept of free time, its function and meaning For children with autism spectrum disorders. The practical part is devoted to the influence of leisure activities on children with Asperger's syndrome from the perspective of assistants and parents in this family center.
Free time, Leisure activities, Family center, Autism spectrum disorders, Asperger's syndrome
Rozsah průvodní práce
44
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na vliv volnočasových aktivit v rámci Rodinného centra Olivy v Olomouci na děti s Aspergerovým syndromem. Teoretická část práce je věnována poruchám autistického spektra a hlavně Aspergerovým syndromem. Dále pak volnočasovým aktivitám, kde je vymezen pojem volný čas, jeho funkce a význam u dětí s poruchou autistického spektra. V návaznosti na to také uvádíme zmínku o volnočasových aktivitách v rodinném centru Olivy. Praktická část se věnuje tomu, jaký vliv mají volnočasové aktivity na děti s Aspergerovým syndromem z pohledu asistentů a rodičů v tomto rodinném centru.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on the influence of leisure activities within the Olivy Family Center in Olomouc on children with Asperger's syndrome. The theoretical part of the work is devoted to autism spectrum disorders and mainly Asperger's syndrome. Next, leisure activities, where the concept of free time, its function and meaning For children with autism spectrum disorders. The practical part is devoted to the influence of leisure activities on children with Asperger's syndrome from the perspective of assistants and parents in this family center.
Free time, Leisure activities, Family center, Autism spectrum disorders, Asperger's syndrome
Zásady pro vypracování
Pravidelné konzultace s vedoucí práce.
Studium literatury,rešerše a tvorba teoretické části práce.
Stanovení cíle empirické části a metodologického postupu.
Sběr empirických dat a podkladů,zpracování získaných dat.
Stanovení závěrů a doporučení do praxe.
Zásady pro vypracování
Pravidelné konzultace s vedoucí práce.
Studium literatury,rešerše a tvorba teoretické části práce.
Stanovení cíle empirické části a metodologického postupu.
Sběr empirických dat a podkladů,zpracování získaných dat.
Stanovení závěrů a doporučení do praxe.
Seznam doporučené literatury
ATTWOOD, Tony. Aspergerův syndrom. Praha, Portál 2005. ISBN 80-7178-979-8.
BAZALOVÁ, Barbora. Poruchy autistického spektra: teorie, výzkum, zahraniční zkušenosti. Brno : Masarykova univerzita, 2011. 247 s. ISBN 978-80-210-5781-4.
BEYER, Jannik, Lone GAMMELTOFT a Miroslava JELÍNKOVÁ. Autismus a hra: příprava herních aktivit pro děti s autismem. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 98 s. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-736-7157-3.
MOOR, Julia. Hry a zábavné činnosti pro děti s autismem: praktické nápady pro každý den. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 202 s. ISBN 978-807-3677-879.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. Vyd. 4. Praha: Portál, 2008. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 978-80-7367-423-6.
THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra: dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom, dezintegrační porucha. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 453 s. ISBN 80- 736-7091-7.
Seznam doporučené literatury
ATTWOOD, Tony. Aspergerův syndrom. Praha, Portál 2005. ISBN 80-7178-979-8.
BAZALOVÁ, Barbora. Poruchy autistického spektra: teorie, výzkum, zahraniční zkušenosti. Brno : Masarykova univerzita, 2011. 247 s. ISBN 978-80-210-5781-4.
BEYER, Jannik, Lone GAMMELTOFT a Miroslava JELÍNKOVÁ. Autismus a hra: příprava herních aktivit pro děti s autismem. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 98 s. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-736-7157-3.
MOOR, Julia. Hry a zábavné činnosti pro děti s autismem: praktické nápady pro každý den. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 202 s. ISBN 978-807-3677-879.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. Vyd. 4. Praha: Portál, 2008. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 978-80-7367-423-6.
THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra: dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom, dezintegrační porucha. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 453 s. ISBN 80- 736-7091-7.